Do 2024. godine čak 75 odsto svetskih brendova koristiće ovakav model poslovanja

Mnoge kompanije uvode neku vrstu pretplate

BiznisBolji posaoPoslovanjeVesti

18.8.2022 09:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Mnoge kompanije uvode neku vrstu pretplate Mnoge kompanije uvode neku vrstu pretplate
Proizvođač morotnih vozila BMW u julu je najavio pretplatu za grejna sedišta u iznosu od 18 dolara za tržišta kao što su Velika Britanija,... Mnoge kompanije uvode neku vrstu pretplate

Proizvođač morotnih vozila BMW u julu je najavio pretplatu za grejna sedišta u iznosu od 18 dolara za tržišta kao što su Velika Britanija, Nemačka i Novi Zeland. Nije reč o jedinstvenom slučaju, već o potpunoj promeni paradigme za potrošačku ekonomiju.

Pretplate više nisu rezervisane samo za filmove, serije i knjige, već su prodrle i u osiguranje, automobilsku industriju, tekstilnu industriju, pa čak i prehrambenu, prenosi Blic Biznis.

Prema američkim online novinama TechCrunch, tržište pretplata udvostručuje se u prihodu iz godine u godinu, a po pisanju tehnološke istraživačke i konsultantske američke firme Gartner, do kraja 2023. godine će čak tri četvrtine svih potrošačkih brendova nuditi neku vrstu usluge ili proizvoda po pretplatničkom modelu.

Procenjuje se da prosečan potrošač u Evropskoj uniji potroši oko 150 evra mesečno na pretplate, te da će čitava ekonomija pretplata u EU u narednih nekoliko godina doseći vrednost od 350 milijardi evra.

Postavlja se pitanje kako to da sve kompanije odjednom nude neki oblik pretplate. Analizira tržišta pokazala je da se ne udvostručuje samo volumen pretplata na Netflix i Spotify, odnosno samo u industriji zabave, već da su prednosti pretplate prepoznale kompanije iz mnoštva drugih industrija.

Mnoge kompanije se okreću modelu pretplate kao novom, čak i primarnom izvoru prihoda. Glavni razlog za to je što su kompanije prepoznale da potrošači daju prednost pretplatničkim uslugama zbog njihovog ‘pay as you go‘ (stihijskog) pristupa plaćanju, koji je prilagođen korisnicima.

Naime, umesto velike uplate unapred, korisnik plaća mali mesečni iznos tj. mikrotransakciju, koja je psihički lakša za prosečnog potrošača. Taj je pristup je dobar i za kupce, ali i za firme koje nude pretplatu, jer korisnik uslugu plaća pre nego što je upotrebi, a ne može da je koristi više od onoga što je platio.

Prilikom odabira ugovora u mobilnoj telefoniji, čak sedam od 10 korisnika bira baš ovaj model. Kompanijama je to dodatno zanimljivo i zbog njihove tržišne vrednosti.

Besplatni probni period može da donese neprilike

Kompanije koje prihod stvaraju kroz pretplate mogu lakše da predvide svoje buduće prihode, i stoga ih investitori više vole. Tržišne kapitalizacije za SaaS (software as a service) kompanije su trenutno od šest do osam puta u odnosu na godišnji prihod.

Ipak, pretplate imaju i drugu stranu. Mogućnost besplatnog probnog perioda ili free trial većini izgleda jako primamljivo, mnogi ga vole da ga iskoriste, ali ih kasnije to često dovede u nepriliku iz niza razloga.

Pripadnici Generacije Z i milenijalci preferiraju pretplate više od starijih. To je po pravilu zato što ne žele, ili nemaju kupovnu moć za kupovinu imovine i usluga. Zato se jednostavna repetitivna plaćanja pojavljuju u osiguranju, telekomunikacijama pa i zabavi i kupovini.

  • SUNCOKRET

    18.8.2022 #1 Author

    Ne mogu da zamislim kako će to da izgleda. Pretplatis se na kupovinu hleba i mleka. Sve je moguće.

    Odgovori

  • VERA

    18.8.2022 #2 Author

    Svakako je lakse sa manjim iznosima podmiriti kompletnu uslugu. Nesto kao rate.

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    18.8.2022 #3 Author

    Interesantno ali teško izvodljivo.
    kod nas nemoguće

    Odgovori

  • kaćica

    21.8.2022 #4 Author

    Naravno da bi se zaradilo sto vise para.

    Odgovori

  • GOCA BG

    21.8.2022 #5 Author

    Ne znam kako ce to kod nas da funkcionise…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.