Održivi i ekološki prihvatljivi proizvodi biće veliki trend u industriji nameštaja
Bolji posaoFirme u fokusuIntervju
7.3.2023 17:14 Autor: Marija Krsmanović 9
Sektor specijalizovanih dizajnerskih delatnosti, posebno industrija nameštaja, prethodnih godina prošla je kroz različite faze. Zastoji u lancima nabavke i kriza na tržištu energenata ostavili su traga na proizvodnju.
Međutim, podaci Republičkog zavoda za statistiku objavljeni u novembru 2022. godine pokazali su rast cena od 15,7 odsto. Na poslovanje kompanija koje se bave proizvodnjom nameštaja uticala je i pandemijska kriza 2021. godine, ali i pored teškoća pojedina preduzeća su uspela da ostvare izvanredne poslovne rezultate.
Jedna od tih firmi je i Shamliza d.o.o. iz Beograda, koja se našla na našoj listi najuspešnijih preduzeća u oblasti specijalizovanih dizajnerskih delatnosti. Prema finansijskim podacima za 2021. godinu, ukupni prihod ove firme iznosio je 19.582.000 dinara, dok je njen poslovni rezultat, odnosno ukupna dobit iznosila 315.000 dinara.
“Shamliza je multibrend showroom i studio koji okuplja najbolje domaće dizajnere u oblasti dizajnerskog nameštaja. Pored zastupanja bavimo se i opremanjem u skladu sa zahtevima klijenata po sistemu ključ u ruke. U tom smislu bili smo svedoci neočekivanih poskupljenja i novih izazova u poslovanju, poput globalne nestašice materijala i problema u lancu snabdevanja, što je veoma uticalo na dostupnost proizvoda i cene, pre svega. Rat u Ukrajini i sankcije Rusiji su dodatno doprinele porastu cena proizvoda, repromaterijala i sirovina”, kaže za Biznis.rs Ivan Todorović, direktor kompanije Shamliza.
Međutim, on navodi i da je pandemijska kriza uticala na prodaju nameštaja i opremanje domova u celini.
“Sa jedne strane, mnogi ljudi su počeli da rade od kuće, što je dovelo do veće potrebe za kvalitetnim nameštajem za radni prostor. S druge strane, mnogi ljudi su se suočili sa ekonomskim teškoćama i smanjenim budžetom, što je uticalo na potrošnju u svim kategorijama proizvoda, pa tako i na kupovinu nameštaja”, kaže Todorović.
Kako navodi, 2019/2020. kompanija je imala ugovorene projekte, pa u tom periodu poslovanje nije bilo previše pogođeno pandemijskom krizom.
“Završili smo dva studentska doma u Austriji od ukupno 157 soba, po sistemu ključ u ruke, od idejnog rešenja sve do montaže. Naš B2B segment je dobro radio, ali maloprodaja je zbog restriktivnih mera opala, što je i razumljivo, pogotovo u Beču, odnosno Austriji, jer su tek 19. maja 2022. uvedene relaksirajuće mere”, objašnjava on.
Todorović dodaje i da je u drugoj polovini 2021. godine i u 2022. godini bilo “očekivano da će potražnja za kvalitetnim dizajnerskim nameštajem nastaviti da raste, s obzirom na to da su mnogi ljudi i dalje radili od kuće i želeli da poboljšaju svoje radno okruženje”.
Upitan o uticaju inflacije na poslovanje firme Shamliza, Todorović kaže da se inflacija odrazila na cene nameštaja kod nas, kao i u Evropi, ali napominje i da postoji drugi aspekt u poslovanju ovog sektora – izrazito veliki rast novih projekata u oblasti stambenih nekretnina. Kako navodi, upravo zbog toga kompanija vidi veliki potencijal u segmentu “novi stanovi – nov nameštaj”.
“Ako dođe do povećanja troškova proizvodnje nameštaja, na primer zbog rasta cena sirovina, to svakako dovodi do povećanja cena. Siguran sam čak da bi mogle biti povećane i do 100 odsto za pločasti nameštaj, a za masiv oko 35 odsto u odnosu na prethodne dve godine. To bi zaista bio šok za sve”, ističe Todorović dodajući da su se cene generalno stabilizovale, ali i da je teško proceniti kolika će biti inflacija u 2023. godini.
“Nadamo se da će cene ostati nepromenjene ili da će pojeftiniti, kako bi sve zajedno bilo pristupačnije za kupce”, kaže on.
U Evropi ima više zemalja koje su važna tržišta za nameštaj, a koja od njih će imati primat zavisi od perspektive i kategorije proizvoda nameštaja.
