U pitanju je 25.000 tona sekundarnih sirovina

Počela demontaža 435 kilometara starih pruga u Srbiji

BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti

7.3.2022 12:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 9

Počela demontaža 435 kilometara starih pruga u Srbiji Počela demontaža 435 kilometara starih pruga u Srbiji
U železničkoj stanici Senta, na pruzi Senta – Kanjiža, započeli su radovi na demontaži 435 kilometara starih pruga u Srbiji, koje se decenijama ne... Počela demontaža 435 kilometara starih pruga u Srbiji

U železničkoj stanici Senta, na pruzi Senta – Kanjiža, započeli su radovi na demontaži 435 kilometara starih pruga u Srbiji, koje se decenijama ne koriste, saopštilo je danas preduzeće Infrastruktura železnica Srbije.

Predviđeno je uklanjanje 17 kilometara pruge Senta – Kanjiža, koja je zatvorena za železnički saobraćaj još 1978. godine, a istovremeno počinje i demontaža 14,3 kilometra duge pruge Petrovaradin – Beočin, na kojoj vozovi ne saobraćaju još od 2007. godine.

U naredne dve godine biće demontirane i pruge: Bečej – Senta (35,8 kilometara), Sečanj – Jaša Tomić (10,36), Sombor – Bački Breg (25,33), Sombor – Ridjica (28,11), Vladimirovci – Kovin (40,9), Bečej – Vrbas (36,92), Zrenjanin fabrika – Vršac (81,2), Horgoš – Kanjiža (13,51), Karavukovo – Bač (13,4), Žabalj – Bečej deonica Čurug – Bečej (31), Kikinda – Banatsko Aranđelovo (32,91), Sombor – Apatin fabrika (21,6), Sopot Požarevački – Kostolac (32 kilometra), navodi Beta.

Reč je, kako je navedeno, o prugama čije funkcionisanje i održavanje ni na koji način nije bilo isplativo, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko, ni saobraćajno opravdanje.

Ističe se da je prethodnih decenija bilo više pokušaja da se uradi ovaj veliki posao i reši problem starih pruga u Srbiji, ali su se neuspešno završavali.

Nakon postupka javne prodaje, Infrastruktura železnice Srbije potpisala je ugovor sa kompanijom ZGOP iz Novog Sada o prodaji šina, skretnica, skretničkih delova i kolosečnog pribora koji se budu dobili prilikom demontaže 15 pruga u Srbiji kao sekundarnih sirovina.

Reč je o oko 25.000 tona sekundarnih sirovina, čijom prodajom je Infrastruktura železnice Srbije ostvarila prihod od oko 302 miliona dinara.

Demontiranjem i uklanjanjem starih železničkih infrastrukturnih kapaciteta Infrastruktura železnice Srbije biće oslobođena oko 590 hektara zemljišta u infrastrukturnom i pružnom pojasu, u 26 opština širom Srbije, koje će lokalne samouprave moći da koriste za najrazličitije namene i u skladu sa svojim potrebama.

  • SANJA

    7.3.2022 #1 Author

    Ovo je nesto na sto stvarno moramo da pivedemo racuna

    Odgovori

  • Milovan94

    7.3.2022 #2 Author

    Konačno i to da dodje na red. Ono što je staro i što nije upotrebljivo treba dovesti u red

    Odgovori

  • JOVANA

    7.3.2022 #3 Author

    Svaka čast! Treba ulagati u naše pruge

    Odgovori

  • NINO

    7.3.2022 #4 Author

    Zeleznicki saobracaj se opet vraca na VELIKA VRATA, a koji je nazalost bio devalviran u poslednjih 30 godina.

    Odgovori

  • SNEZANA

    7.3.2022 #5 Author

    Konacno da I to krene 👏

    Odgovori

  • GOCA BG

    7.3.2022 #6 Author

    Ne mogu da verujem,posle toliko hodina da je doslo na red…

    Odgovori

  • TATJANA

    7.3.2022 #7 Author

    Krajnje vreme je bilo odavno za to

    Odgovori

  • ZVE84

    7.3.2022 #8 Author

    Pretopljavanjem čelika može se napraviti nešto novo i korisno.

    Odgovori

  • LUKA

    8.3.2022 #9 Author

    Pametna investicija

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.