U Srbiji tri četvrtine svih preduzeća imaju veb-sajt
5.6.2024 12:41 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Upravo objavljeno istraživanje Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) dalo je uvid u korišćenje digitalnih tehnologija u preduzećima koja posluju u Srbiji.
Rezultati pokazuju da 75,6 odsto firmi u Srbiji ima veb-sajt, pri čemu se ovaj procenat povećava sa dužinom poslovanja firme. Najveća zastupljenost veb-sajtova je u sektoru proizvodnje (83,5 odsto) i trgovine (80 dosto), dok je u uslužnom sektoru čak 30,21 odsto firmi bez veb-sajta.
Zahvaljujući jednostavnosti korišćenja i dostupnosti platformi, društvene mreže su postale glavni kanal komunikacije za preduzeća svih veličina, od preduzetnika (89,29%) do velikih kompanija (70,59%), ali veb-sajtovi ostaju temelj poslovnog onlajn prisustva. Oni i dalje služe kao centralna onlajn lokacija za prikazivanje proizvoda i usluga, pružanje kontakt informacija i izgradnju ugleda kompanije.
Većina preduzeća (69,8 odsto) za svoj veb-sajt koristi .rs domen, dok 25,6 odsto koristi generički .com domen. Ovakav izbor domena uglavnom je motivisan geografskim i marketinškim razlozima.
Istraživanje takođe otkriva da 52,5 odsto firmi koristi imejl na vlastitom domenu za poslovnu komunikaciju, što ukazuje na značaj korporativnog identiteta u digitalnoj komunikaciji. Pritom, 69,7 odsto firmi koristi .rs za imejl na svom domenu.
Većina firmi koje koriste .rs domen za svoj sajt, taj isti domen koristi i za svoj imejl (94,37 odsto), ali je interesantan podatak da i ne tako mali procenat firmi koje imaju sajt na .com domenu (21,69 odsto) za svoj imejl takođe koristi .rs domen.
Pročitajte još:
Ovaj izveštaj pruža dubinski uvid u trenutni nivo digitalizacije preduzeća, ukazujući na značajne razlike u stepenu prihvatanja digitalnih tehnologija između različitih sektora, kao i firmi različitih veličina i starosti. Nalazi naglašavaju važnost veb-sajtova, e-pošte i društvenih medija u modernim poslovnim praksama, i navode na zaključak da je potrebno uspostaviti ravnotežu između svih komunikacionih kanala kako bi se maksimizirali rezultati poslovnog prisustva na internetu.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.