Skok cena sirovina i logistike uticao na manju profitabilnost

Snažan rast prihoda svih poslovnih segmenata Atlantic Grupe

InvesticijePoslovanje

25.4.2023 10:38 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Snažan rast prihoda svih poslovnih segmenata Atlantic Grupe Snažan rast prihoda svih poslovnih segmenata Atlantic Grupe
Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 215,6 miliona evra, što u odnosu na isti period... Snažan rast prihoda svih poslovnih segmenata Atlantic Grupe

Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 215,6 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 16,8 odsto. Pod uticajem značajnih poskupljenja u širokom spektru poslovnih aktivnosti, dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 12,2 odsto i iznosi 20,9 miliona evra, dok je neto dobit u prva tri meseca smanjena za 20,4 odsto i iznosi 9,6 miliona evra, navodi se u saopštenju kompanije.

Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distributivnim područjima, te na svim važnijim tržištima. Cene sirovina i pakerskog materijala, logističkih i drugih usluga i energenata su i dalje na visokom nivou što je, kao što smo i najavili, uticalo na profitabilnost, a pad profitabilnosti delimično je ublažen optimizacijom internih resursa, te povećanjem prodajnih cena proizvoda. Uz snagu naših brendova i ljudi, operativnu efikasnost, kao i uz ulaganja u digitalizaciju, modernizaciju i održivost poslovanja spremni smo za dalji rast”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.

Najveći rast od 34 odsto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, i to pod uticajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti te bolje cenovne pozicije proizvoda u odnosu na konkurenciju.

Sledi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 23,8 odsto, te SPP Kafa, sa brendovima Barcaffe i Grand kafa, kao i rastom od 14,5 odsto. Među distributivnim područjima prednjače Srbija sa rastom od 24 odsto i Hrvatska sa rastom od 20 procenata.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi učestvuju sa 27,1 odsto, Farmacia čini 9,4 odsto, dok vlastiti brendovi čine 63,5 odsto prihoda od prodaje. Kafa se sa učešćem od 20,1 odsto u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.

Krajem marta Atlantic Grupa je sa Grupom Podravka dogovorila saradnju u Sjedinjenim Američkim Državama i Austriji. Dve kompanije uvele su jedinstvenu praksu uzajamne izvozne podrške, koja podrazumeva da će Atlanticova distributivna kompanija u Austriji osigurati podršku plasmanu Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, a istovremeno će Podravka putem svoje kompanije u SAD plasirati Atlanticove proizvode na američko tržište.

Cilj ove saradnje je maksimizirati međusobne sinergije osnaživanjem plasmana proizvoda obe kompanije i podizanjem prepoznatljivosti njihovih brendova, koristeći razvijenu poslovnu mrežu i tržišne pozicije koje Atlantic i Podravka imaju na ovim tržištima, ističu iz Atlantic Grupe.

Od važnijih korporativnih događanja iz kompanije navode izbor dosadašnjeg člana Nadzornog odbora Zorana Vučinića na mesto predsednika NO, dok dosadašnji predsednik Zdenko Adrović u radu ovog tela nastavlja da učestvuje kao član.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...