Minimalna cena rada od januara 2027. godine 405 dinara po satu
IzdvajamoPoreziPoslovanjeSrbija
20.8.2026 15:57 Autor: Marija Jovanović 21

Vlada Srbije donela je odluku o visini minimalne cene rada za 2027. godinu, objavljeno je u Službenom glasniku.
„Minimalna cena rada, bez poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, za period januar-decembar 2027. godine iznosi 405 dinara neto, po radnom času“, stoji u odluci Vlade Srbije. To predstavlja povećanje od 9,2 odsto u odnosu na sadašnjih 371 dinar.
Prethodno na sednici Socijalno-ekonomskog saveta nisu usaglašeni stavovi poslodavaca i sindikata o predloženom povećanju minimalca.
Počasni predsednik Unije poslodavaca Nebojša Atanacković izjavio je da oni svake godine sprovode anketu među svojim članovima, i ona je ove godine pokazala veliko raslojavanje među privrednicima, odnosno njih 46 odsto je reklo da ne pristaje na povećanje minimalne zarade.
Svoje analize sproveli su i sindikati, a izvršni sekretar Nezavisnosti Miloš Miljković ocenio je da predloženo povećanje od 9,2 odsto nije malo, ali je nedovoljno, kao i da bi povećanje minimalca trebalo da bude dvocifreno.
Predlog Vlade bio je da se cena radnog sata poveća sa sadašnjih 371 dinar na 405 dinara, što bi minimalnu zaradu u Srbiji povećalo sa 64.554 dinara (prosek za 12 meseci) na 70.470 dinara, kao i da se poveća neoporezivi deo dohotka sa 34.221 dinar na 37.369 dinara.

Povećanje neoporezivog dela zarade bilo je jedan od ključnih zahteva Unije poslodavaca Srbije tokom pregovora o minimalnoj ceni rada. Poslodavci su od početka pregovora ukazivali da svako značajnije povećanje troškova rada mora biti praćeno državnim merama koje bi deo tog tereta preuzele na sebe, kako bi se očuvali održivost poslovanja i konkurentnost domaće privrede.
Sindikati, međutim, nisu prihvatili predlog Ministarstva finansija da se minimalna cena rada poveća za 9,2 odsto, odnosno sa 500 na 600 evra mesečno.
Oni su tokom pregovora zahtevali da minimalna zarada tokom 2027. godine dostigne 650 evra, što je cilj koji su ranije najavljivali i predstavnici vlasti. Sindikati su insistirali i na razgovoru o zaradama u javnom sektoru, ukazujući na sve izraženiju kompresiju plata, odnosno približavanje zarada zaposlenih sa različitim nivoima kvalifikacija i odgovornosti.
Iako je tokom pregovora bilo nagoveštaja da bi tokom naredne godine moglo da usledi još jedno vanredno povećanje minimalne zarade, za sada nema informacija kada bi ono moglo da bude uvedeno.
Neoporezivi deo zarade za pet godina više nego udvostručen
U prethodnih pet godina neoporezivi deo zarade gotovo je udvostručen – sa 16.300 dinara u 2020. godini povećan je na 34.221 dinar u 2026. godini. Samo u tekućoj godini neoporezivi deo zarade povećan je za 5.798 dinara, odnosno 20,4 odsto – sa 28.423 dinara, koliko je iznosio 2025. godine, na 34.221 dinar.
Za poslodavce povećanje neoporezivog dela zarade predstavlja jednu od mera kojima se ublažava efekat rasta minimalne zarade na troškove rada.
Minimalac pokriva 117 odsto minimalne potrošačke korpe
Nakon poslednje sednice Socijalno-ekonomskog saveta, na kojoj pregovarački timovi nisu postigli dogovor, ministar finansija Siniša Mali izjavio je da Vlada Srbije predlaže povećanje minimalne zarade sa sadašnjih 64.554 dinara na 70.470 dinara.
On je naveo da je to poslednji korak u ostvarivanju cilja iz programa „Srbija 2027“ da minimalna zarada u Srbiji do kraja naredne godine dostigne 650 evra.
Ministar je istakao i da je broj zaposlenih koji primaju minimalnu zaradu značajno smanjen u odnosu na period pre više od decenije. Prema njegovim rečima, danas ih je nešto manje od 100.000, dok ih je pre 12-13 godina bilo oko 500.000.
„Ono što mi je, takođe, veoma važno, da sa ovim povećanjem minimalne zarade idemo na 117 odsto pokrivenosti minimalne potrošačke korpe minimalnom zaradom“, rekao je Mali.
Prema njegovim rečima, 2012. godine minimalna zarada pokrivala je svega 62 odsto minimalne potrošačke korpe, dok će sa predloženim povećanjem pokrivenost dostići 117 odsto.
Pročitajte još:
Nova minimalna potrošačka korpa za maj 2026. godine iznosila je 57.188 dinara, što je za 198 dinara više nego prethodnog meseca, dok je prosečna potrošačka korpa vredela 110.739 dinara, pokazuju poslednji podaci Ministarstva unutrašnja i spoljne trgovine. Istovremeno, prosečna neto zarada u Srbiji iznosila je 118.398 dinara, što znači da je bila dovoljna za pokriće prosečne potrošačke korpe.
Minimalna potrošačka korpa predstavlja procenjeni minimalni mesečni iznos potreban za podmirivanje osnovnih životnih potreba tročlanog domaćinstva.
| Mesec | Prosečna neto zarada | Prosečna potrošačka korpa | Minimalna potrošačka korpa |
| Januar | 118.429 | 108.707,66 | 56.019,81 |
| Februar | 116.127 | 109.334,35 | 56.353,11 |
| Mart | 121.650 | 109.692,00 | 56.558,11 |
| April | 121.805 | 110.546,32 | 56.990,26 |
| Maj | 118.398 | 110.739,43 | 57.188,42 |
Posmatrano po gradovima, najviša prosečna neto zarada u maju 2026. godine zabeležena je u Beogradu i iznosila je 145.186 dinara, zatim u Novom Sadu sa 133.320 dinara i Smederevu sa 123.634 dinara. U ostalim gradovima zarade su bile ispod republičkog proseka od 118.398 dinara.
U Pančevu je prosečna neto zarada iznosila 117.137 dinara, Kragujevcu 115.233, Nišu 114.084, Užicu 110.185, Zrenjaninu 107.259, Subotici 106.188, Šapcu 106.038, Sremskoj Mitrovici 105.970, Valjevu 105.643, Zaječaru 105.573, Kraljevu 101.750, dok je najniža bila u Leskovcu – 91.991 dinar.
















