UBS spreman da zadrži švajcarsku banku, ali ne i njeno ime

Da li će opstati brend Credit Suisse?

BankeNovac

24.8.2023 12:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Da li će opstati brend Credit Suisse? Da li će opstati brend Credit Suisse?
UBS je već dugo signalizirao da će radije preuzeti unosno poslovanje svog nekadašnjeg lokalnog rivala Credit Suisse u okviru svog brenda, a ne da... Da li će opstati brend Credit Suisse?

UBS je već dugo signalizirao da će radije preuzeti unosno poslovanje svog nekadašnjeg lokalnog rivala Credit Suisse u okviru svog brenda, a ne da ga izdvoji kao zasebnu celinu, tj. brend – ali izbori u Švajcarskoj, koji je trebalo da se održe u oktobru, primorali su rukovodioce da umanje značaj ovog plana. Zatvaranje radnih mesta, koje će verovatno uslediti, dodatno bi pojačalo kontroverze oko tržišne moći koju UBS sada ima u Švajcarskoj, piše Bloomberg.

Još uvek formalno nije doneta odluka i planovi bi se mogli promeniti. Portparol grupe UBS odbio je da komentariše planove.

Ranije ovog meseca UBS je saopštio da raskida ugovor sa švajcarskom vladom u kojem je država garantovala gubitke do deset milijardi dolara koji bi mogli da proisteknu iz preuzimanja banke Credit Suisse. Taj korak, oslobađanje banke od veza sa javnim fondovima, daje grupi UBS veću fleksibilnost u svom planu za Credit Suisse. Takođe, ukida obavezu izveštavanja vladi o upravljanju imovinom koju pokriva državni zaštitni mehanizam.

Pet meseci vlada se uzdržala od zauzimanja eksplicitnog stava o tome kakva bi budućnost švajcarskog dela poslovanja banke Credit Suisse trebalo da bude. Finansijski regulator Finma saopštio je u martu da je primena pravila o konkurenciji podređena prioritetima finansijske stabilnosti sadržanim u preuzimanju.

„UBS je slobodan da izabere svoj poslovni model u okviru regulatornog okvira“, rekao je portparol švajcarske vlade odgovarajući na pitanja o integraciji domaćeg poslovanja Credit Suisse.

Sada potencijalno postoji mogućnost za zatvaranje hiljade radnih mesta u Švajcarskoj. UBS treba da objavi detaljnije informacije o svojoj strategiji, zajedno sa rezultatima za drugi kvartal.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.