Kako će izgledati metro stanica Skadarlija?
18.7.2023 09:13 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Kod pijace Skadarlija planira se izgradnja metro stanice, a iz dokumenata koje su beogradske vlasti objavile, vidi se da je u planu i potpuna rekonstrukcija pijace, kao i izgradnja podzemne garaže.
Metro stanica se planira kao nezavisna celina, a ulaz u nju je planiran sa platoa iz pravca Skadarske ulice, piše u urbanističkom projektu za izgradnju metro stanice Skadarlija i gradske pijace Bajloni, za koji je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio javnu prezentaciju, piše eKapija.
Metro stanica Skadarlija je planirana kao plitka stanica sa jednim mezaninom. Predviđena su dva ulaza u stanicu od kojih je jedan direktno iznad staničnog objekta, a drugi u zoni raskrsnice Cetinjske ulice i Ulice cara Dušana.
Putnici će sa oba ulaza stizati do velikog hola, gde će prolaziti kroz liniju kontrolnih kapija i pristupati stepenicama, pokretnim stepenicama ili liftovima, koji će opsluživati sve perone.
Glavne prostorije za operativne i putničke usluge nalaziće se na nivou velikog hola pored ulaza. Tehničke prostorije će biti smeštene na nivou velikog hola i perona.
Javni izlazi predviđeni su na istočnom kraju svih perona.
Glavni ulazi za putnike koristiće se i kao pristup za rad i održavanje. Tehnički hodnici predviđeni su radi opsluživanja većine tehničkih prostorija, a i kako bi se izbeglo ukrštanje s protokom putnika.
Ispod svakog perona predviđen je i nivo tehničkog hodnika na kome će biti smeštene tehničke prostorije (prostorija za tretman otpadnih voda, rezervoar za vodu za sprinklere i prostorija za crpljenje vode) i oprema (jama za pokretne stepenice i jama za lift).
Stanica je dimenzionisana tako da omogući prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času u oba smera. Stanica sadrži prizemlje i tri podzemna nivoa u okviru kojih se nalazi hol, operativne prostorije, prostorije za zaposlene i tehničke prostorije. Ukupna BRGP stanice iznosi 8.262 metara kvadratna.
Parking za bicikle i ostala vozila mikromobilnosti će biti obezbeđena u zoni metro stanice, odnosno u okviru regulacija saobraćajnica Cara Dušana i Skadarske. Liftovi su projektovani sa dovoljnim dimenzijama za smeštaj bicikla.
Pijačni prostor je definisan na dva nivoa, gornji otvoreni prostor pijace na trgu i suterenski prostor pijačne hale. Pijačni plato je denivelisan i formira se gornji plato sa pristupom iz zone oko Bitef teatra i donji trg pristup iz pravca Skadarske ulice.
Središni prostor pijace je natkriven, funkcionalno organizovan na način da zadovoljava higijenske uslove modernog pijačnog prostora.
Pročitajte još:
Kolski pristup je planiran sa donje strane pijace iz Ulice Đorđa Jovanovića.
U okviru pijace planirana je javna garaža kapaciteta 305 vozila sa pristupom iz Ulice Đorđa Jovanovića.
Nosilac izrade urbanističkog projekta je Urbanistički zavod Beograda, a zahtev za potvrđivanje UP podnelo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u ime investitora JKP Beogradski metro i voz.
Projektant metro stanice je kompanija Egis Rail, a idejno rešenje pijace izradila je firma Portart iz Beograda.
tamara71
18.7.2023 #1 AuthorBilo bi lepo
LJUBOMIR
23.7.2023 #2 AuthorBaš baš
Maky
18.7.2023 #3 AuthorBilo bi dobro da pocnu sa izgradnjom tog famoznog metroa
Jj992
18.7.2023 #4 AuthorOpet bajke o metrou…
jevtić
19.7.2023 #5 AuthorFantastičnoo