kako bi propala kupovina najstarije banke bila privedena kraju

UniCredit banka unajmila lobistu da „sredi“ odnos sa državom

BankeEUInvesticijeNovacVesti

11.8.2022 08:58 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

UniCredit banka unajmila lobistu da „sredi“ odnos sa državom UniCredit banka unajmila lobistu da „sredi“ odnos sa državom
UniCredit, druga po veličini banka u Italiji, angžovala je vodeću agenciju za odnose s javnošću kako bi popravila odnose s italijanskom vladom nakon prošlogodišnje... UniCredit banka unajmila lobistu da „sredi“ odnos sa državom

UniCredit, druga po veličini banka u Italiji, angžovala je vodeću agenciju za odnose s javnošću kako bi popravila odnose s italijanskom vladom nakon prošlogodišnje propasti preuzimanja banke Monte dei Paschi di Siena.

Kako navodi Financial Times, ovaj potez naglašava koliko je šefu UniCredit banke Andrei Orčelu (Andrea Orcel), važno poslovanje na domaćem tržištu, odakle dolazi polovina njenih prihoda, prenois Poslovni.hr.

Monte dei Paschi država je spasila od propasti 2017. godine ulivši nekoliko milijardi evra u najstariju banku na svetu. Međutim, regulativa Evropske unije zahteva da država nakon nekog vremena izađe iz vlasništva, pa je italijanskoj vladi Evropska komisija postavila rok do kraja prošle godine da proda svoj većinski udeo.

Zainteresovani kupac bio je UniCredit, ali do dogovora na kraju ipak nije došlo. Naime, dve strane se nisu dogovorile oko visine iznosa dokapitalizacije Monte dei Paschi. UniCredit je tvrdila da u Monte dei Paschi treba uliti još 6,5 milijardi evra, dvostruko više nego što je procenjivala vlada.

Propast ove transakcije loše se odrazila na odnose vlade i UniCredit banke, koju je vlada optuživala da je uništila višemesečni trud na finalizaciji preuzimanja, te što mora da traži produženje roka od Evropske komisije.

Kako bi obnovio “spaljene mostove”, Orčel je angažovao Đanluku Komina (Gianluca Comin), veterana talijanske lobističke scene i osnivača agencije Comin & Partners iz Rima, tvrde upućeni izvori FT-a iz Rima i Milana.

Komin je odbio da komentariše te navode, kao i predstavnik UniCredit banke. Ipak, dodao je kako je uspeh banke u Italiji ključan za uspeh u celini, kao i da treba da se uradi više na ubrzavanju transformacije poslovanja na italijanskom tržištu.

Izglađivanje odnosa s vladom navodno se smatra ključnim za očuvanje domaćeg poslovanja, tvrdi nekoliko izvora upoznatih sa komunikacijskom strategijom.

“Andrea je možda celi život radio u inostranstvu, ali je odrastao u Rimu i savršeno je svestan kako stvari ovde funkcionšu”, kazao je jedan FT-ov izvor.

Kako se država “sveti”, pokazuje primer preuzimanja Banca Popolare di Milano (BPM), treće po veličini banke u zemlji s poslovanjem fokusiranim na sever Italije. U aprilu su predstavnici UniCredit banke održali sastanak sa službenicima Evropske centralne banke (ECB) i Banke Italije kako bi ih obavestili da je započelo dubinsko razmatranje.

Dan kasnije vest je objavljena u italijanskom medijima, što je lansiralo cenu deonice BPM-a za 10 odsto. UniCredit je morao da odustane od toga, a Banka Italije je demantovala da je bila izvor informacije.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...