Disney objavio kvartalne rezultate, najavio otpuštanja
9.2.2023 09:58 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
Gigant industrije zabave, kompanija Disney, objavila je svoje kvartalne finansijske rezultate. Nešto veći prihodi od ranije očekivanih, kao i manji gubitak pretplatnika, pogurali su vrednost akcija u trgovanju za čak pet odsto.
Međutim, činjenica da broj pretplatnika Disney+ servisa ipak jeste opao, a da sva odeljenja filmske i TV produkcije beleže pad u određenoj meri, još uvek je zabrinjavajuća za povratnika na mesto izvršnog direktora Boba Ajgera (Bob Iger). S druge strane, zabavni parkovi doneli su rast prihoda iznad predviđenog.
Ukupni prihod u kvartalu bio je 23,51 milijardi dolara naspram očekivanih 23,37 milijardi dolara, prema Refinitivu. Ukupan broj pretplata na Disney+ iznosio je 161,8 miliona naspram 161,1 milion iz ranije prognozre.
“Verujemo da će posao koji radimo na preoblikovanju naše kompanije u kreativnom aspektu, uz istovremeno smanjenje troškova, dovesti do održivog rasta i profitabilnosti za naše striming poslovanje, bolje nas pozicionirati da prebrodimo buduće poremećaje i globalne ekonomske izazove i isporučiti vrednost za naše akcionare“, rekao je Ajger u obraćanju akcionarima, preneo je CNBC.
Tokom razgovora Iger je najavio da će se medijski i zabavni gigant reorganizovati, otpustiti hiljade radnih mesta i smanjiti trenutne troškove od 5,5 milijardi dolara.
Kompanija će od sada biti sastavljena od tri divizije: Disney Entertainment, koja uključuje većinu striming i medijskih operacija, ESPN odeljenje koje uključuje čuvenu sportsku TV mrežu i ESPN+, i divizija Parkovi, iskustva i proizvodi.
Ajgerov povratak na čelo kompanije dešava se u trenutku kada se zastarele medijske kompanije bore sa pejzažom koji se brzo menja, dok se vrednost oglašavanja smanjuje, a potrošači sve više prekidaju svoje pretplate na kablovsku u korist striminga. Čak je i prostorom za striming bilo teško upravljati u poslednjim kvartalima, pošto su troškovi porasli, a potrošači su postali svesniji u pogledu svoje medijske potrošnje.
Nedavno povećanje cena servisa za striming verovatno je dovelo do gubitka oko 2,4 miliona Disney+ pretplatnika tokom tromesečja.
Pored toga, kao što je Disney predviđao u prethodnim kvartalima, njegovo direktno poslovanje sa potrošačima ponovo je zabeležilo operativni gubitak. U poslednjem tromesečju, operativni gubitak iznosio je 1,05 milijardi dolara, manje od 1,2 milijarde dolara koje je predvideo Wall Street.
Neto dobit je iznosila 1,28 milijardi dolara, ili 70 centi po akciji, u poređenju sa 1,1 milijardu dolara, ili 60 centi po akciji, pre godinu dana. Prihod je porastao za osam odsto na 23,51 milijardu dolara sa 21,82 milijarde pre godinu dana.
Pročitajte još:
Svetla tačka za Dizni je došao iz njegovih parkova, koji su zabeležili povećanje prihoda od 21 odsto na 8,7 milijardi dolara tokom poslednjeg kvartala.
Pored toga, Ajger je rekao da će kompanija tražiti od svog odbora da odobri isplatu dividende do kraja kalendarske godine. Ona je pauzirana još od početka pandemije 2020. godine.
“Naše inicijative za smanjenje troškova će to omogućiti, i iako će u početku to biti skromna dividenda, nadamo se da ćemo je vremenom nadograđivati“, rekao je Ajger.
GOCA BG
12.2.2023 #1 AuthorProsto neverovatno da se to njima dsava..
TATJANA
14.2.2023 #2 AuthorMene ni to nije zacudilo