“Na primer, Italija je poznata po proizvodnji vrhunskog dizajnerskog nameštaja poput garnitura, dok je Švedska poznata po svom minimalističkom i funkcionalnom dizajnu nameštaja. Srbija je na top-listi izvoznika u Evropsku uniju u oblasti poluproizvoda ili polugotovih elemenata nameštaja. Najveće evropske zemlje za proizvodnju i prodaju nameštaja su Nemačka, Italija i Francuska. U tim zemljama postoji i značajan domaći potrošački i izvozni tržišni potencijal. Dok je Austrija vodeća u smislu plasiranja i prodaje pločastih materijala”, objašnjava direktor firme Shamliza.
On napominje i da politička nestabilnost i ekonomska kriza u nekim zemljama mogu uticati na globalno poslovanje, uključujući i oblast proizvodnje i prodaje nameštaja. Period energetske krize u Evropi, kako kaže, “veoma je uticao i na tržište nameštaja u nekim zemljama, dok sankcije i trgovinski ratovi utiču na opšte poslovanje u ovoj oblasti”.
Što se ove godine tiče, Todorović kaže da očekuje da će rastuća potražnja za održivim i ekološki prihvatljivim proizvodima biti veliki trend u 2023, te da će u skladu sa tim i proizvođači dizajnerskog nameštaja verovatno razvijati “nove proizvode koji su napravljeni od ekološki prihvatljivih materijala”.
Pročitajte još:
“Takođe, očekuje se da će potražnja za luksuznim i jedinstvenim dizajnerskim nameštajem i dalje rasti u 2023. godini. Kupci će biti spremni da plate veću cenu za proizvode koji su visokog kvaliteta i poseduju jedinstveni dizajn, gde Shamliza zauzima posebno mesto – prepoznatljivi smo po tome. Digitalizacija će takođe imati velikog uticaja na prodaju dizajnerskog nameštaja u toku ove godine”, navodi on, dodajući da je Shamliza na samom završetku test faze online prodavnice, koja će biti prvo dostupna u Srbiji, a potom u EU.
Kako online prodaja i kupovina putem mobilnih uređaja raste, Todorović smatra da će Shamliza online shop biti jedinstven.
“To bi moglo dovesti do razvoja novih platformi i alata za prodaju i distribuciju nameštaja na kojem radimo već dve godine”, zaključuje on.
U nastavku možete videti listu preduzeća koja su se našla na našoj listi najuspešnijih u oblasti specijalizovanih dizajnerskih delatnosti u 2021. godini.
Preduzeća koja se bave specijalizovanim dizajnerskim delatnostima | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1. | DESIGN&LIFE D.O.O. | 644.034.000 | 6.237.000 |
2. | OGRANAK HITIT MOBILYA SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI | 293.565.000 | 26.367.000 |
3. | INTERNI DOO Beograd | 168.056.000 | 699.000 |
4. | KROON DIGITAL STUDIO DOO | 160.871.000 | 13.209.000 |
5. | WHITE ROOK DOO | 140.987.000 | 23.690.000 |
6. | WEBTISE d.o.o. Beograd | 109.552.000 | 21.294.000 |
7. | BRAND UP TEAM doo Beograd | 98.816.000 | 5.307.000 |
8. | DEJAN MITOV PR MODELART ARHITEKTI | 90.353.000 | 6.390.000 |
9. | Super8 D.O.O. | 83.868.000 | 24.851.000 |
10. | Dijana Stojanović pr GRAVITY STUDIO | 63.683.000 | 45.504.000 |
11. | GO HEKTIK STUDIO | 56.901.000 | 451.000 |
12. | Jola CGI d.o.o. | 54.596.000 | 1.237.000 |
13. | POS Factory doo | 49.795.000 | 5.308.000 |
