Najnovije poslovne vesti Biznis.rs
Iz eCommerce Asocijacije savetuju oprez prilikom online trgovine

U Srbiji sve popularnija kupovina putem društvenih mreža

IntervjuIzdvajamoSrbijaU fokusuVesti

25.3.2021 13:10 Izmenjeno: 09:17 Autor: Ljiljana Begović 7

U Srbiji sve popularnija kupovina putem društvenih mreža U Srbiji sve popularnija kupovina putem društvenih mreža
Sa pojavom mogućnosti prodaje putem društvenih mreža, celokupno iskustvo online kupovine – od istraživanja proizvoda pa do momenta procesa kupovine – može da se... U Srbiji sve popularnija kupovina putem društvenih mreža

Sa pojavom mogućnosti prodaje putem društvenih mreža, celokupno iskustvo online kupovine – od istraživanja proizvoda pa do momenta procesa kupovine – može da se odvija direktno na platformi društvenih mreža. Kupovina na društvenim mrežama je nadolazeći trend, ali klasična e-trgovina putem web shopova je u Srbiji trenutno u velikoj ekspanziji.

Promocija proizvoda na društvenim mrežama je jedan od najbrže rastućih načina za povećanje prodaje u poslednjih nekoliko godina i ta činjenica ukazuje da će društvene mreže igrati veliku ulogu u e-trgovini.

Sve više kupaca najpre pogleda kako se određena prodavnica kotira na društvenim mrežama, pa tek onda postane spremno da kupi određeni proizvod.

„U 2020. godini, u Srbiji je broj korisnika društvenih mreža procenjen na 4,82 miliona. Sasvim sigurno je da ove brojke ne treba zanemariti i da je to jedan od pokazatelja da kupovina putem društvenih mreža stiče ogromnu popularnost kod nas“, kaže za Biznis.rs Jovana Čedomirović iz eCommerce Asocijacije Srbije.

Sastanak i konsultacije
Foto: Unsplash.com

Prema istraživanju RZS o upotrebi Informaciono-komunikacionih tehnologija u Srbiji u 2020. 86 odsto ispitanika koristi društvene mreže, a 59 procenata je kupilo nešto online u poslednja tri meseca. Ove brojke ukazuju na značaj društvenih mreža u online prodaji i predstavljaju jednu od najboljih platformi za konverziju korisnika u online kupce.

Činjenica da je broj virtuelnih prodajnih mesta skočio skoro dvostruko u 2020. u odnosu na 2019. godinu, ukazuje na spremnost kupaca za ovakvu vrstu kupovine, pa će sasvim sigurno i brojke social šopinga da rastu.

„Trenutne opcije koje postoje na društvenim mrežama odličan su alat za obezbeđivanje neprimetne tranzicije između informativnih sadržaja za kupce na mrežama i preusmeravanje na relevantan deo e-prodavnice, odnosno do direktne kupovine.  Krajnji kupac ima već poznato okruženje, zna da može da pronađe informacije i komentare vezane za proizvod koji želi, a sada ima mogućnost da na tom istom mestu i pronađe put do direktne kupovine – benefiti su ogromni, kako za trgovca, tako i za kupca“, objašnjava Čedomirović.

Fotografisanje grafita
Foto: Unsplash.com

Sa druge strane, jedna od glavnih mana prodaje putem društvenih mreža je ta što još uvek ne postoje rigorozni kontrolni mehanizmi kao kod klasičnih e-prodavnica, pa treba biti oprezan prilikom kupovine na njima. Sa aspekta trgovaca najbitnije je uveriti potrošače da su bezbedni da kupuju na njihovoj stranici, dok je s aspekta kupca jedno od najvažnijih pitanja prilikom kupovine da li će biti prevareni.

„Iz istih razloga, jedan od velikih ciljeva eCommerce Asocijacije je mapiranje tržišta i promocija sigurne internet kupovine, gde pokušavamo da prikupimo informacije o svim virtuelnim šopovima u Srbiji, način na koji rade i da li posluju u zakonskim normama. Prevare prilikom online kupovine loše utiču na sigurnost kupaca i njihovu spremnost da nešto opet kupe nakon takvog iskustva, ali dobra stvar je da smo na sjajnom putu da ovakve situacije svedemo na minimum, pre svega kroz edukaciju kako trgovaca, tako i kupaca, a onda i kroz obezbeđivanje relevantnih i tačnih podataka“, zaključuje Jovana Čedomirović iz eCommerce Asocijacije Srbije.

  • N. N.

    25.3.2021 #1 Author

    Logicno.

    Odgovori

  • Leposava

    25.3.2021 #2 Author

    I popularnija i bezbednija

    Odgovori

    • Danijela

      25.3.2021 #3 Author

      Pa nisam sigurna da je bezbednije. Ima jako puno prevaranata na koje treba obratiti paznju.

      Odgovori

  • Anna

    25.3.2021 #4 Author

    Za neke proizvode je prošle godine jedina mogućnost bila kupovina preko društvenih mrežq

    Odgovori

  • Pero

    25.3.2021 #5 Author

    Naravno, kad su shoping centri zatvoreni

    Odgovori

  • Marija

    25.3.2021 #6 Author

    Zanimljivo

    Odgovori

  • GocaBG

    25.3.2021 #7 Author

    Mnogo lakse i usteda vremena…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...