Zabeleženo 30 odsto od ukupnog prometa

Rast korišćenja samouslužnih kasa u domaćim trgovinama

AnalizaSrbijaU fokusu

25.1.2024 08:44 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Rast korišćenja samouslužnih kasa u domaćim trgovinama Rast korišćenja samouslužnih kasa u domaćim trgovinama
Prošle godine zabeležen je porast korišćenja samouslužnih kasa u odnosu na 2022. godinu. Mnogi trgovinski lanci u Srbiji planiraju njihovo uvođenje, a oni koji... Rast korišćenja samouslužnih kasa u domaćim trgovinama

Prošle godine zabeležen je porast korišćenja samouslužnih kasa u odnosu na 2022. godinu.

Mnogi trgovinski lanci u Srbiji planiraju njihovo uvođenje, a oni koji ih već poseduju uvođenje dodatnih.

Sekretar Udruženja za turizam i trgovinu Privredne komore Srbije Tijana Maljković izjavila je da je, što se tiče kupaca, sve stvar navike.

“Teško se odlučuju da probaju, ali kada probaju ono što definitivno govore podaci trgovinskih lanaca u odnosu na 2022. godinu u poređenju sa prošlom, porast korišćenja samouslužnih kasa je zaista primetan. Zato gotovo svi trgovinski lanci žele da investiraju u edukaciju radnika i ove nove sisteme“, rekla je Maljković, piše Euronews.

„Kupci imaju veći komfor kada su u pitanju samouslužne kase i upravo su se neki ritejleri odlučili na uvođenje tih kasa iz tog razloga. Mogu da ponude nešto novo i moderno, izbor kojom brzinom će se neko naplatiti, spakovati i otići iz objekta“, objasnila je Maljković.

Samouslužne kase u Srbiji u najvećem broju nalaze se u velikim gradovima kao što su Beograd, Novi Sad i Niš, a kada je reč o trgovinskom formatu, dodaje Maljković, reč je o hipermarketima i supermarketima.

Foto: Freepik.com

„U razgovoru sa našim članicama koje najvećim delom i čine najveći broj tih trgovinskih objekata prehrambenom robom, njihov stav je da u onim objektima gde postoje samouslužne kase i regularne kase preko 30 odsto prometa upravo ide preko tih samouslužnih kasa“, istakla je ona.

Cilj ritejlera u Srbiji, dodaje, jeste da nastave sa uvođenjem novog broja kasa, a određeni broj hipremarketa planira njihovo uvođenje do kraja ove godine.

„Primećuju da naši ljudi sve više koriste samouslužne kase. U manjim prodavnicama, lokalnog karaktera, takve kase ne postoje ne samo zbog toga što ne žele da uvedu, nego zbog prostora, jer zahteva još jedan deo objekta koji bi se prilagodio tome“, rekla je Maljković.

Ona je istakla da svi ritejleri rade i na obuci zaposlenih u trgovinskim lancima, na uvođenju novog sistema i prilagođavanju.

„Možemo navesti da trgovinski lanac Merkator od ukupno 1.300 kasa u svojim prodavnicama ima 64 koje su samouslužne, i planiraju još 10 do kraja godine“, rekla je Maljković.

Ono što je razlika u odnosu na Ameriku, Aziju i druge kontinente koji su davno uveli samouslužne kase, kaže – oni su čak u nekim objektima potpuno izbacili zaposlene i postoje samo samoslužne kase.

„Ipak, zbog različitog starosnog doba kupaca i zbog prilagođavanja, ispostavilo se da nije uvek dobro i upravo zato ukidaju ovakav sistem u objektima, bez kasira i zaposlenih“, rekla je Maljković.

Ona je navela da su ritejleri u Srbiji za to da postoje regularne kase sa prodavcima koje će biti na raspolaganju kupcima i pored njih jedan broj samouslužnih kasa.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.