14. | KATARINA JANKOVIĆ PR PRIMERA CONSULTING | 47.123.000 | 10.913.000 |
15. | QUBE | 44.222.000 | 1.286.000 |
16. | I DEMO GAMES | 43.316.000 | 29.155.000 |
17. | TIJANA CVETKOVIĆ PR SPIRIDON | 42.052.000 | 2.366.000 |
18. | PULSAR DOO UŽICE | 38.548.000 | 1.424.000 |
19. | Novus Graphic Solutions d.o.o. | 34.416.000 | 8.243.000 |
20. | BROX DESIGN DOO | 33.725.000 | 7.123.000 |
21. | SARGON CREATIVE MEDIA D.O.O. | 33.569.000 | 1.474.000 |
22. | Kontrast dizajn doo | 31.949.000 | 4.702.000 |
23. | UTS CO. D.O.O. | 30.075.000 | 1.013.000 |
24. | ORIGAMI-ORIGINAL GRAPHIC MINDS doo | 29.737.000 | 810.000 |
25. | Z DESIGN RS d.o.o. Beograd | 28.955.000 | 2.224.000 |
26. | Future by Design d.o.o. Novi Sad | 27.845.000 | 16.017.000 |
27. | XSENSE DESIGN doo Leskovac | 26.428.000 | 8.850.000 |
28. | LOBOHOUSE DOO | 25.969.000 | 1.460.000 |
29. | TRANZISTOR D.O.O. BEOGRAD-RAKOVICA | 25.816.000 | 850.000 |
30. | VISUAL DREAM doo | 25.695.000 | 564.000 |
31. | BOM SOLUTIONS D.O.O. NOVI SAD | 23.187.000 | 387.000 |
32. | MedTeam doo Beograd | 23.066.000 | 280.000 |
33. | GOLDEN BRIDGE INTERNATIONAL CONSTRUCTION COMPANY DOO | 22.518.000 | 11.908.000 |
34. | JBS AMBIENTS doo Beograd | 21.169.000 | 20.928.000 |
35. | ZORAN PETROVIĆ PR STUDIO WHITE | 20.924.000 | 34.000 |
36. | SHAMLIZA d.o.o. | 19.582.000 | 315.000 |
37. | ANIT DESIGN DOO NOVI SAD | 19.346.000 | 749.000 |
38. | STRUKTURA M doo | 19.128.000 | 1.059.000 |
39. | SAVA MARINKOVIĆ PR STUDIO ZA DIZAJN BASELINE NOVI SAD | 18.274.000 | 5.585.000 |
40. | NORMOTIC FZE OGRANAK | 17.914.000 | 785.000 |
41. | KOSTA RAKIĆEVIĆ PR KORAK STUDIO 2.0 | 17.673.000 | 14.240.000 |
42. | BOKINI DOO | 16.960.000 | 8.015.000 |
43. | Atelier Mia K DOO | 16.304.000 | 86.000 |
44. | SAŠA PETROVIĆ PR RADNJA ZA DIZAJNERSKE USLUGE PETROVIĆ-1968 KALUĐERICA | 16.197.000 | 5.455.000 |
45. | VLADIMIR POZNANOVIĆ PR VOS INTERIOR | 15.929.000 | 1.816.000 |
46. | BOJAN ZONJIĆ PR AGENCIJA ZA DIZAJN I UNUTRAŠNJE DEKORISANJE CASTLE BEOGRAD-ZEMUN | 15.816.000 | 731.000 |
47. | DAMIR DŽUDŽEVIĆ PREDUZETNIK AGENCIJA ZA DIZAJN 3D STYLE 2010 NOVI PAZAR | 15.754.000 | 5.372.000 |
48. | VUKAN KARADŽIĆ PR KOLMEX | 15.732.000 | 7.331.000 |
49. | EDIN IMAMOVIĆ PREDUZETNIK AGENCIJA ZA DIZAJN ARHI D STUDIO 2019 NOVI PAZAR | 14.972.000 | 7.402.000 |
50. | Little island DOO | 14.865.000 | 1.173.000 |
51. | KOSTIĆ TYPE FOUNDRY | 14.211.000 | 13.646.000 |
52. | DARKO PEĆANAC PR MORPHO | 14.132.000 | 378.000 |
53. | OBJECTARIUM DOO | 13.904.000 | 9.435.000 |
54. | GRAYROOM DOO | 13.887.000 | 380.000 |
55. | ANA NENADOVIC d.o.o. | 13.835.000 | 324.000 |
56. | DUŠAN VELJKOVIĆ PR STRUKTURA 9 PRINT | 13.581.000 | 2.024.000 |
57. | ARHILIKS | 13.505.000 | 8.506.000 |
58. | PROSTOR & JA DOO | 13.496.000 | 293.000 |
59. | NENAD JOVANIĆ PR DIMENZIJA | 12.653.000 | 139.000 |
60. | DUŠAN STEVIĆ PR STUDIO ZA GRAFIČKI DIZAJN DARK ROOM STUDIO NIŠ | 12.607.000 | 52.000 |
61. | VLADAN MARKOVIĆ PR DIZAJNBIRO-TAKTIL | 12.341.000 | 763.000 |
62. | MOYE DESIGN | 11.821.000 | 602.000 |
63. | Lav Games doo | 11.806.000 | 589.000 |
64. | BORIVOJE BJELANOVIĆ PR STUDIO D DESIGN PRO | 11.724.000 | 308.000 |
