špediter organizuje transport i logistiku robe duž čitavog lanca snabdevanja

Šta sve treba da znate prilikom izbora logističkog partnera?

Firme u fokusuU fokusu

27.12.2022 18:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Šta sve treba da znate prilikom izbora logističkog partnera? Šta sve treba da znate prilikom izbora logističkog partnera?
Prilikom izbora logističkog partnera za početak je najvažnije prihvatiti činjenicu da ukoliko otpočinjete nov biznis verovatnoća da vam usluga transporta neće biti potrebna vrlo... Šta sve treba da znate prilikom izbora logističkog partnera?

Prilikom izbora logističkog partnera za početak je najvažnije prihvatiti činjenicu da ukoliko otpočinjete nov biznis verovatnoća da vam usluga transporta neće biti potrebna vrlo je mala. Bez obzira da li je reč o uvozu, izvozu, domaćoj distribuciji ili prosto proizvodnji – transport u lancu snabdevanja je neizbežan.

Ukoliko nemate iskustva ili kapaciteta da ove poduhvate obavljate sami, na scenu stupaju logističke kompanije. Čak i ukoliko nešto od navedenog nije vaš slučaj „outsourcing“ vrlo često može biti optimalno rešenje za poslovanje. Naime, špediter će za vas organizovati transport i logistiku robe duž čitavog lanca snabdevanja. To podrazumeva veliki broj pozadinskih procedura, učesnika i dokumentacije, i upravo zato iskustvo i ekspertiza špeditera može uštedeti dosta vremena, ali i novca.

Direktor prodaje i razvoja u kompaniji Cargo-partner Srbija Nebojša Đekić, objašnjava koje to prednosti klijent može da ostvari, kada koristi usluge špeditera.

“Kompanije poput naše, koje imaju preko 40 godina iskustva u transportu, mogu da omoguće značajne olakšice u kretanju robe širom sveta. Čak i da olakšice ne postoje, zamislite da se za svaku pošiljku iznova edukujete o carinskim procedurama, lučkim naknadama, polisama osiguranja, neophodnoj dokumentaciji i slično. Umesto toga, naši eksperti će to učiniti za vas i složićete se, uštedeti vam mnogo vremena”, kaže Đekić i dodaje da se špediter može specijalizovati za jednu vrstu ili širok spektar usluga od avionskog, brodskog, drumskog, železničkog ili kombinovanog transporta do usluga carinjenja, skladištenja, pakovanja, deklarisanja i potpore duž celokupnog lanca snabdevanja.

Đekić kaže da uz pomoć logističkih kompanija klijent može da sazna troškove transporta i kakav tretman roba zahteva.

„Za razliku od manjih špeditera, oni veći nude različite vrste osiguranja, ali i polisu od sopstvene odgovornosti prema klijentima, što nudi određen stepen zaštite i ukoliko roba nije osigurana. Svaka potencijalna greška koja je rezultat propusta u radu špeditera biće nadoknađena, što opet nije slučaj kada radite sa manjim firmama“, ističe on.

Špedicija podrazumeva i efikasnost, kao i poverenje, a transportna industrija funkcioniše po principu „cene na veliko“.

Foto: Zory

„Bilo da su pošiljke dovoljne za pun kamion ili njegov deo velika je verovatnoća da nećete dobiti povoljnu cenu za njihov transport kao logistička kompanija koja ugovara poslove velikog volumena za sve svoje klijente. Ova industrijska grana u stalnom je porastu, ne samo da se razvijaju novi oblici transporta, vozila, ruta i ekološki prihvatljivijih rešenja, već kompanije mogu biti i u ulozi kreditora ili investitora za velike projekte“, objašnjava Đekić.

Ipak logistički partner neće vas poštedeti baš svega. Često ćete se u komunikaciji susresti sa brojnim nepoznatim pojmovima, skraćenicama, ali i čudnim pitanjima.

„Znajte da je svako dodatno pitanje neophodno i tu sa razlogom. Za početak naučite koje su vam to informacije neophodne da biste uopšte zatražili ponudu za transport: predmet pošiljke, mesto preuzimanja, mesto krajnje isporuke, dogovorene incoterms, koliko često ćete imati potrebu za transportom, tačne dimenzije vaše pošiljke kao i sve neophodne napomene i specifikacije (da li je reč o opasnoj, kvarljivoj, lomljivoj robi ili je pak reč o vangabaritnoj pošiljci itd). Jednom kada ponudu i dobijete, detaljno je izučite kako biste imali svest o svim troškovima koji u samom procesu nastaju, kao i da li vam ponuđeni uslovi odgovaraju. Proučite i sadržaj neophodne dokumentacije i upoznajte se sa njihovom svrhom u praksi“, savetuje Đekić.

Ipak, cena nija najvažniji kriterijum već dugoročno poverenje, ono je mnogo važnije od krajnje cene koju ćete platiti.

„Ukoliko se opredelite za najjeftiniju ponudu, možda nećete ostvariti željeni nivo usluge ili ekspertize koju industrija u kojoj poslujete zahteva. Period iza nas pokazao je koliko izazova i iznenađenja može da se javi na poslovnom planu. Pouzdan partner sa kapacitetom za fleksibilnost u takvim situacijama ima veći značaj nego više novca u kasi“, kaže direktor prodaje i razvoja u kompaniji Cargo-partner Srbija.

Đekić savetuje da je poverenje je važno, ali da ga ne treba olako poklanjati.

„Mnoge kompanije razvile su aplikacije i softvere koje obezbeđuju punu transparentnost poslovanja. Uz pomoć istih možete pratiti kretanje vaše pošiljke, kao i očekivano vreme isporuke, a ukoliko niste sigurni, naš savet je da birate partnere koji su svoju ekspertizu već dokazali“, ističe on.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...