Razlog značajnog usporavanja transporta robe za preduzeća koja trguju s EU

U Srbiji 1.700 kilometara pruga starijih od 40 godina kojima treba rekonstrukcija

InfrastrukturaSrbija

16.3.2023 09:26 Autor: Redakcija Biznis.rs 8

U Srbiji 1.700 kilometara pruga starijih od 40 godina kojima treba rekonstrukcija U Srbiji 1.700 kilometara pruga starijih od 40 godina kojima treba rekonstrukcija
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da u Srbiji ima 1.700 kilometara pruga starih više od 40 godina, da je... U Srbiji 1.700 kilometara pruga starijih od 40 godina kojima treba rekonstrukcija

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da u Srbiji ima 1.700 kilometara pruga starih više od 40 godina, da je njihova prihvatljiva starost do 20 godina, a nakon toga je potrebna rekonstrukcija.

Vesić izjavio da vozovi na takvim prugama mogu da razvijaju brzinu do 42 kilometra na sat, a da je u isto vreme samo na 159 kilometara pruga u Srbiji moguće da vozovi saobraćaju sa više od 100 kilometara na sat, prenela je Beta.

On je rekao i da je „do 2020. godine samo jedna pruga izgrađena, od Batajnice“, a da se sada „radi rekonstrukcija više stotina kilometara pruga“.

„Važno je da gradimo pruge, izgradnja i kargo pruga obezbeđuje dolazak investitora“, rekao je Vesić i dodao da to za investitore znači mogućnost „najjeftinijeg prevoza“ sirovina ili robe.

Govoreći o stranim kompanijama koje posluju u Srbiji, i značaju usaglašavanja spoljnje politike Srbije sa Evropskom unijom, odnosno posledicama ukoliko do toga ne dođe, Vesić je naveo da u 9.568 takvih kompanija radi 281.000 radnika, a da u isto vreme u Srbiji ima kompanija koje preko 50 odsto svojih proizvoda izvoze u EU, u kojima je zaposleno 370.000 ljudi.

Vesić je istakao da, ako bi te kopanije samo za deset odsto smanjile izvoz, kao posledicu toga što Srbija ne usklađuje spoljnju politiku sa EU, „17 milijardi (dinara) svakog meseca bi bilo manje u budžetu“, za sredstva kojima se finansiraju zdravstvo, školstvo i za druge namene.

  • goca87

    16.3.2023 #1 Author

    Treba ulagati u pruge….

    Odgovori

  • CUPKA

    16.3.2023 #2 Author

    Ne samo zbog investitora, treba graditi i obnavljati pruge i zbog same bezbednosti.

    Odgovori

  • VERA

    17.3.2023 #3 Author

    Samo da Vesić ne odlučuje o prugama, teško nama. Dajte nekog profesora sa Saobraćajnog i Građevinskog fakulteta, da ne sklapa šine posle godinu dana kao kocke na Trgu Republike posle istorijske rekonstrukcije koju ćemo pamtiti i prepričavati unucima.

    Odgovori

  • VOJKAN

    17.3.2023 #4 Author

    Neke su starije i preko 60-70 godina. Ništa se tu nije radilo u zadnje vreme

    Odgovori

  • TATJANA

    17.3.2023 #5 Author

    Ovo je strasno i pomisliti da se 40 godina nije ništa ulagalo u zeleznicu

    Odgovori

  • DUSICA

    18.3.2023 #6 Author

    A stalno se nešto radi i gradi.

    Odgovori

  • Dragana

    19.3.2023 #7 Author

    Nasa zeleznica je katastrofa.

    Odgovori

  • GOCA BG

    19.3.2023 #8 Author

    Pa zato nam je Soko izletao iz sina…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...