intenzivno praćenje tržišta rada i investiranje u nova radna mesta kao deo kompanijske strategije

Oracle ulaže u domaću IT industriju i ostvaruje rast poslovanja

AnalizaBolji posaoInvesticijePoslovanjeU fokusuVesti

13.5.2022 12:14 Autor: Marko Miladinović 25

Oracle ulaže u domaću IT industriju i ostvaruje rast poslovanja Oracle ulaže u domaću IT industriju i ostvaruje rast poslovanja
Američka korporacija Oracle investirala je u otvaranje prvog regionalnog centra u jugoistočnoj Evropi, kao i u infrastrukturu za pružanje IT usluga u različitim sektorima.... Oracle ulaže u domaću IT industriju i ostvaruje rast poslovanja

Američka korporacija Oracle investirala je u otvaranje prvog regionalnog centra u jugoistočnoj Evropi, kao i u infrastrukturu za pružanje IT usluga u različitim sektorima. U Državnom data centru u Kragujevcu u utorak je i svečano obeleženo potpisivanje prvog komercijalnog ugovora između IT giganta i državnog preduzeća Data Cloud Technology.

Predstavništvo kompanije Oracle u našoj zemlji osnovano je 2002. godine, a tokom poslednje tri godine, prema obrađenim godišnjim finansijskim izveštajima (2018-2020), ostvarilo je izuzetan rast po ključnim poslovnim pokazateljima, zbog čega je dobilo titulu Brzorastuće kompanije portala Biznis.rs i nalazi se na listi Top 20 kompanija po proseku tri najvažnija parametra.

Da podsetimo, iz ranije analize tabele “najbržih” domaćih kompanija zaključak je da su najbolje rezultate prikazali privredni subjekti koji imaju šta da ponude tržištu u vidu svojih proizvoda ili usluga, ili oni koje iza sebe imaju matične kuće sa sedištem u inostranstvu.

Tako gledano, Oracle Srbija & Crna Gora d.o.o. može da se pohvali da poseduje oba preduslova. Dolazeći iz IT industrije, koja raste u čitavom svetu, a poslednjih godina posebno pojačano u našoj zemlji, investiranje u Državni data centar u Kragujevcu otvara novo poglavlje za kompaniju na ovim prostorima.

“Oracle je, sa svojim proizvodima i uslugama, okrenut prevashodno državnom i komercijalnom enterprise sektoru. Prethodni period u Srbiji je obeležila inicijativa digitalizacije javnog sektora, koji je kao višegodišnji klijent naše kompanije deo tog procesa poverio upravo njoj. Privatni sektor je u sklopu modernizacije poslovanja i ispunjenja novih regulatornih zahteva takođe inicirao razne projekte iz domena našeg poslovanja. Povećanje zahteva tržišta je posledično uslovilo i rast naše kompanije”, kometariše za Biznis.rs rukovodilac menadžera projekata za teritoriju jugoistočne Evrope u kompaniji Oracle Miloš Kosić.

Prihodi u 2018. godini Prihodi u 2020. godini Rast prihoda 2018-2020
2.710.647.000 dinara3.936.901.000 dinara43,37 %
Dobit u 2018. godini Dobit u 2020. godini Rast dobiti 2018-2020
446.000 dinara32.203.000 dinara7.120,40 %
Broj zaposlenih u 2018. godiniBroj zaposlenih u 2020. godini Rast broja zaposlenih 2018-2020
274774,07 %
Glavni pokazatelji rasta kompanije Oracle Srbija & Crna Gora d.o.o. u poslednje tri godine / Izvor: CompanyWall

Prema njegovim rečima, Oracle je takođe tržišno prepoznat kao kompanija koja neprestano uvećava portfolio svojih proizvoda sa rešenjima koja su zasnovana na najboljim svetskim praksama i standardima, o čemu svedoče brojne Gartner analize i izveštaji.

Kada se sagledavaju rezultati rasta po kategorijama ukupnih prihoda, dobiti ili broja zaposlenih, primetno je da je došlo do povećanja u sve tri, s tim da je prikazana dobit u 2018. godini bila relativno niska, što je rezultat reinvestiranja sopstvenih sredstava. Sveukupni poslovni rast morao je da prati i veći broj zaposlenih, ali pronalazak novih kadrova na domaćoj IT sceni predstavlja sve teži zadatak.

“Povećanje portfolija proizvoda prati i povećanje specifično obučenih kadrova koji korisnicima kompanije donese dodatnu vrednost u primeni naših proizvoda. Problem sa kojim smo se lokalno susreli u prethodnom periodu je pronalazak i brzi angažman novih adekvatnih kadrova koji su nam bili neophodni. Problem smo delimično rešili angažmanom kadrova koje Oracle upošljava u regionu, a delimično intenzivnim praćenjem tržišta rada i investicijom u nova radna mesta i modernije prostorije”, objašnjava Kosić.

U okviru posmatranog vremenskog perioda, kompanija se, baš kao i čitav svet, suočila i sa nenadanim izazovima u vidu pandemije virusa Covid-19. Međutim, delom zahvaljujući i oblasti u kojoj posluje, te sopstvenim softverskim rešenjima, nije došlo ni do kakvog zastoja.  

“Pandemija je uslovila povećanu potražnju za proizvodima i uslugama koje IT sektor pruža, te je uticala i na povećanje obima našeg poslovanja. Sa druge strane, rad IT stručnjaka nije striktno vezan za kancelarijsko radno mesto, te smo se na nivou korporacije, širom sveta, u nekoliko dana prilagodili radu sa udaljenih lokacija. Softverski prozvodi koje sami pravimo i prodajemo omogućili su nam da nesmetano nastavimo rad i sarađujemo kao da sedimo zajedno na jednom mestu. Osigurali smo se da novonastale okolnosti ne utiču negativno na našu posvećenost korisnicima. Komunikacione alate koje interno koristimo smo iskoristili i prilikom saradnje sa klijentima”, napominje Kosić.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.