Facebook razvija i Instagram za decu
24.3.2021 13:15 Autor: Julijana Vincan
Kompanija Facebook mogla bi uskoro da predstavi verziju Instagrama koja bi bila namenjena populaciji mlađoj od 13 godina, kojima trenutno nije dozvoljeno da koriste aplikaciju koja trenutno postoji, zbog pravnih propisa o privatnosti koji su na snazi u Sjedinjenim Američkim Državama.
Čuvena firma čije je sedište u Kaliforniji potvrdila je ranije navode portala BuzzFeed News, rekavši da „istražuju iskustvo korišćenja Instagrama uz nadzor roditelja“. Ovo je usledilo nakon što je Facebook objavio mnoštvo novih mera sa ciljem da zaštiti tinejdžere na Instagramu, međutim, u toj najavi još nije bio pomenut plan za razvoj Instagrama za decu.
Kritičari su odmah izrazili zabrinutost, istakavši da se prilagođavanjem Instagrama deci Facebook namerava proširi svoju korisničku bazu podataka i navede decu da koriste određene proizvode, kako bi se na njima zaradilo, prenosi ABC News.
„Facebook predstavlja jednu od najvećih pretnji kada je reč o privatnosti dece. Povećavanje zaštitnih mera za decu na mreži je najvažnije, ali činjenica ostaje da će Facebook prikupljati podatke dece i profitirati na njihovim detaljnim profilima“, izjavio je Raša Abdul-Raim (Rasha Abdul-Rahim), jedan od direktora Amnesty Tech, ogranka neprofitne organizacije Amnesty International.
Instagram verzija za mlade fokusirala bi se na dve stvari – na poboljšanje integriteta i privatnosti kako bi se obezbedilo najbolje moguće iskustvo za tinejdžere, kao i na izgradnju posebne verzije Instagrama koja bi deci starosti do 13 godina omogućila da na bezbedan način koriste ovu društvenu platformu. U ovoj verziji Instagrama roditelji bi trebalo da imaju mogućnost da kontrolišu tipove sadržaja koje žele da njihova deca gledaju.
Ovaj projekat bi trebalo da vodi potpredsednik Instagrama Pavni Divandži (Pavni Diwanji), koja je ranije radila u kompaniji Google na projektima namenjenim deci, kao što je YouTube Kids. Navodi se i da je projekat već započet, ali da je u pitanju početna faza, tako da još uvek nije donet detaljan plan u vezi njega.
Facebook je pokrenuo aplikaciju Messenger Kids 2017. godine, predstavljajući je kao način da deca razgovaraju sa članovima porodice i prijateljima koje su odobrili roditelji, ne dajući mogućnost deci da imaju odvojeni Facebook i Messenger nalog. Umesto toga, aplikacija funkcioniše kao produžetak profila roditelja na pomenutoj mreži i roditelji dobijaju mogućnost upravljanja dečjim profilom, poput donošenja odluka sa kim njihova deca mogu da se dopisuju.
Međutim, mnogi stručnjaci za razvoj dece pozvali su kompaniju da to povuče, rekavši da deca ne treba da budu uopšte na društvenim mrežama. Kada je pokrenuo Messenger Kids, Facebook je naglasio da deci neće prikazivati oglase, niti prikupljati podatke za potrebe marketinga.