U potrazi za alternativnim rešenjima u cilju dekarbonizacije brodska industrija vraća se počecima

Cargill testira teretni brod koga pokreće vetar

Hi-techLifestyleSvet

21.8.2023 16:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Cargill testira teretni brod koga pokreće vetar Cargill testira teretni brod koga pokreće vetar
Brod kompanije Cargill krenuo je na svoje prvo putovanje otkako je opremljen specijalnim jedrima, sa ciljem da se prouči kako može da se iskoristi... Cargill testira teretni brod koga pokreće vetar

Brod kompanije Cargill krenuo je na svoje prvo putovanje otkako je opremljen specijalnim jedrima, sa ciljem da se prouči kako može da se iskoristi energija vetra kako bi se smanjle štetne emisije i potrošnja energije u sektoru brodarstva.

Pomorska industrija – koja stvara skoro tri procenta globalnih emisija ugljenika i pod pritiskom je investitora i ekoloških grupa da ubrza dekarbonizaciju – istražuje brojne različite tehnologije, uključujući amonijak i metanol, u nastojanju da izbaci iz upotrebe štena goriva, piše Reuters.

Cargill, jedan od najvećih svetskih iznajmljivača brodova, istražuje pogon na vetar kao jednu od opcija za čistiju energiju. Vetar je bio uobičajen način pokretanja brodova pre prelaska na parne i dizel motore, ali se sada uglavnom koristi samo za manja plovila.

„To je preuzimanje rizika“, rekao je za Reuters Jan Dileman (Jan Dieleman), predsednik odeljenja za okeanski transport kompanije Cargill.

„Ali na nama je da pokažemo industriji šta je moguće i nadamo se da će se još ljudi uveriti u snagu ovu tehnologije.”

Pet godina star Pyxis Ocean je naknadno opremljen sa velikim krilnim jedrima do 37,5 metara visine postavljenim na palubi teretnog broda.

Dileman je rekao da se Cargill nada da će nadoknaditi troškove kroz uštedu goriva. „Želimo ovo da razvijamo. Pitanje je kako i kada“, rekao je on misleći na druge brodove koje bi mogli da opreme na sličan način.

Pyxis Ocean će isploviti iz Singapura i uputiti se ka Brazilu i verovatno će prevesti teret žita u Dansku, rekao je Dielman.

Brod će tada verovatno ostati u oblasti severnog Atlantika kako bi se maksimalno iskoristio vetar, dodao je on.

BAR Technologies, ​​koji je dizajnirao čamce za Kup Amerike, razvio je jedra koja je napravila norveška kompanija Yara Marine Technologies.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...