Prošle godine trajno ukinuto 435 kilometara železnice

Rekonstrukcija 400 km pruga u Vojvodini u saradnji sa kompanijama iz Kine

Srbija

21.11.2023 08:51 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Rekonstrukcija 400 km pruga u Vojvodini u saradnji sa kompanijama iz Kine Rekonstrukcija 400 km pruga u Vojvodini u saradnji sa kompanijama iz Kine
Na teritoriji Vojvodine će se u narednom periodu rekonstruisati skoro 400 km pruga, u saradnji sa kompanijama iz NR Kine. Vojvodina je tokom poslednje... Rekonstrukcija 400 km pruga u Vojvodini u saradnji sa kompanijama iz Kine

Na teritoriji Vojvodine će se u narednom periodu rekonstruisati skoro 400 km pruga, u saradnji sa kompanijama iz NR Kine.

Vojvodina je tokom poslednje tri godine svedok izgradnje i obnove, ne samo lokalnih, regionalnih i auto-puteva, izgradnje najdužeg tunela u Srbiji (deo Fruškogorskog koridora), već i ozbiljne železničke infrastrukture koja novom, savremenom brzom prugom spaja Beograd i Novi Sad za samo 30 minuta, a do kraja sledeće godine i Suboticu, piše B92.

Prošle godine je u Vojvodini trajno ukinuto 435 kilometara železničkih pruga, uključujući pojedine koje se „naslanjaju“ na novu brzu prugu (Vrbas – Novi Bečej), zatim vezu sa gradom koji ima luku na Dunavu (Sombor – Apatin), kao i jednu ravničarsku prugu u dobrom stanju koja je povezivala dva značajna industrijska grada (Zrenjanin – Vršac).

Planirane su rekonstrukcije postojećih pruga Pančevo – Zrenjanin – Čoka – Subotica, zatim pruga od Subotice do Sombora, zatim pruga od Sombora preko Bogojeva do Novog Sada, kao i pružni pravac od Vrbasa do Sombora.

Osim rekonstrukcije pruge, raditi i postavljanje panela za zaštitu od buke na svim prugama koje prolaze kroz naseljena mesta.

U planu su rekonstrukcije sledećih pružnih pravaca: Vrbas – Sombor 53 km, Pančevo – Subotica 200 km, Novi Sad – Bogojevo 77 km i Bogojevo – Sombor – Subotica 93 km.

Trenutno se gradi 108 km brze pruge od Novog Sada do Subotice – Kelebije (nastavak pravca brze pruge od Beograda do Novog Sada). Predviđeno je da se izgradi 12 stanica na pruzi, 13 mostova, 31 propust, 3 denivelisana ukrštaja, 54 putna prelaza u nivou, 11 podvožnjaka, 27 nadvožnjaka, 2 pešačko-biciklistička pothotnika, a najznačajniji arhitektonski objekti su stanične zgrade u Novom Sadu i Subotici.

  • Milovan Bunuzic Grunza

    21.1.2024 #1 Author

    Samo da prestanu da na novoj prugi Novi Sad-Subotica koriste u jednoj od tri dela materijal sa stare pruge… Pakistanci inace grade taj deo, a ne znaju ni engleski, ni srpski. Bog nek nam u pomoci.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...