Britanski mediji upozorili Apple da ne blokira reklame
13.5.2024 16:57 Autor: Vladimir Jokanović 4
Britanske novinske grupacije upozorile su kompaniju Apple da bi svako uvođenje takozvanog „alata za brisanje internet sadržaja“ radi blokiranja reklama ugrozilo finansijsku održivost novinarstva.
Apple se priprema da uključi AI baziranu funkciju za privatnost u Safari pretraživaču u sledećoj verziji softvera iOS 18 koja će uklanjati reklame ili druge nepoželjne sadržaje na veb sajtovima, prenosi Reuters.
Medijsko udruženje (NMA), industrijsko telo, izrazilo je zabrinutost zbog negativnog uticaja planiranih alata na digitalne prihode u industriji, preneo je FT pozivajući se na pismo koje je upućeno kompaniji Apple i vladi Velike Britanije.
U pismu je navedeno da profesionalno novinarstvo zahteva finansiranje, a „reklamiranje je ključni izvor prihoda za mnoge izdavače“. NMA izražava zabrinutost zbog uredničke odgovornosti ako bi veštačka inteligencija bila korišćena za selektivno uklanjanje ili izmenu sadržaja članaka.
Pročitajte još:
NMA je zatražila sastanak između izdavača i Apple-a kako bi se razmotrile potencijalne implikacije alata za brisanje veb sadržaja. NMA je udruženje britanskih nacionalnih, regionalnih i lokalnih medijskih organizacija.
Dux011
13.5.2024 #1 AuthorPa dobro…
Inquiete
13.5.2024 #2 AuthorHahah a ljudi više ne mogu da ,,dišu’’ od reklama! 🙂
Manja
13.5.2024 #3 AuthorInteresantno, za korisnike Apple uredjaja odlicna vest ali ne i za novinske grupacije
LULELUKA
15.5.2024 #4 AuthorPrava steta. Zadnjih godina bas preteruju sa reklamama.