U Srbiji broj korisnika iznad 90 odsto

Društvene mreže u EU najviše koriste Danci

AnalizaEUSrbija

20.3.2024 16:16 Autor: Ljiljana Begović 5

Društvene mreže u EU najviše koriste Danci Društvene mreže u EU najviše koriste Danci
Društvene mreže poslednjih godina imaju sve veći uticaj na naš svakodnevni život. Ljudi koji učestvuju u kreiranju korisničkog profila, postavljanju poruka ili drugim akcijama... Društvene mreže u EU najviše koriste Danci

Društvene mreže poslednjih godina imaju sve veći uticaj na naš svakodnevni život. Ljudi koji učestvuju u kreiranju korisničkog profila, postavljanju poruka ili drugim akcijama na mrežama kao što su Facebook, X, Instagram, Snapchat, TikTok, su u proseku činili 59 odsto populacije Evropske unije.

Kada je reč o procentu pojedinaca iz EU koji su učestvovali na društvenim mrežama, Danska je zemlja koja je prijavila najveći udeo sa 91 odsto, a slede Kipar (83 odsto) i Mađarska (81 odsto).

Najmanje procentualno učešće na društvenim mrežama imale su Francuska (44 procenta), Nemačka (49 odsto) i Italija (53 odsto).

Najniži udeo u korišćenju društvenih mreža u EU uglavnom u Francuskoj i Nemačkoj

U 224 od 273 regiona EU, učešće na društvenim mrežama je bilo iznad 50 procenata. Najveći udeo registrovan je u šest danskih regiona: Midtjilland (93 odsto), Hovedstaden (region glavnog grada) (92 odsto), Siddanmark (90 odsto), Nordjilland i Sjælland (oba 89 odsto).

Drugi regioni EU takođe su prijavili visok udeo korišćenja interneta za društvene medije, kao što su tri mađarska regiona Budimpešta (86 odsto), Kozep-Magiarorszag (85 odsto), Pešta (84 procenta), kao i Flevoland (84 odsto) u Holandiji.

Izvor: Eurosatat

Najniži udeo u korišćenju društvenih mreža u EU podjednako i ispod 40 odsto zabeleženi su uglavnom u Francuskoj i Nemačkoj.

U Francuskoj su to bili Gvajana (22 odsto), Martinik (29 odsto), Gvadalup (30 procenata), Bretanja (38 odsto), Gornja Normandija (39 odsto) i Burgonja (40 odsto).

U Nemačkoj su to bili regioni Sachsen-Anhalt (35 odsto), Brandenburg (36 odsto), Thuringen (38 odsto) i Mecklenburg-Vorpommern (40 odsto).

Kada je reč o Srbiji podaci agencije Pioniri iz 2022. godine pokazuju da je procenat korisnika interneta koji su prisutni na društvenim mrežama, godinama iznad 90 odsto. Iako im stariji od 55 i dalje pomalo odolevaju, najveći rast ostvaren je upravo među ovom uzrasnom grupom (55-64 godina).

Viber i SMS omiljena su sredstva komunikacije u Srbiji. Ipak, detaljnija analiza rezultata po uzrasnim grupama otkriva da se ovih “tradicionalnih” vidova dopisivanja drže stariji korisnici, dok njihova upotreba kod mlađih opada i to u korist komunikacije na Instagramu, WhatsApp-u, Telegramu, a sve više i na Discordu.

Prema podacima istog istraživanja u Srbiji korisnici društvenih mreža provode između jednog i tri sata dnevno na ovim socijalnim platformama.

Najveći procenat ispitanika ima utisak da Facebook-u, Instagramu i TikTok-u posveti po najviše pola sata dnevno. Ono što je interesantno je da oni koji imaju između 18 i 24 godine, značajno češće nego ostali ispitanici, izveštavaju da ne koriste Facebook svakog dana.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.