Akcije turskog avio-prevoznika zabeležile rast vrednosti od 7,7 odsto

Turkish Airlines planira da od brenda AnadoluJet napravi samostalnu kompaniju

BiznisFirme u fokusuPoslovanje

8.11.2022 20:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Turkish Airlines planira da od brenda AnadoluJet napravi samostalnu kompaniju Turkish Airlines planira da od brenda AnadoluJet napravi samostalnu kompaniju
U trenutku kada se potražnja oporavlja od krize izazvane korona virusom, avio-prevoznik Turkish Airlines planira da od svog brenda AnadoluJet napravi samostalnu kompaniju. Nivoi... Turkish Airlines planira da od brenda AnadoluJet napravi samostalnu kompaniju

U trenutku kada se potražnja oporavlja od krize izazvane korona virusom, avio-prevoznik Turkish Airlines planira da od svog brenda AnadoluJet napravi samostalnu kompaniju.

Nivoi popunjenosti u toj poslovnoj jedinici približavaju se 90 odsto, u poređenju sa 80 odsto popunjenih kapaciteta čitave grupe, što je čini “zrelom za proširenje”, naveo je u intervjuu predsednik Upravnog odbora kompanije Turkish Airlines Ahmet Bolat.

Nova kompanija bi u početku bila 100 odsto u vlasništvu akcionara kompanije Turkish Airlines, u kojoj država ima 49 odsto udela, ali osamostaljivanje bi dovelo do toga da se buduće prodaje udela, listiranje ili drugi oblici prikupljanja sredstava obavljaju lakše i jednostavnije.

Vrednost akcija kompanije Turkish Airlines porasla je oko 7,7 odsto, a na popodnevnoj sesiji u Istanbulu njima se trgovalo po 5,8 odsto višoj ceni. Vrednost ovih akcija porasla je više od pet puta u toku ove godine.

Brend AnadoluJet, nastao 2008. godine, ima flotu od 63 uskotrupna aviona, od kojih je više od 50 model Boeing Co. 737-800, dopunjenih modernijim 737 Mak mlaznjacima, koji su prvobitno bili namenjeni za ruski S7, pre nego što je sankcionisan nakon invazije na Ukrajinu. Takođe, u floti se nalazi i nekoliko Airbus SE A320neo aviona.

AnadoluJet, čije je poslovanje bilo negde između niskobudžetnog nosača i regionalnog avio-prevoznika i čija je baza aerodrom Sabiha Gökçen u azijskom delu Istanbula uglavnom nudi letove za domaće destinacije. Međutim, Bolat je izjavio da će podružnica Turkish Airlines-a uskoro u ponudi imati i evropske gradove, u skladu sa novim modelom poslovanja.

Kompanija Turkish Airlines, poznata i kao Turk Hava Yollari, ima u planu i povećanje broja letova za Severnu Ameriku, delu poslovanja nacionalnog avio-prevoznika koji beleži najbrži rast, naveo je Bolat.

Severnoameričko tržište donelo je u trećem kvartalu turskoj nacionalnoj kompaniji 22 odsto zarade, što je skok u odnosu na 15 odsto pre pandemije.

Saobraćaj ka Aziji i iz nje tek treba da se pokrene, iako postoje naznake oporavka, posebno u Kini i Japanu, rekao je Bolat.

  • TATJANA

    9.11.2022 #1 Author

    Veliku i značajnu ulogu ona igra u svetu trenutno i bice jos značajnija u buducnosti

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.