UKNJIŽBA IZ FOTELJE Građani po svoja rešenja više ne moraju da idu na više od 10 šaltera

NekretnineNovacSrbijaVesti

21.12.2020 09:13 Autor: Marija Jovanović 0

UKNJIŽBA IZ FOTELJE Građani po svoja rešenja više ne moraju da idu na više od 10 šaltera UKNJIŽBA IZ FOTELJE Građani po svoja rešenja više ne moraju da idu na više od 10 šaltera
Građani Srbije više ne moraju da idu u katastar ili da čekaj da im poštar dostavi rešenje o upisu prava svojine jer je sa... UKNJIŽBA IZ FOTELJE Građani po svoja rešenja više ne moraju da idu na više od 10 šaltera

Građani Srbije više ne moraju da idu u katastar ili da čekaj da im poštar dostavi rešenje o upisu prava svojine jer je sa radom počela dostava ovih dokumenata u elektronskom obliku u eSanduče na portal eUrava.

Republički geodetski zavod već je poslao više od 300 rešenja o uknjižbi. Prednost novog načina dostave u odnosu na raniji je u tome što je do sada katastar rešenja slao poštom, ako primalac nije kod kuće ono se vrati, sada portal eUprava po prispeću rešenja u eSanduče šalje obaveštenje na imejl adresu primaoca da mu je stigla pošta. Na portalu eUprave ta pošta može odmah i sa bilo kog mesta da se preuzme online.

Ključ u vratima
Foto: Pexels.com

„Budući da tek po preuzimanju rešenja počinje da teče i zakonski rok za žalbu, po čijem isteku može da se upiše vlasništvo, novi sistem je značajno unapredio čitav postupak ali i pravnu sigurnost“, rekla je za Tanjug direktorka za regulatornu reformu u NALED Jelena Bojović.

Bojović kaže da je elektronska dostava rešenja o upisu prava svojine, rezultat reforme postupka upisa u katastar, koju je inicirao NALED.

Do 2018. godine građani su morali da idu na više od 11 šaltera da bi uknjižili nekretninu. Na inicijativu NALED u julu te godine je ukinuta obaveza odlaska u katastar, a javni beležnici su počeli da šalju dokumenta za uknjižbu po službenoj dužnosti putem sistema eŠalter.

Foto: Shutterstock

„Od tada građani idu samo na jedno mesto, kod javnog beležnika. Tamo mogu da obave kupoprodaju i potpišu ugovor, a javni beležnik elektronskim putem svim drugim institucijama pošalje ono što je potrebno da bi se ceo postupak završio“, objašnjava Bojovic.

Tako se upis u katastar, plaćanje poreza na prenos apsolutnih prava i utvrđivanje budućeg poreza na imovinu sada obavlja elektronski.

Građani bi trebalo kod kuće putem pošte da dobiju sva svoja rešenja: o porezu na prenos apsolutnih prava, porezu na imovinu i o upisu u katastar nepokretnosti, a oni koji poseduju ili otvore elektronsko sanduče, elektronski dobijaju i rešenje o upisu, odnosno uknjižbi.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...