U Srbiji leti 1.538 pilota, a godišnje se izda između 70 i 80 novih dozvola za letenje

Koliko zarađuju piloti u Srbiji, a koliko košta njihova obuka?

Bolji posaoSrbijaU fokusu

3.4.2023 08:42 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Koliko zarađuju piloti u Srbiji, a koliko košta njihova obuka? Koliko zarađuju piloti u Srbiji, a koliko košta njihova obuka?
Vazduhoplovstvo je, posle informacionih tehnologija, veoma traženo kada je reč o promeni profesije. U proseku 60.000 ljudi svakog meseca traži informacije o tome kako... Koliko zarađuju piloti u Srbiji, a koliko košta njihova obuka?

Vazduhoplovstvo je, posle informacionih tehnologija, veoma traženo kada je reč o promeni profesije. U proseku 60.000 ljudi svakog meseca traži informacije o tome kako postati pilot – pokazuju podaci Google-a.

Upućeni ukazuju da se tržište avio-saobraćaja poslednjih godina sve više razvija i da će ta, za mnoge profesija iz snova, i te kako biti tražena. U Srbiji leti 1.538 pilota, podaci su Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koje godišnje izda između 70 i 80 novih dozvola za letenje, piše RTS.

Dugačak je spisak uslova koje je neohodno ispuniti da bi se postao pilot. Među njima su godine učenja, na desetine sati letenja, i nešto više od 40.000 evra koliko košta obuka za civilnog pilota.

Sve to ne sprečava najupornije da, kako u nekoliko privatnih škola letenja, tako i na državnoj vazduhoplovnoj akademiji, steknu pilotsku dozvolu.

„S obzirom na potrebe tržišta, očekujemo da će ove godine biti ozbiljan pritisak za upis na obe klase i u Beogradu i u Vršcu. S obzirom na to kakva je situacija u vazdušnom saobraćaju i kakva je potreba za pilotima, mislim da uopšte neće biti čekanja za posao“, navod direktor Vazduhoplovne akademije u Vršcu Goran Vijović.

Urednik portala Tango Six Petar Vojnović izjavio je za RTS da piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu, zarađuju između 4.000 i 5.000 evra.

„Možemo reći da se prvi put u poslednjih nekoliko godina dolazi do balansa i relativno rečeno ima radnih mesta za sve zainteresovane. Piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu, su plaćeni negde oko 4.000 do 5.000 evra. Ta visoka mesečna primanja su tradicionalna, a delom su opravdana zbog velike odgovornosti, velikog stresa“, objašnjava Vojnović.

Odgovornost i stres mnogi piloti menjaju za, kako kažu, najlepši pogled iz kancelarije.

Srpski piloti traženi su i u avio-kompanijama na Bliskom Istoku, u Aziji i tradicionalno u Africi. I niskobudžetne (low cost) kompanije donose više posla, pa zato ne iznenađuje podatak da poslednjih godina u Srbiji raste broj izdatih pilotskih dozvola.

  • MAJA

    4.4.2023 #1 Author

    Ja bih im dala i duplo veću platu

    Odgovori

  • SHALIMAR

    9.4.2023 #2 Author

    I to nije nista,koju odgovornost imaju..

    Odgovori

    • BOBICA

      9.4.2023 #3 Author

      Složila bih se al treba da imaju veću platu

      Odgovori

  • SLAVICA

    18.6.2023 #4 Author

    Dobro zaradjuju:) ali zasluzeno, velika odgovornost

    Odgovori

  • DASHA

    14.12.2023 #5 Author

    Samo neka oni dobro rade svoj posao

    Odgovori

  • Milicajac

    19.5.2024 #6 Author

    Koliko god da oni zarađuju-malo je.

    Odgovori

  • Ivana91

    2.7.2024 #7 Author

    Ja bi im dala vecu platu treba to raditi

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.