U Srbiji osigurano 350.000 porodičnih domova

Građani još uvek nedovoljno svesni značaja osiguranja domaćinstva

OsiguranjeSrbija

3.2.2023 13:46 Autor: Milica Rilak 4

Građani još uvek nedovoljno svesni značaja osiguranja domaćinstva Građani još uvek nedovoljno svesni značaja osiguranja domaćinstva
Godinama se barata podatkom da je u Srbiji tek svaki deseti građanin osigurao imovinu ili život, a podaci naših sagovornika iz Triglav i Uniqa... Građani još uvek nedovoljno svesni značaja osiguranja domaćinstva

Godinama se barata podatkom da je u Srbiji tek svaki deseti građanin osigurao imovinu ili život, a podaci naših sagovornika iz Triglav i Uniqa osiguranja pokazuju da je ta informacija i dalje aktuelna kada je reč o osiguranju domaćinstva. Njihova poruka je da treba imati na umu da se radi o malom trošku u odnosu na vrednost imovine koja bi mogla da bude oštećena u požaru ili kada popucaju cevi, kao i kada se desi krađa, što su ujedno i najčešći rizici protiv kojih se osiguravaju građani Srbije i regiona.

Pomoćnik direktora Sektora za prodaju osiguranja u Triglav Osiguranju Nemanja Dinić potvrđuje za Biznis.rs da je podatak da je tek svaki deseti građanin Srbije osiguran i dalje približno adekvatan, odnosno da je nekih 350.000 domaćinstava osigurano putem različitih prodajnih kanala.

Ako poredimo vrste pokrića i iznos premije osiguranja, broj je nedovoljan i govori o još uvek nedovoljnom broju osiguranih domaćinstava. Jedan od najvažnijih razloga je niska frekvencija štetnih događaja sa uglavnom katastrofalnim posledicama, pa to utiče na nižu svest o potrebi ove vrste osiguranja, što je apsolutno pogrešno upravo zbog visokih iznosa potencijalne naknade iz osiguranja po jedinici osiguranog predmeta“, upozorio je Dinić.

Domaćinstva su, kako ističe naš sagovornik, uglavnom osigurana od rizika požara i nekih drugih opasnosti, poput izlivanja vode iz vodovodnih i kanalizacionih cevi, a dodatno i od opasnosti provalne krađe i razbojništva, kao i osiguranje stakla od loma.

„Ono što bi svakako trebalo da bude deo osiguranja domaćinstva – a često nije – su osiguranja od opšte odgovornosti i osiguranje članova domaćinstva od posledica nesrećnog slučaja. Ipak, manji je problem vrsta ugovorenih pokrića, a veći nedovoljnost broja osiguranih domaćinstava“, ističe Dinić.

Foto: Freepik.com

Uniqa osiguranje je upravo iz tih razloga pokrenula zajedničku digitalnu marketinšku kampanju u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Bugarskoj, a sa ciljem podizanja svesti o važnosti osiguranja domaćinstva koje na ovim prostorima još uvek nije dovoljno prepoznato.

„Veoma smo zadovoljni rezultatima kampanje, s obzirom na to da beležimo značajne promene i povećano interesovanje klijenata za ovu vrstu osiguranja, kako u poslovnicama, tako i u našoj online prodaji“, kažu u Uniqa osiguranju za Biznis.rs.

Podsećaju da osiguranje domaćinstva uključuje brojne rizike, kao što su požar, udar groma, izliv vode iz instalacije, provala u stan, lom stakala, odgovornost prema trećim licima (komšijama) i drugo.

„U Uniqa osiguranju u Srbiji, pa i regionu, nekretnina se može osigurati već od oko 60 evra godišnje za stan od 50 kvadrata“, ističu naši sagovornici.

Njihova kampanja upravo je i bazirana na tome da pokaže kako se novac često troši na kupovinu stvari iz svakodnevnog života koje nisu neophodne i koje koštaju više od mesečne polise osiguranja domaćinstva.

„Građani često nisu svesni pristupačnosti osiguranja domaćinstva i zato, osim edukacije stanovništva, vrlo važnu ulogu imaju kampanje i promocije koje građanima približavaju ovu uslugu i koje pojašnjavaju prednosti koje donosi osiguranje domaćinstva i koje sve rizike ono pokriva, i to po veoma povoljnoj ceni“, zaključili su u Uniqa osiguranju.

  • BIJUTI27

    4.2.2023 #1 Author

    Nemamo mi svest o značaju , što je žalosno

    Odgovori

  • VERA

    5.2.2023 #2 Author

    Malo više edukacije o tome šta za domaćinstvo znači kada je osigurano od vremenskih nepogoda.

    Odgovori

  • GOCA BG

    5.2.2023 #3 Author

    Nemamo ni svest ni para…

    Odgovori

  • Ika

    5.2.2023 #4 Author

    Nemamo svest, jer smo decenijam prevareni za sve i svasta

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.