Peking izdao smernice svojim proizvođačima automobila

Kineskim kompanijama rečeno da ne ulažu u evropske zemlje koje su glasale za carine na njihova vozila

Svet

30.10.2024 14:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Kineskim kompanijama rečeno da ne ulažu u evropske zemlje koje su glasale za carine na njihova vozila Kineskim kompanijama rečeno da ne ulažu u evropske zemlje koje su glasale za carine na njihova vozila
Kina je naložila svojim proizvođačima automobila da obustave velika ulaganja u evropske zemlje koje podržavaju dodatne carine na električna vozila proizvedena u Kini, rekli... Kineskim kompanijama rečeno da ne ulažu u evropske zemlje koje su glasale za carine na njihova vozila

Kina je naložila svojim proizvođačima automobila da obustave velika ulaganja u evropske zemlje koje podržavaju dodatne carine na električna vozila proizvedena u Kini, rekli su izvori upoznati s tom temom, što bi moglo dodatno da produbi podele u Evropi.

Nove carine Evropske unije, koje dostižu i do 45,3 odsto, stupile su na snagu u sredu nakon jednogodišnje istrage koja je podelila EU i izazvala odgovor Pekinga. Deset članica EU, uključujući Francusku, Poljsku i Italiju, podržalo je ove carine na glasanju ranije ovog meseca, dok su Nemačka i još četiri zemlje bile protiv, a 12 zemalja je bilo uzdržano, prenosi Reuters.

Kineskim proizvođačima automobila, uključujući BYD, SAIC i Geely, na sastanku Ministarstva trgovine 10. oktobra rečeno je da pauziraju planove za značajna ulaganja, kao što su otvaranje fabrika, u zemljama koje su podržale predlog o carinama, preneli su izvori. Nekoliko stranih proizvođača automobila takođe je prisustvovalo sastanku, na kojem im je savetovano da budu oprezni s ulaganjima u zemljama koje su bile uzdržane i „ohrabreni“ su da investiraju u one koje su glasale protiv carina.

Italija i Francuska, zemlje koje su se zalagale za kineske investicije, upozorile su na rizik od priliva jeftinih kineskih električnih vozila, što bi moglo ugroziti evropske proizvođače. SAIC, drugi po veličini kineski izvoznik automobila traži lokaciju za fabriku električnih vozila u Evropi, dok je planirano da ove godine otvori centar za delove u Francuskoj kako bi ispunio rastuću potražnju za automobilima marke MG.

Francuska vlada nije komentarisala ovu vest, dok je italijanska vlada u razgovorima sa kineskim proizvođačima automobila, uključujući Chery i Dongfeng, o potencijalnim investicijama. BYD trenutno gradi fabriku u Mađarskoj, koja je glasala protiv carina, a takođe razmatra preseljenje evropskog sedišta iz Holandije u Mađarsku zbog troškova.

I pre nego što je Peking izdao svoje smernice, kineske kompanije su bile oprezne u vezi sa otvaranjem proizvodnih lokacija u Evropi zbog velikih potrebnih ulaganja i složenih lokalnih zakona. Na sastanku 10. oktobra, kineskim proizvođačima automobila takođe je rečeno da izbegavaju pojedinačne pregovore s evropskim vladama i umesto toga sarađuju u kolektivnim pregovorima.

  • SUNCE

    30.10.2024 #1 Author

    Pametni i logicni potezi kineske vlade.

    Odgovori

  • SHALIMAR

    30.10.2024 #2 Author

    Eto na primer kod nas mogu da otvore sve te fabrike

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.