Predviđena i gradnja podzemne garaže i rekonstrukcija Bajlonijeve pijace

Kako će izgledati metro stanica Skadarlija?

Srbija

18.7.2023 09:13 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Kako će izgledati metro stanica Skadarlija? Kako će izgledati metro stanica Skadarlija?
Kod pijace Skadarlija planira se izgradnja metro stanice, a iz dokumenata koje su beogradske vlasti objavile, vidi se da je u planu i potpuna... Kako će izgledati metro stanica Skadarlija?

Kod pijace Skadarlija planira se izgradnja metro stanice, a iz dokumenata koje su beogradske vlasti objavile, vidi se da je u planu i potpuna rekonstrukcija pijace, kao i izgradnja podzemne garaže.

Metro stanica se planira kao nezavisna celina, a ulaz u nju je planiran sa platoa iz pravca Skadarske ulice, piše u urbanističkom projektu za izgradnju metro stanice Skadarlija i gradske pijace Bajloni, za koji je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio javnu prezentaciju, piše eKapija.

Metro stanica Skadarlija je planirana kao plitka stanica sa jednim mezaninom. Predviđena su dva ulaza u stanicu od kojih je jedan direktno iznad staničnog objekta, a drugi u zoni raskrsnice Cetinjske ulice i Ulice cara Dušana.

Putnici će sa oba ulaza stizati do velikog hola, gde će prolaziti kroz liniju kontrolnih kapija i pristupati stepenicama, pokretnim stepenicama ili liftovima, koji će opsluživati sve perone.

Glavne prostorije za operativne i putničke usluge nalaziće se na nivou velikog hola pored ulaza. Tehničke prostorije će biti smeštene na nivou velikog hola i perona.

Javni izlazi predviđeni su na istočnom kraju svih perona.

Glavni ulazi za putnike koristiće se i kao pristup za rad i održavanje. Tehnički hodnici predviđeni su radi opsluživanja većine tehničkih prostorija, a i kako bi se izbeglo ukrštanje s protokom putnika.

Ispod svakog perona predviđen je i nivo tehničkog hodnika na kome će biti smeštene tehničke prostorije (prostorija za tretman otpadnih voda, rezervoar za vodu za sprinklere i prostorija za crpljenje vode) i oprema (jama za pokretne stepenice i jama za lift).

Foto: Instagram/Mali_sinisa

Stanica je dimenzionisana tako da omogući prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času u oba smera. Stanica sadrži prizemlje i tri podzemna nivoa u okviru kojih se nalazi hol, operativne prostorije, prostorije za zaposlene i tehničke prostorije. Ukupna BRGP stanice iznosi 8.262 metara kvadratna.

Parking za bicikle i ostala vozila mikromobilnosti će biti obezbeđena u zoni metro stanice, odnosno u okviru regulacija saobraćajnica Cara Dušana i Skadarske. Liftovi su projektovani sa dovoljnim dimenzijama za smeštaj bicikla.

Pijačni prostor je definisan na dva nivoa, gornji otvoreni prostor pijace na trgu i suterenski prostor pijačne hale. Pijačni plato je denivelisan i formira se gornji plato sa pristupom iz zone oko Bitef teatra i donji trg pristup iz pravca Skadarske ulice.

Središni prostor pijace je natkriven, funkcionalno organizovan na način da zadovoljava higijenske uslove modernog pijačnog prostora.

Kolski pristup je planiran sa donje strane pijace iz Ulice Đorđa Jovanovića.

U okviru pijace planirana je javna garaža kapaciteta 305 vozila sa pristupom iz Ulice Đorđa Jovanovića.

Nosilac izrade urbanističkog projekta je Urbanistički zavod Beograda, a zahtev za potvrđivanje UP podnelo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u ime investitora JKP Beogradski metro i voz.

Projektant metro stanice je kompanija Egis Rail, a idejno rešenje pijace izradila je firma Portart iz Beograda.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.