Amsterdam uložio 60 miliona evra u podvodnu garažu za bicikle
BiznisInfrastrukturaInvesticijeSvet
30.1.2023 09:46 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Holandija je već međunarodno poznata po svojoj odličnoj biciklističkoj infrastrukturi, a otvaranje nove garaže za bicikle u Amsterdamu podiže opsesiju ove nacije biciklima na novi nivo.
Sposoban da primi do 7.000 bicikala i izgrađen po ceni od 60 miliona evra (65,3 miliona dolara), objekat na centralnoj stanici u Amsterdamu nije najveća garaža za bicikle u zemlji. Međutim, ovaj objekat ima jednu jedinstvenu osobinu – nalazi se u potpunosti pod vodom, piše Bloomberg.
Garaža je deo šireg renoviranja velikog, ali izuzetno prometnog prostora ispred glavne gradske železničke stanice Amsterdam Centraal. Ovaj prostor, koji se nalazi uz gradsku luku je renoviran od 2017. godine. Pored toga, prostor iznad zemlje na ovoj lokaciji je dat pešacima i biciklima, a neki putevi su očišćeni kako bi se omogućilo više prostora za definišuću karakteristiku lokacije – vodu.
Voda u luci sada teče oko cele istorijske centralne stanice, koja je izgrađena na veštačkim ostrvima. U međuvremenu, pod zemljom, oblast je dobila novu metro stanicu, koja je prvi put otvorena 2018. Nova garaža za bicikle, kojoj se pristupa sa nivoa zemlje preko zakrivljene rampe, poslednji je deo rekonstrukcije.
Tokom ovog četvorogodišnjeg procesa, rute od grada do stanice – koju dnevno poseti 200.000 putnika železnicom i metroom – ostale su otvorene i deblokirane.
Ulaganje ovolikog truda i novca u garažu za bicikle može izgledati neverovatno po međunarodnim standardima, ali ne i u Holandiji. Velike podzemne garaže za bicikle na tranzitnim stanicama sve su češće širom zemlje. Najveća, sa kapacitetom od više od 12.000 dvotočkaša, nalazi se u Utrehtu, četvrtom po veličini gradu u zemlji, gde je 51 odsto infrastrukture izmenjeno kako bi bila pogodna za bicikle. U Amsterdamu je ovaj udeo 32 odsto.
Pročitajte još:
Objekata kao što su garaže za bicikle na nacionalnom nivou ima sve više jer se holandski gradovi fokusiraju na to da veze između biciklističke infrastrukture i železničkog tranzita učine što boljim. Cilj ovih napora je da se koriste “klimatski prihvatljivija” prevozna sredstva, što podrazumeva da što ređe putuju automobilima.
Iako trošenje 60 miliona evra na podvodnu garažu za bicikle i dalje može izgledati kao nemoguć luksuz za većinu gradova, u Amsterdamu to više liči na zdravu infrastrukturu.
MARKO7
30.1.2023 #1 AuthorPa to je dobra investicija
Emilija
30.1.2023 #2 AuthorOdlicna ideja i investicija!
Emilija
30.1.2023 #3 AuthorDobra ideja i odlicna investicija!
GOCA BG
30.1.2023 #4 AuthorSvaka cast na ideji!
MAJALG
5.2.2023 #5 AuthorCinjenica da kolicina stetnih gasova je smanjena dosta zbog kolicine biciklistia koje ima Holandija i sjajno je sto je u toj meri razvijena svest i da se ljudi odlucuju da predju na bicikle.