Potrebno poboljšati ponudu koja će podići potrošnju

Zarada koju Srbija ostvaruje od turizma još uvek daleko ispod mogućnosti

SrbijaSvetTurizamVesti

9.8.2022 16:11 Autor: Stanislav Stanišić 12

Zarada koju Srbija ostvaruje od turizma još uvek daleko ispod mogućnosti Zarada koju Srbija ostvaruje od turizma još uvek daleko ispod mogućnosti
Nije iznenađenje da su prema podacima Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije najpopularnije destinacije ovog leta za naše građane Grčka i Turska. Procena je da... Zarada koju Srbija ostvaruje od turizma još uvek daleko ispod mogućnosti

Nije iznenađenje da su prema podacima Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije najpopularnije destinacije ovog leta za naše građane Grčka i Turska. Procena je da će Grčku ovog leta posetiti blizu milion srpskih državljana, dok ostale destinacije beleže daleko manji broj turista, ali ukupno u zbiru na letovanje u inostranstvu ovog leta se odlučilo oko dva miliona turista iz naše zemlje.

„Od činjenice da naši ljudi u većini odlaze na odmor u inostranstvo još bitnija je stvar što tamo mnogo više i potroše“, kaže za Biznis.rs konsultant za turizam Branko Krasojević.

Kao iskusan turistički radnik navodi da ovaj sektor počiva na psihologiji i filozofiji.

Koliko god prija odmor na planini, u banji, na jezeru, ljudi su navikli da je sinonim za godišnji odmor letovanje na primorju. Ne treba kritikovati to što naši građani žele da odu u inostranstvo, posebno sada posle dve godine različitih ograničenja kada im je jedina opcija za odmor bila u Srbiji. Trebalo je to vreme iskoristiti da se što više razviju domaći kapaciteti i da se animiraju domaći turisti da bar deo letovanja provedu u svojoj zemlji, objašnjava Krasojević.

Deficit koji se stvara u turizmu biće teško anulirati jer je dnevna potrošnja u inostranstvu mnogo veća nego što je dnevna potrošnja turista u Srbiji.

„Naša zemlja još uvek nema dovoljno razvijenu turističku ponudu. Kada odete u nama bliske i popularne turističke sile poput Grčke, Turske ili Hrvatske tamo ima mnogo sadržaja koji navode na dodatni trošak. To ne moraju da budu samo proizvodi već i usluge poput fakultativnih izleta i pratećih sadržaja. Treba prikupiti pozitivna iskustva i sagledati marketinške tizere koji mogu da popularizuju domaće turističke destinacije kako bi se povećala potrošnja posetilaca. Prilikom formiranja ponude treba obratiti pažnju da se uz osnovni paket nađu i usluge koje se nude gratis, jer psihologija je takva da ljudi razmišljaju da za svoj novac dobiju više“, smatra Krasojević.

Brda i planine, selo
Foto: Pixabay.com

Pronaći način da se privuku strani turisti

Turistički radnici očekuju da će i ovogodišnja turistička sezona u Srbiji biti dobra i nadmašiti prošlogodišnju koja nam je donela rekordan devizni priliv od turizma vredan oko 1,6 milijardi evra.

„Zarada koje se ostvaruje od turizma kod nas je poboljšana ali još uvek daleko od mogućnosti koje ima Srbija jer smo još uvek u početnoj fazi razvoja turizma. I u finansijskom i u fizičkom smislu prikazuje se rast svih parametara u turizmu, ali se ne navodi da je baza mala. Ne možemo da se poredimo sa turističkim silama koje imaju desetine milijardi prihoda samo iz ovog sektora“, procenjuje Krasojević.

Prema podacima resornog ministarstva u prvih šest meseci 2022. godine ukupan broj dolazaka turista u Srbiju iznosio 1.624.081 (rast od 65,4 odsto u odnosu na isti period 2021. godine). U svim parametrima prednjači Beograd, dok jedino na nivou broja ostvarenih noćenja planinski centri imaju primat. U Beogradu je ukupan broj noćenja bio 1.320.707, dok je u ovom periodu na planinama registrovano 1.346.727 noćenja.

„Postoji zabluda da se mi u turizmu u Srbiji bavimo samo brojkama, da bude što više dolazaka, noćenja. Suština je u tome da turisti koji dolaze ostaju duže i da troše više novca“, navodi Krasojević.

Naš sagovornik naglašava da treba pronaći način za privlačenje stranih turista. Predlaže da se kao prednost naše zemlje istakne nematerijalna kulturna baština. U pitanju je su običaji, proslave pa čak i paganstvo, mitovi, legende, pesme, igre koje spadaju u nematerijalnu kulturnu baštinu koju čuva narod po čemu smo mnogo jači od turističkih sila.

„Sa ekonomskog aspekta uvek je bolje privući strane turiste. Kada govorimo o domaćim turistima, tu dolazi do prelivanja iz jedne regije u drugu u istoj državi. Kada govorimo o stranim turistima onda se radi o takozvanom nevidljivom izvozu, jer dolazi novac koji je zarađen u domicilnim zemljama. Efekti takvog novca, indirektni i direktni, su mnogo veći, zaključuje Krasojević.

  • SUNCOKRET

    9.8.2022 #1 Author

    Svakako da su mogućnosti za zaradu od turizma mnogo veće iako nemamo more.

    Odgovori

  • Emilija

    9.8.2022 #2 Author

    Treba pruvuci strance nasim prirodnim lepotama

    Odgovori

    • IVAN

      10.8.2022 #3 Author

      Nece preko noci treba da se radi na tome.

      Odgovori

  • TATJANA

    9.8.2022 #4 Author

    Treba mnogo raditi na tome

    Odgovori

  • VERA

    9.8.2022 #5 Author

    Turizam se razvija godinama ne moze preko npci.

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    9.8.2022 #7 Author

    Treba poboljšati ponudu. Kod nas je cilj samo uzeti novac bez nekog ulaganja

    Odgovori

  • GOCA BG

    9.8.2022 #8 Author

    Da nije bilo korone,ne bi ljudi ni znali sta sve imamo od turistickih destinacija,sto je zalosno…

    Odgovori

  • Dunja5

    10.8.2022 #12 Author

    Upravo da nije bilo korone mnogi ne bi ni obilazili zemlju… Nazalost. Treba raditi na promovisanju zemlje kako za njene gradjane tako i za strance.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...