Procenjena vrednost radova je 82,8 miliona evra

Počinje izgradnja tunela Kozjak, a zatim i mosta preko Kaštelanskog zaliva

BiznisEUInfrastrukturaRegion

31.7.2023 08:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Počinje izgradnja tunela Kozjak, a zatim i mosta preko Kaštelanskog zaliva Počinje izgradnja tunela Kozjak, a zatim i mosta preko Kaštelanskog zaliva
Tunel Kozjak, koji je deo nove veze između Splita i auto-puta, gradiće China Road and Bridge Corporation (CRBC). Naime, istekao je rok za žalbu... Počinje izgradnja tunela Kozjak, a zatim i mosta preko Kaštelanskog zaliva

Tunel Kozjak, koji je deo nove veze između Splita i auto-puta, gradiće China Road and Bridge Corporation (CRBC).

Naime, istekao je rok za žalbu na odluku Hrvatske ceste (HC) da graditelji Pelješkog mosta dobiju posao za 74,6 miliona evra bez poreza na dodanu vrednost (PDV), piše Večernji, a prenosi SEEbiz.

Na tender je pristiglo pet ponuda, a posao, pored tunela kroz Kozjak, dužine 2,5 kilometra, obuhvata i izgradnju 4,3 kilometra duge saobraćajnice prema Jadranskoj magistrali u Kaštelima.

Procenjena vrednost radova je 82,8 miliona evra bez PDV-a, a najbolju ponudu dao je CRBC. Inače, zbog brojnih žalbi od raspisivanja tendera za taj projekat do otvaranja ponuda prošlo je godinu i tri meseca.

U HC kažu da očekuju da glavni projekti budu završeni do kraja avgusta kako bi se podneo zahtev za građevinsku dozvolu. U toku je i postupak javne nabavke za izbor projektnog nadzora. Po završetku svega navedenog stvoriće se preduslovi za početak radova, a u međuvremenu će u istom periodu biti potpisan i ugovor o izgradnji.

„Dakle, prva faza ovog projekta podrazumeva tunel kroz Kozjak, dok je druga faza izgradnja mosta preko Kaštelanskog zaliva do Luke Split. U tom svetlu ovaj projekat je potpuno opravdan, jer rasterećuje postojeći ulaz u Split”, objasnio je predsednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Most preko Kaštelanskog zaliva biće dugačak 1.500 metara, a HC je za njega izradio pomorsku studiju, pa sada počinju pregovori sa lučkom kapetanijom oko uslova za izgled mosta, nakon čega je raspisan tender za arhitektonsko projektovanje.

„Zapravo, ovim projektom želimo da ostavimo arhitektonski spomenik poput Pelješkog mosta u nasleđe generacijama. Želimo da Kaštelanski zaliv dobije most koji će se trajno uklopiti u prostor i okruženje“, rekao je Škorić.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...