Privrednici koji posluju na regionalnom tržištu smatraju da je potrebna još intenzivnija komunikacija

Globalna kriza je šansa za bolju saradnju unutar regiona

AnalizaBiznisPoslovanjePreduzetnikRegion

17.6.2022 13:05 Autor: Stanislav Stanišić 5

Globalna kriza je šansa za bolju saradnju unutar regiona Globalna kriza je šansa za bolju saradnju unutar regiona
Predrasude u poslovanju regiona još uvek postoje, ali privrednici okupljeni na jednom mestu sa iskustvom nastupa na regionalnom tržištu smatraju da saradnja može biti... Globalna kriza je šansa za bolju saradnju unutar regiona

Predrasude u poslovanju regiona još uvek postoje, ali privrednici okupljeni na jednom mestu sa iskustvom nastupa na regionalnom tržištu smatraju da saradnja može biti prednost u nestabilno vreme.

„Protiv predrasuda se bori plasmanom, kvalitetom proizvoda i inovacijama. Bori se tako što ćete pokazati da ste svesni da je pala potrošačka moć i pronaći neka rešenja i solucije za takve okolnosti. Bitno je da istrajemo na tom putu i da svojim primerima pokažemo da smo iznad te situacije“, rekla je direktorka kompanije Vindia Lajkovac Biljana Đilas na prvoj regionalnoj konferenciji Poslovnog dnevnika održanoj u Beogradu pod naslovom „Bez predrasuda, samo biznis“

„Privrednici su u obavezi da pokrenu otvoreni dijalog koji bi podstakao firme koje su još u nedoumici da li treba da prošire poslovanje na region, i da ih kroz pozitivna iskustva motivišemo na dodatna ulaganja“, naveo je generalni direktor Carnex Ivan Zeković i istakao da kupci hoće kvalitet i da treba iskoristiti sentiment koji se javlja kod potrošača.

Kompanija koju on predvodi prisutna je na hrvatskom tržištu, gde deli lidersku poziciju u mesnoj industriji i ima odličnu poslovno-tehničku saradnju sa konkurencijom, pre svega sa Pik Vrbovecom.

Pitanje regionalne prisutnosti je sve značajnije, jer kompanije posluju na malom tržištu svojih zemalja gde je ključno ostvariti uspeh za dalje širenje, a region im otvara nove mogućnosti. Važno je razvijati svoj proizvodni portfolio i postići uspeh u regionu kako bi se kompanije fokusirale na zahtevnija tržišta.

Predsednica uprave Saponia Osijek Dajana Mrčela naglasila je da njena kompanija ostvaruje 90 odsto prihoda u zemljama regiona.

Panel „Bez predrasuda, samo biznis“ (Foto: Davor Javorović, Pixsell)

„Region je naš fokus i gledamo na njega kao na domicilno tržište. Proizvodnja koja ide iz Osijeka isplativa je u krugu od 600 kilometara. Ako idemo dalje potrebno je ili korigovati cenu ili otvoriti novu kompaniju za to područje“, prenela je Mrčela.

Generalna direktorka Delta Real Estate Angelina Nekić navela je da njena kompanija ima želju da proširi poslovanje u Hrvatskoj i Makedoniji i da je region prirodno tržište.

Niko ne osporava želju za širenjem poslovanja, ali je za rast neophodno da se ispune pojedini uslovi.

„Pod posebnom lupom su firme iz IT sektora za koje važe određeni stereotipi“, ukazuje izvršni direktor kompanije IN2 Dušan Mitić koji je pokušao da razuveri prisutne da su programeri ljudi koji rade od kuće u pidžami.

„IT sektor je širok pojam i nije svuda problem sa radnom snagom. Nedostaju programeri konsultanti koji aktivno učestvuju u stvaranju rešenja koja će pomoći privredi“, naveo je Mitić.

Sve kompanije ističu važnost IT sektora u današnjem poslovanju, ali i ostalih delatnosti, kako bi se stiglo do kupca. Kada se pojavljujete na novom tržištu bitno je da troškovi budu što niži, a obuka kadrova uglavnom kreće iz centrale.

Privrednici ukazuju da su se kroz vreme koje je iza nas adaptirali na sve negativne uticaje po poslovanje.

„Ako slušamo katastrofične prognoze i ako bi se prema njima orijentisali onda ni sve ove godine nije trebalo da radimo“, rekla je Angelina Nekić i dodala da je u planu da Delta u narednom perodu na nivou kompanije uloži 400 miliona evra.

I ona je ukazala na nedostatak radne snage, posebno u agraru, uz konstataciju da nije stvar u novcu već da tih ljudi na tržištu jednostavno nema. Zato je neminovnost postala angažovanje radnika iz inostranstva.

Globalna kriza je šansa da konsolidujemo redove i da unutar regiona intenzivnije komuniciramo jer je to potencijal koji može da pruži šansu u aktuelnoj krizi. Saradnja privreda je prvi indikator da idete u dobrom pravcu i potrebna je još bolja i konstantnija komunikacija, zaključili su predstavnici kompanija koje posluju u zemljama regiona.

  • Milovan94

    19.6.2022 #1 Author

    Teško da može do toga doći

    Odgovori

  • LIMUN ŽUT

    19.6.2022 #2 Author

    Što je, pretpostavljam i cilj iste.

    Odgovori

  • GOCA BG

    19.6.2022 #3 Author

    Predrasude treba staviti u fioku ako se zele dobri poslovni rezultati i saradnja u regionu…

    Odgovori

  • VANJA

    19.6.2022 #4 Author

    Pa vas tako!

    Odgovori

  • VOJKAN

    7.10.2022 #5 Author

    Treba se što više umrežavati i povezivati

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.