Kineska kompanija BYD počinje gradnju 1. marta

Fabriku električnih automobila dobio Segedin umesto Beograda

AutomobiliRegion

26.1.2024 08:40 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Fabriku električnih automobila dobio Segedin umesto Beograda Fabriku električnih automobila dobio Segedin umesto Beograda
Radovi na izgradnji fabrike električnih automobila koju gradi kineska kompanija BYD u Segedinu počinju 1. marta, a proizvodnja će početi u junu iduće godine.... Fabriku električnih automobila dobio Segedin umesto Beograda

Radovi na izgradnji fabrike električnih automobila koju gradi kineska kompanija BYD u Segedinu počinju 1. marta, a proizvodnja će početi u junu iduće godine.

Izgradnja fabrike počinje u rekordnom roku, samo tri meseca pošto je mađarski ministar spoljnih poslova i trgovine Peter Sijarto objavio vest da se BYD odlučio za lokaciju kraj Segedina, odakle namerava da krene u osvajanje evropskog tržišta.

Inače, BYD je u četvrtom tromesečju prošle godine postao najveći prodavac električnih automobila i tako pretekao glavnog takmaca, kompaniju Tesla. Planovi BYD-a su da bude među pet najvećih prodavaca električnih automobila u Evropi (otprilike 750.000 vozila godišnje), piše Danas.

Zašto se kineska kompanija odlučila baš za Segedin kao lokaciju svoje prve evropske fabrike električnih automobila do sada nije posebno objašnjeno, pa je ostala nedoumica da li je jedini razlog bio taj što je mađarska vlada odlučila da sa 118,6 miliona evra subvencioniše nadogradnju infrastrukture potrebne za fabriku ili zato što je Mađarska najavila svoje namere da se ukljući u proizvodnju litijumskih baterija.

Električni auto
Foto: Pixabay.com

Ali, ono što mnogo više intrigira je podatak ko su sve bili potencijalni kandidati, odnosno konkurenti Segedinu, za izgradnju fabrike.

Prema pouzdanim izvorima, kandidati su još bili belgijski Gent, Sofija i Beograd. Na osnovu egzaktnih kriterijuma kineski proizvođač napravio je rang listu na kojoj se Segedin plasirao na prvo mesto sa 511 bodova.

Drugo mesto zauzeo je Beograd sa 503 boda, Sofija je imala nešto više od 100 bodova, a na četvrtom mestu bio je Gent. Belgijskom gradu nije pomogla ni odluka lokalne samouprave da kineskoj kompaniji ponudi petogodišnji poreski moratorijum, koji je inače nedozvoljen na državnom nivou zbog propisa koji važe u Evropskoj uniji. Inače, u prijavi Beograda nije navedena tačna lokacija moguće fabrike nego samo podatak da bi se fabrika gradila ”u okolini grada”.

Ministar Sijarto izjavio je da je BYD fabrika jedna od najvećih investicija u mađarskoj ekonomskoj istoriji, a očekivanje je da samo ta fabrika zaposli više hiljada ljudi mada su planovi da oko tog biznisa bude stvoreno 20.000 – 40.000 radnih mesta.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.