U odnosu na prošlu godinu čak 19,5 odsto manje interesovanje kupaca

Rekordni pad globalne prodaje računara  

SvetU fokusuVesti

11.10.2022 08:46 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Rekordni pad globalne prodaje računara   Rekordni pad globalne prodaje računara  
Potražnja za personalnim računarima opada najbržim tempom u poslednjih nekoliko decenija nakon što je povećana prodaja povezana sa pandemijom završena, a sada dolazi i... Rekordni pad globalne prodaje računara  

Potražnja za personalnim računarima opada najbržim tempom u poslednjih nekoliko decenija nakon što je povećana prodaja povezana sa pandemijom završena, a sada dolazi i do globalnog usporavanja potrošnje na elektroniku.

Isporuke širom sveta u trećem kvartalu pale su za 19,5 odsto u odnosu na pre godinu dana, što je najveći pad u više od dve decenije, prema podacima istraživačke firme Gartner.

Proizvođači su isporučili 68 miliona računara u poslednjem kvartalu, što je manje u odnosu na 84,5 miliona jedinica prethodne godine, izveštava Wall Street Journal.

“Rezultati ovog kvartala mogli bi da obeleže istorijsko usporavanje tržišta računara“, rekla je Mikako Kitagava (Mikako Kitagawa), analitičarka Gartnera. “Dok su se poremećaji u lancu snabdevanja konačno ublažili, visoka zaliha je sada postala glavni problem s obzirom na slabu potražnju za računarima i na potrošačkom i na poslovnom tržištu”.

Usporena globalna ekonomija takođe čini preduzeća opreznijima u svojim odlukama o potrošnji.

Američko tržište računara je u trećem tromesečju opalo za 17,3 odsto, podstaknuto padom prodaje laptopova, navodi Gartner.

International Data Corp (IDC), još jedan dobavljač podataka, rekao je da je globalna isporuka opala za 15 odsto u trećem kvartalu sa ukupno 74,3 miliona otpremljenih jedinica, iako je obim pošiljki ostao iznad nivoa prije pandemije. Dve istraživačke firme malo drugačije računaju podatke.

Sektor je tokom pandemije imao koristi od buma elektronske prodaje jer su domaćinstva i preduzeća kupovali računare kako bi se prilagodili radu od kuće i školovanju na daljinu. Ali te velike kupovine je teško za potrošače da repliciraju tako brzo, posebno pošto inflacija ograničava potrošnju usred drugih makroekonomskih uslova.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...