Izvoz domaće kozmetike porastao za 40 odsto
21.5.2024 08:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 3
Ukupan izvoz kozmetičkih proizvoda iz Srbije u 2023. godini iznosio je 80,3 miliona evra što je skoro 40 odsto više nego 2022.
U poslednjih pet godina ukupna vrednost izvoza ovih proizvoda iznosi 278 miliona evra, a osim u zemlje regiona, kozmetički proizvodi iz Srbije se izvoze u skoro sve zemlje sveta, rekao je za Euronews Srbija Bojan Stanić iz Privredne komore Srbije.
Tako se kozmetika iz Srbije može kupiti i u zemljama EU, Rusiji, Švajcarskoj, Ukrajini, Turskoj, ali i u Kanadi, Hong Kongu, Singapuru, Saudijskoj Arabiji, Kazahstanu, Iraku, SAD, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Japanu.
Stanić kaže da su najznačajniji izvozni kozmetički proizvodi oni za ulepšavanje, šminkanje i negovanje kože i kose, kao i toaletni sapuni.
Nacionalna regulativa u oblasti kozmetičkih proizvoda je od aprila 2023. godine u potpunosti usaglašena sa EU regulativom a to znači da kozmetički proizvodi proizvedeni u Srbiji u pogledu efikasnosti i bezbednosti ispunavaju iste uslove kao za stavljanje na tržište Evrope, objasnio je Stanić.
On, međutim, navodi da osim ovih suštinskih preduslova, moraju da se ispune još neki „administrativni“ uslovi pre stavljanja kozmetičkog proizvoda na EU tržište.
„Naime, pošto Srbija nije članica EU, za kozmetički proizvod poreklom iz Srbije mora se angažovati odgovorno lice sa sedištem na teritoriji EU koje će da izvrši njegovu registraciju“, rekao je Stanić.
Da kozmetika iz Srbije i te kako može da nađe svoje mesto na evropskom tržištu smatra Božidar Backović, vlasnik firme Colloid iz Beograda, koja godišnje proizvede oko 1.500.000 jedinica kozmetičkih proizvoda.
Backović za Euronews navodi da koriste domaće sirovine, ambalaže, pakovanja, a da su farmaceti i tehnolozi te kompanije posvećeni stalnom razvoju i usavršavanju tehnologije proizvodnje kao i samih receptura proizvoda.
Pročitajte još:
„Osim domaćeg tržišta, primetili smo značajan porast interesovanja na stranim tržištima na koja izvozimo naše proizvode, kao što su Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Austrija, Nemačka, Rusija. Probijanje na inostrana tržišta je izazovno, ali smo uspeli da izgradimo prepoznatljiv brend zahvaljujući visokokvalitetnim proizvodima i aktivnom marketinškom strategijom“, rekao je Backović.
SENSEI
21.5.2024 #1 AuthorSvaka čast. Ovo je za svaku pohvalu, nema šta dodati
LULELUKA
22.5.2024 #2 AuthorLepo je cuti ovakve vesti za nasu skromnu zemlju!
SLAKI
23.5.2024 #3 AuthorSuper lepo