Najmoderniji simulator za obuku pilota stiže u Vazduhoplovnu akademiju
InfrastrukturaManifestacijeSrbija
22.4.2024 14:58 Autor: Milica Rilak 7
Vazduhoplovna akademija uskoro postaje vlasnik tehnološki najnaprednijeg simulatora letenja za obuku pilota putničkih aviona tipa Airbus A320, nakon što je potpisan ugovor za njegovu nabavku od kanadske kompanije CAE, najavila je v.d. direktorka Kancelarije za dualno obrazovanje i Nacionalni okvir kvalifikacija Gabrijela Grujić.
Ona je na četvrtom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope (SEAS) ocenila da će na taj način domaća Vazduhoplovna akademija postati najkonkurentnija regionalna škola za obuku pilota putničkih aviona, a dostupnost kadrova samo je jedna od tema kojom se, posle šest godina pauze, pripadnici vazduhoplovne industrije bave na skupu koji je organizovao Tango Six Events.
Vazduhoplovna akademija će, kako je istakla Gabrijela Grujić, postati korisnik Level D simulatora, ali i Flat Panel Trainera, takođe za tip A320 (CAE 400 XR Series), dok je najavljena i nabavka Flight Training Device (FTD) za tip helikoptera Airbus H145.
„Isporuka Level D simulatora, trenutno tehnološki najmodernijeg simulatora letanja u ovom delu Evrope, očekuje se za godinu dana i on će se koristiti za obuku pilota putničkih aviona koji su prethodno svoju obuku završili u Trening centru Vazduhoplovne akademije. Ova nabavka predstavlja najveću investiciju u obuku civilnog vazduhoplovnog kadra Srbije u poslednjih 30 godina“, rekla je Grujić.
Vazduhoplovna akademija je, inače, nedavno potpisala ugovor za obuku 500 kadeta pilota iz Indije, a ocenjeno je da će nabavka simulatora imati veliki značaj i za nacionalnu avio-kompaniju Air Serbia.
O novim kadrovima razmišlja i kompanija MUST Solutions, koja je razvila prvi domaći turbo-fenski motor za bespilotne sisteme – osmišljen, testiran i proizveden u Srbiji. Osnivač i direktor MUST-a Vladimir Jazarević za Biznis.rs kaže da su od osnivanja pre pet godina do danas investirali oko milion i po evra sopstvenih sredstava u razvoj proizvoda.
„Da bismo išli dalje moramo da obezbedimo stabilno finansiranje i računamo na investicione fondove koji bi naš projekat prepoznali kao dugoročan i isplativ, s obzirom na trend u vazduhoplovstvu da sve ‘ide’ ka bespilotnim sistemima. Takođe, potrebni su nam novi kadrovi – ljudi koji žele da se bave naprednim tehnologijama – kako bismo dodatno ojačali tim“, kaže Jazarević.
Tokom dva dana SEAS konferencije oko 1.400 učesnika iz 170 kompanija i institucija u okviru domaće, regionalne i globalne avio-industrije razgovaraće i o „letećim taksijima“, izazovima sa kojima se suočavaju proizvođači aviona Boeing i Airbus kao i o ključnim trendovima u vazduhoplovstvu, koje je predstavio Ričard Maslen (Richard Maslen), analitičar Centra za avijaciju CAPA.
„U drugom kvartalu ove godine kapaciteti avio-prevoznika na letovima ka, iz i unutar Evrope trebalo bi da porastu iznad nivoa zabeleženih 2019. godine, odnosno uoči pandemije. Unutar Evrope lideri oporavka su niskotarifne (low cost) kompanije“, naveo je Maslen u okviru analize.
Kada je reč o tržištu Srbije, Maslenova analiza pokazuje da je pet kompanija na vrhu – Air Serbia, Wizz Air, Lufthansa, Turkish Airlines i danski FlexFlight.
Silvija Moskera (Silvia Mosquera), komercijalna direktorka Wizz Air-a, za Biznis.rs ističe da su tržišta Srbije, Zapadnog Balkana i jugoistočne Evrope od velikog značaja za tu mađarsku niskotarifnu kompaniju.
„Na ovom prostoru prisutni smo od 2005. godine, ostvarili smo visoke stope rasta i rastemo i dalje. Štaviše, ove godine na prostoru jugoistočne Evrope u ponudi imamo 30 miliona sedišta za potencijalne putnike“, kaže Moskera.
Učesnicima SEAS 2024. su se na otvaranju, osim Gabrijele Grujić, obratili i Petar Vojinović, osnivač i glavni urednik vazduhoplovnog portala Tango Six, i ambasador SAD u Beogradu Kristofer Hil (Christopher Hill).
Pročitajte još:
Vojinović je, kao organizator samita, istakao da ga posebno raduje što je već zakazano 30 poslovnih sastanaka (B2B) koji će se održati tokom dva dana trajanja konferencije, dok je ambasador Hil podsetio na dugu vazduhoplovnu saradnju Jugoslavije, Srbije i SAD i zaključio da treba još više da sarađujemo u budućnosti.
„Verujem da je zato pravi trenutak da razgovaramo o industriji na svetskom nivou, kakva je vazduhoplovna, i da bliže sarađujemo sa Srbijom kako bi ona bezbedno ‘sletela’ među evro-atlantske strukture“, rekao je Hil.
Inquiete
22.4.2024 #1 AuthorSjajno!
ZVEZDA
22.4.2024 #2 AuthorLepe vesti, svaka cast
tamara71
22.4.2024 #3 AuthorLepe vesti
DOBRILA
23.4.2024 #4 AuthorOvo je super.
PAVLE-2005
23.4.2024 #5 AuthorSvaka čast na tom
Dux
23.4.2024 #6 AuthorLepo!
gagica
28.4.2024 #7 AuthorNeka je vise pozitivnih stvari