65. | DONATO BERBELJA PR ANGEL DESIGN STUDIO | 11.055.000 | 10.030.000 |
66. | S2 FURNITURE DESIGN DOO | 10.945.000 | 802.000 |
67. | THE GRAPHIC FACTORY DOO | 10.875.000 | 5.940.000 |
68. | NAISSUS DESIGN SOLUTIONS D.O.O. NIŠ | 10.620.000 | 293.000 |
69. | SALT & WATER DOO NOVI SAD | 10.446.000 | 260.000 |
70. | BELGRAVIA INTERIORS D.O.O. | 10.225.000 | 668.000 |
71. | MILOŠ LIČINA PR DSUPPLY | 9.967.000 | 3.096.000 |
72. | ELEGANT RENDER DOO | 9.755.000 | 2.717.000 |
73. | The Whiteboarder d.o.o. | 9.626.000 | 101.000 |
74. | APRIL STUDIO DOO | 9.605.000 | 274.000 |
75. | Forma De Vida doo Novi Sad | 9.244.000 | 216.000 |
76. | LIMUN DESIGN DOO ŠID | 9.212.000 | 2.013.000 |
77. | SONJA CONIĆ PR STUDIO ZA UNUTRAŠNJI DIZAJN GRADNJA.RS NOVI SAD | 9.156.000 | 5.049.000 |
78. | SLOT ART STUDIO | 8.589.000 | 172.000 |
79. | ALEKSANDRA BERBELJA PR ICONIC | 8.222.000 | 7.550.000 |
80. | MILAN MLADENOVIĆ PR STUDIO ZA DIZAJN I IZRADU REKLAMA VISUAL KALUĐERICA | 8.177.000 | 231.000 |
81. | STEFAN TOŠIĆ PR SPECIJALIZOVANE DIZAJNERSKE USLUGE TOI LI BEOGRAD | 8.132.000 | 551.000 |
82. | ARHIVA | 8.062.000 | 662.000 |
83. | PETYA d.o.o. Mali Zvornik | 8.002.000 | 599.000 |
84. | ZOLTAN SEKEREŠ PR BALOONI DEKORACIJA | 7.797.000 | 211.000 |
85. | Gliklif Design d.o.o. | 7.658.000 | 2.151.000 |
86. | STIHILUS DOO | 7.597.000 | 199.000 |
87. | BRANKICA CVJETINOVIĆ PR AGENCIJA ZA DIZAJN CENTRAL DESIGN AGENCY BEOGRAD | 7.486.000 | 272.000 |
88. | ŽELJKO LONČAR PR DAYDREAM | 7.421.000 | 513.000 |
89. | PLAFONI 21 VEKA DOO | 7.376.000 | 1.052.000 |
90. | REB DIZAJN DOO BEOGRAD-VOŽDOVAC | 7.252.000 | 99.000 |
91. | NEXTLAYER doo | 7.103.000 | 1.521.000 |
92. | PRIVREDNO DRUŠTVO ZA DIZAJN I PROJEKTOVANJE CHUDES DOO KRALJEVO | 6.975.000 | 416.000 |
93. | DESIGN TOTAL & CONSULTING D.O.O. | 6.578.000 | 115.000 |
94. | NOVICA GAVRIĆ PR SPECIJALIZOVANE DIZAJNERSKE DELATNOSTI GAVRA DESIGN RITOPEK | 6.538.000 | 2.641.000 |
95. | PLAFONI AZURO DOO | 6.347.000 | 219.000 |
96. | UPGRADE PROJECTS D.O.O. BEOGRAD | 6.214.000 | 486.000 |
97. | FILIP NARANČIĆ PR SPECIJALIZOVANE DIZAJNERSKE DELATNOSTI INFINITY DESIGN STUDIO VALJEVO | 6.162.000 | 443.000 |
98. | MODLICA | 6.135.000 | 7.000 |
99. | SMILJANA MILOSAVLJEVIĆ PR 3D-ALATI | 5.774.000 | 406.000 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2021. godinu, u dinarima |
Anna
7.3.2023 #1 AuthorDizajnerski nameštaj namenjen je određenoj klijenteli, nije namenjen za široke narodne mase i plitke džepove.
BRANA19
8.3.2023 #2 AuthorSlazem se ,svakako.
GOCA BG
7.3.2023 #3 AuthorImaju svoju ciljanu grupu i samim tim nisu trpeli tokom korone a sada tek…
TATJANA
8.3.2023 #4 AuthorPodržavam, a daleko je dan kad će biti dostupno svima
N.N.
9.3.2023 #5 AuthorUpravo tako, slazem se.
SUNCOKRET
8.3.2023 #6 AuthorUvek volim da čujem mišljenje i priče naših jako uspešnih ljudi u biznisu. Svaka čast za gdina Todorovic i za njegovu firmu.
MIŠKOVIĆ
9.3.2023 #7 AuthorKvalitet uvek nađe put do kupca
VILENJAK
12.3.2023 #8 AuthorUvek imaš šta pametno i korisno da čuješ od uspešnih ljudi.
Emilija
13.3.2023 #9 AuthorKvalitet na prvom mestu!