Najava tektonske promene na tržištu električnih vozila

Kineska kompanija e-automobila BYD pretekla Teslu

AutomobiliHi-techLifestyleSvetVesti

6.7.2022 12:29 Autor: Vladimir Jokanović 2

Kineska kompanija e-automobila BYD pretekla Teslu Kineska kompanija e-automobila BYD pretekla Teslu
Kineska kompanija BYD pretekla je kompaniju Tesla po prodaji električnih automobila u ovoj godini. Prema podacima kineske kompanije objavljenim na berzi u Hong Kongu,... Kineska kompanija e-automobila BYD pretekla Teslu

Kineska kompanija BYD pretekla je kompaniju Tesla po prodaji električnih automobila u ovoj godini. Prema podacima kineske kompanije objavljenim na berzi u Hong Kongu, BYD je prodao 77.000 vozila više u tekućoj godini.

Kineska kompanija sa sedištem u Šenženu, čiji je jedan od akcionara Berkshire Hathaway, čuvenog Vorena Bafeta (Warren Buffett), prodala je 641.350 novih vozila u prvoj polovini 2022. godine, što je rast prodaje za 314,9 odsto u odnosu na isti period prošle godine, prenosi Business Insider.

Međutim, 323.519 vozila koje je prodao BYD su na baterije, dok ostala koriste hibridne motore, zbog čega je Tesla i dalje lider prodaje kada je reč o vozilima koje pokreće isključivo struja. Tesla je isporučila 564.753 vozila u prva dva kvartala ove godine, s tim da je proizvodnja bila usporena u drugom kvartalu zbog blokade u Šangaju gde se nalazi najveća fabrika američke kompanije.

Akcije kompanije BYD porasle su za 36 odsto od januara, a kineski proizvođač automobila približio se tržišnoj kapitalizaciji od 1.000 milijardi juana, što odgovara vrednosti od 149 milijardi dolara. Zalaganje Pekinga da utiče na građane da smanje emisiju ugljenika pomoglo je brzom usponu kompanije BYD, kao najvećeg domaćeg proizvođača automobila.

Kompanija je nastavila da raste i da uvećava prodaju i vrednost akcija uprkos istrazi u jednoj od svojih fabrika u Hunanu, zbog sumnje da prekomerno zagađuje okolinu. Istraga je pokrenuta nakon što su se stanovnici u oblasti u kojoj se nalazi fabrika požalili na probleme sa disanjem, krvarenjem iz nosa i povraćanjem.

Foto: YouTube screenshot

Fabrike kompanije BYD uspele su da ostanu otvorene tokom niza regionalnih zatvaranja širom Kine, jer su uglavnom bazirane dovoljno daleko od žarišta Covid-19, za razliku od proizvodnih pogona kompanije Tesla.

Najveća fabrika Tesle bila je zatvorena na 22 dana u maju zbog totalne blokade grada. Problemi su nastavljeni i po nastavku proizvodnje zbog tekuće nestašice delova.

Mnogi motori kompanije BYD su plug-in hibridna vozila, koja koriste veliku bateriju pored tradicionalnog motora za duža putovanja, ali se računaju kao vozila sa „nultom emisijom“ prema kineskim pravilima prodaje.

BYD, koji je delimično u Bafetovom vlasništvu pretekao je južnokorejski LG kao drugi najveći proizvođač električnih baterija za automobile. Na prvom mestu je kineski proizvođač CATL.

Kina je prošle godine, kao najveće svetsko tržište automobila, izvezla više od pola miliona električnih vozila, što je dvostruko više nego godinu dana ranije. Analitičari ocenjuju da je uspon kineske domaće automobilske industrije preteča tektonske promene na globalnom automobilskom tržištu, jer kineski proizvođači električnih vozila počinju da se fokusiraju na izvozna tržišta.

  • JANA

    6.7.2022 #1 Author

    Ozbiljni Kinezi na svakom polju,uskoro ocekujte „put svile“ doslo je i njihovo vreme …svako dobro zelim

    Odgovori

  • GOCA BG

    8.7.2022 #2 Author

    Konkurencija nikad jaca,svakakvih promena ce biti…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...