ne očekuju se veći problemi u nabavci

Zabrana uvoza ruskog uglja u EU stupa na snagu

BiznisEUSvetU fokusuVesti

10.8.2022 13:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Zabrana uvoza ruskog uglja u EU stupa na snagu Zabrana uvoza ruskog uglja u EU stupa na snagu
Embargo na uvoz ruskog uglja u Evropsku uniju (EU) stupa na snagu od četvrtka, istekom prelaznog perioda od 120 dana. Nemački uvoznici ne očekuju... Zabrana uvoza ruskog uglja u EU stupa na snagu

Embargo na uvoz ruskog uglja u Evropsku uniju (EU) stupa na snagu od četvrtka, istekom prelaznog perioda od 120 dana. Nemački uvoznici ne očekuju uska grla u nabavci, ali ukazuju na neke druge moguće probleme.

EU je u aprilu dogovorila da sankcije protiv Rusije, zbog napada na Ukrajinu, proširi embargom na uvoz uglja, sa četvoromesečnim odlaganjem za prilagođavanje domaće industrije drugim izvorima, prenosi agencija DPA.

Evropska komisija je tada procenila da će stopiranje uvoza uglja, prve mere koja gađa ruske energente, kremaljske vlasti koštati oko osam milijardi evra godišnje. EU je, isto u aprilu, dogovorila i embargo na uvoz ruske nafte, ali sa dužim prelaznim periodom do kraja godine.

Nemački uvoznici uglja ne očekuju da će nabavka biti problem.

„Ugalj je dostupan na svetskom tržištu“, rekao je za agenciju DPA predsednik Udruženja uvoznika uglja (VdKi) Aleksander Bete (Alexander Bethe).

Glavni dobavljači su sada SAD, Južna Afrika, Australija, Indonezija i Kolumbija.

Prema podacima udruženja, 2021. godine Nemačka je skoro polovinu potreba kamenog uglja i koksa pokrivala iz Rusije, 17 odsto iz SAD i više od 13 odsto iz Australije.

Iz Rusije, Nemačka je prošle godine uvezla oko 20,5 miliona tona uglja, a između januara i maja još 7,2 miliona. Ruski ugalj je uglavnom išao u termoelektrane.

„Prelazak na druge izvore za sada je bio relativno lak“, rekao je Bete.

Pojedine elektrane još testiraju nove mešavina uglja i goriva, a na nove energente će potpuno preći u septembru.

Bete je rekao da će Nemačka, i bez Rusije kao izvora, značajno povećati uvoz uglja, pre svega za potrebe elektrana koje nisu radile, ali jesu bile na stendbaju, spremne za aktivaciju u slučaju potrebe.

Dok nabavka veće količine uglja iz sveta ne bi trebalo da bude problem, ograničen kapacitet luka za prijem i unutrašnjeg brodskog i železničkog transporta može da bude, rekao je Bete.

„Vlada mora da pripremi dugoročniji logistički plan pred dolazeću zimu,“ upozorio je on.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...