Jj992_
20.8.2026 #1 AuthorDobra vest za zaposlene
bajroslastičar
20.8.2026 #2 AuthorI to je trenutno nedovoljno ali i to je korak naprijed
BIJUTI27
20.8.2026 #3 Author405 dinara po satu od januara 2027. jeste korak napred, ali će stvarni efekat zavisiti od toga koliko će pratiti rast cena i troškova života. Važno je da povećanje minimalca ne bude samo nominalno, već da radnicima zaista donese veći životni standard..
LIKI
20.8.2026 #4 AuthorSve je to i dalje nedovoljno i mizerno. Nažalost…
MAJA
21.8.2026 #5 AuthorNeki pomak jeate ali nije dovoljno. Tesko je preziveti i sa tim.
Sveta12
21.8.2026 #6 AuthorTo je odlicna stvar! Svaka cast
Talija
21.8.2026 #7 AuthorI dalje inflacija jede svaki rast plata
Bojan18
22.8.2026 #8 AuthorZnači minimalna zarada za ljude koji rade 6 dana nedjeljno će biti 84.240 dinara? Nisam baš siguran
SABRINA
22.8.2026 #9 AuthorU odnosu na cene svega ostalog, ovo je i dalje nedovoljno.
Jeca
22.8.2026 #10 AuthorOvo je i dalje nedovoljno ,u odnosu na sve ostalo ali valjda ce biti bolje.
Vanja
22.8.2026 #11 AuthorKonkurentnost domace privrede je najbitniji faktor!
JELENA1974
22.8.2026 #12 AuthorPonovo igra brojki, za predškolsko obrazovanje, nisu uzeti najbitniji faktori poput inflacije i iznosa potrošačke korpe. Prvi osnovne.
Emilija
22.8.2026 #13 AuthorTo je i dalje premalo u odnosu na cene.
Jelena
22.8.2026 #14 AuthorPovećanje minimalca jeste korak napred, ali uz rast troškova života pitanje je koliko će tih dodatnih 6.000 dinara zaista ostati u kućnom budžetu.
BILJKA
22.8.2026 #15 AuthorBez obzira na povećanje i to je malo. Pogotovo što će sve poskupeti.
JANJIĆ
23.8.2026 #16 AuthorI to je malo, kada se uporedi sa dnevnim troškovima
DRAGAN20
23.8.2026 #17 AuthorMalo, premalo, a opet poslodavcima se čini previše. Niko srećan niko zadovoljan.
KIMCHI
23.8.2026 #18 AuthorAko ce 70k pokriti 117% potrosacke korpe, treba redefinisati izgleda samu korpu
NEYA
23.8.2026 #19 AuthorLepo zvuči, samo da to povećanje stvarno osete i ljudi u svakodnevnom životu.
STEPA
23.8.2026 #20 AuthorOvo je više nego minimalno.
Brana
23.8.2026 #21 AuthorLepo ali nedovoljno