Restorani i kuriri spremni za novi nalet korone

Poslovi dostave cvetaju menjajući navike ugostitelja i dostavljača

BiznisInovacijeMoja firmaPoslovanjePreduzetnik

4.8.2021 13:34 Autor: Gordana Bulatović

Poslovi dostave cvetaju menjajući navike ugostitelja i dostavljača Poslovi dostave cvetaju menjajući navike ugostitelja i dostavljača
Zatvaranje restorana koje je usledilo sa uvođenjem restriktivnih mera protiv širenja pandemije ugrozilo je veliki broj radnih mesta u ugostiteljstvu. Potrošači koji su navikli... Poslovi dostave cvetaju menjajući navike ugostitelja i dostavljača

Zatvaranje restorana koje je usledilo sa uvođenjem restriktivnih mera protiv širenja pandemije ugrozilo je veliki broj radnih mesta u ugostiteljstvu. Potrošači koji su navikli da hrana u tačno određeno vreme stigne na kućnu adresu suočili su se sa opasnošću da ostanu bez obroka. Biznis dostave hrane je tokom pandemije doživeo ekspanziju, a vlasnici restorana su zahvaljući kuririma uspeli da ublaže poslovne probleme.

Korišćenje mobilnih aplikacija olakšalo je proces naručivanja i plaćanja hrane, a glavni zadatak kurira koji vrše dostavu jeste da porudžbina do potrošača stigne u razumnom roku.

Foto: Tanjug/AP

Pandemija naterala restorane da se prilagode novim okolnostima

Poslednjih meseci je situacija u ugostiteljstvu nešto povoljnija, ali stalna opasnost od širenja virusa i potencijalnog uvođenja restriktivnih mera čini da ugostitelji i službe dostave budu u stalnoj pripravnosti. Pored naručivanja hrane pozivom ili aplikacijom, ugostiteljima će na raspolaganju biti i opcija šalterske prodaje. Ipak, značajan broj porudžbina očekuje se putem mobilnih aplikacija, a najviše se poručuje brza hrana.

„Službe dostave su pomogle našem biznisu i radu u periodu najstrožih mera protiv širenja virusa. Sada primećujemo da se tržište malo promenilo u tom smislu. Klijenti su navikli da poručuju hranu preko telefona ili aplikacija koje imaju službe dostave. Prošle godine smo bili zatvoreni u jednom periodu, odnosno neki naši restorani nisu radili. Tokom najtežeg perioda sprovođenja mera protiv pandemije bili smo prinuđeni da pojačamo kapacitete i odlučimo iz kojih lokala bismo mogli da radimo dostavu. Nismo mogli da prodajemo hranu klijentima iz restorana koji se nalaze u šoping centrima, jer su non-stop bili zatvoreni. Tokom primena restriktivnih mera imali smo svega četiri restorana koja su radila u Beogradu, a ukupno ih ima devet“, navodi za Biznis.rs marketing specijalista restorana KFC Jelena Panić.

Sve firme koje se ozbiljno bave ugostiteljstvom, odnosno pripremom i prodajom hrane, uveliko razmišljaju o potencijalnim rešenjima u slučaju poslovnih rizika koji bi došli sa novim talasom epidemije.

„Što se kurirskih službi tiče, verujem da i oni imaju u vidu pojačani obim potreba koji će uslediti ukoliko opet dođe do talasa pandemije i ponovnog uvođenja restriktivnih mera. Svakako da nam je prethodno iskustvo pomoglo u tome da na neki način sagledamo poslovne izazove koje je donela pandemija“, navodi Panić.

Mladi sve češće apliciraju za posao kurira

Zbog povećanog obima posla tokom proteklih meseci mnogobrojne službe dostave u permanentnoj su potrazi za novim kadrovima. Za prijem u službu potrebno je ispuniti nekoliko uslova, a mnogi ovaj posao doživljavaju kao privremeni. Najvažnije je da budući dostavljač bude punoletan i da koristi telefon sa odgovarajućim operativnim sistemom, kako bi putem aplikacije bio u kontaktu sa naručiocima usluge.

Foto: Pexels.com

Najveći broj dostavljača koristi sopstveno vozilo. Ulice Beograda preplavljene su biciklima i skuterima kojima upravljaju mladići odeveni u boje kompanije za koju rade. Na oglasima koji se mogu videti na skoro svakom ćošku može se primetiti da je jedan od uslova za zaposlenje sopstveno prevozno sredstvo. U slučaju korišćenja automobila troškovi goriva su plaćeni.

Za osmočasovno radno vreme koje može biti raspoređeno prema želji i planovima dostavljača u proseku se nudi suma od oko 70.000 dinara. Ipak, menadžmenti kompanija ostavljaju mogućnost dodatne zarade u vidu bakšiša. To je još jedan od razloga zbog kojih se sve veći broj mlađih ljudi opredeljuju za ovaj poziv, makar privremeno.

Broj preduzetnika koji počinju da se bave ovim biznisom raste, a sve je više korisnika koji svakodnevno naručuju hranu iz udobnosti svog doma. Ukoliko se obistine najave o novom talasu korona virusa, može se očekivati dodatno uvećanje obima posla službi dostave i još veće interesovanje potencijalnih radnika.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.