KNEDLE IZAZVALE BUM U SRPSKOJ PRESTONICI Osnivači Ferdinand knedli za Biznis.rs otkrivaju kako su započeli posao sa tradicionalnom poslasticom
Firme u fokusuIntervjuLifestyleMoja firmaPreduzetnikSrbijaU fokusuVestiZanimljivosti
20.10.2020 17:02 Autor: Julijana Vincan
Kada neko dolazi turistički u Beograd, neretko mu neko predloži da obavezno proba Ferdinand knedle. Iako su knedle mnogima asocijacija na bakinu kuhinju i tradicionalno jelo sa šljivama koje vraća u detinjstvo, uz malo mašte, mnogo volje i svežu ideju, knedle su sada postale jedne od omiljenih, ali i modernih, poslastica srpske prestonice.
„Pripremanjem knedli za decu i ispunjavanjem njihovih želja, kako bismo dobili ono što oni vole, došli smo na ideju da osnujemo biznis. Spontano, u kućnim uslovima… Jedno ne voli šljivu, pa hoće omiljenu belu čokoladu kao punjenje, drugo bi nutelu. Jednom smo sebi hteli da olakšamo i kupimo knedle sa šljivama, pa posle i probamo zamrznute kojih je bilo u marketima. To je bilo daleko od ukusa na koji smo navikli spremajući ih kod kuće na tradicionalan način“, seća se Lana Nedeljković.
Od novembra 2016. godine, prva prodavnica počela je sa radom, a danas se u Ferdinand knedlama može uživati na tri lokacije u Beogradu.
Tokom proteklih godina, ovaj jedinstveni koncept postao je prepoznatljiv ne samo među Beograđanima, već i širom regiona. Imajući u vidu da je bilo u pitanju nešto staro, ali ipak skroz novo, bilo je potrebno dosta vremena, energije i ulaganja da bi se ideja sprovela u delo.
„Ni Nikola ni ja nismo iz sveta gastronomije, ali srećom imamo veliko iskustvo u firmama u kojima smo tada radili. Nikola prvenstveno u marketingu, a ja u prodaji. S obzirom na to da smo pripremu radili temeljno, ali paralelno sa svakodnevnim poslom, razvijanje našeg koncepta potrajalo je skoro tri godine. Tek kada smo usavršili i recepte i način funkcionisanja našeg poslovanja, bili smo spremni da tržištu ponudimo to što smo osmislili i u šta smo jako verovali”, objašnjava Nedeljković za Biznis.rs.
Ferdinand knedle su prva prodavnica u svetu specijalizovana za proizvodnju i pripremu knedli. Danas broje oko 15 slatkih ukusa i osam slanih. Za pripremu se, pored krompirovog testa, koriste samo sastojci bez dodatka veštačkih boja, aditiva i konzervansa.
“Naši kupci su oduševljeni, jer smo smislili nešto originalno i jer smo od tako jednostavnog tradicionalnog recepta razvili jednu malu nauku oko pravljenja knedli. Koliko god na prvi pogled izgledalo lako, pravljenje knedli na tradicionalan način, ali sa modernim punjenjima je jako kompleksan posao. Ljudi su sada već navikli da će svaki put kada se vrate dobiti istu knedlu koja ih je oduševila prošli put”, kaže Nedeljković.
Dodaje da im je kvalitet proizvoda najvažniji i da je to ono što se vidi i što ljudi znaju da cene i razlog zbog koga se stalno vraćaju.
“Osim više ukusa slatkih knedli, među kojima su knedle sa pistaćima, marcipanom, malinom i slatkim sirom, čokoladom i višnjama, marahujom i divljom kupinom, orahom, koja je među omiljenijima, u ponudi imamo i slane knedle“, kaže Nedeljković i dodaje:
„One su priča za sebe, neočekivano su ukusne, jer ih ne zamišljamo tako dok ih ne probamo. Ljudi u svojim glavama imaju onu sa šljivama, pa nisu sigurni šta da očekuju kada pročitaju spanać mocarela, pršuta rukola ili meksička knedla. Treba samo probati, a onda skoro svaka poseta Ferdinand knedlama počinje degustacijom slanih”, sa osmehom pripoveda Nikola Nedeljković.
Pandemija korona virusa je sve na neki način zatekla nespremne, pa i Ferdinand knedle.
„Jednog momenta se skoro celo poslovanje oslanjalo na dostave. Tada smo se trudili da motivišemo ljude da kupuju ono što vole, da ih obradujemo i donesemo im knedle na kućnu adresu i tako prebrodimo te najteže trenutke bez otpuštanja radnika, a imamo ih 44“, navodi Nedeljković.
Kada je reč o godišnjim dobima, iako se čini da su knedle interesantnije zimi nego leti, Lana kaže da to nije slučaj i da to preterano ne utiče na njihovo poslovanje. Naglasila je da će se njihov biznis i dalje razvijati, kao i da je ovo tek početak.
„Ferdinand knedle osmišljene su tako da prolaze kroz tri faze razvoja, a mi smo još uvek u prvoj fazi. Pred nama je još mnogo izazova i prostora za razvitak i širenje našeg brenda, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu“, zaključuje jedan od osnivača čuvenog brenda.
Sve one koji smatraju da imaju dobru biznis ideju savetuje da pričaju o njoj, da misle o njoj, da urade temeljnu pripremu za to što žele da rade i da se posle toga ne plaše da se upuste u nepoznato i da počnu da žive svoju ideju.