Zbog najave banaka o poskupljenju pojedinih usluga NBS donosi mere zaštite standarda građana
BankeNovacPoslovanjeU fokusuVesti
2.8.2022 14:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Povodom najava pojedinih banaka, odnosno donošenja odluka o povećanju naknada za određene usluge povezane s platnim računima Narodne banke Srbije (NBS), centralna banka obaveštava javnost da radi na donošenju seta mera i propisa kako bi zaštitila standard građana Srbije.
Kako je navedeno u saopštenju, mere će biti usvojene na prvoj redovnoj sednici Izvršnog odbora NBS koja se održava 11. avgusta.
„Donošenje ovakvih odluka podrazumeva analizu stanja i efekata o čijim detaljima se NBS ne oglašava pre nego što te odluke donese. O svim detaljima seta mera, javnost će ubrzo biti obaveštena“, ističe se u saopštenju uz dodatak da NBS očekuje od banaka u Srbiji da sprovode održivu i odgovornu poslovnu politiku, zasnovanu na principima zdrave konkurencije, koja podrazumeva unapređivanje depozitnih poslova i očuvanje, odnosno uvećanje baze deponenata i klijenata.
U saopštenju se podseća i da je NBS tokom proteklih godina uvela niz mera na ovom planu: uvela je zakonsku obavezu banaka da informišu klijenta o naplaćenoj naknadi nakon izvršene tranksacije, da dostave pregled naknada kao deo predugovorne dokumentacije, da jednom godišnje dostave ukupan naplaćeni iznos svih naknada i kamata po različitim uslugama, objavila je naknade svih banaka na internet prezentaciji NBS kako bi građani mogli na jednostavan način da se informišu i uporede ih pre nego što posete banku.
Pored toga, NBS je uvela obavezu bankama da obaveste klijenta dva meseca pre izmene odredaba okvirnog ugovora, među kojima su i naknade koje banka naplaćuje, i da ga obaveste o njegovom zakonskom pravu da može odmah da raskine ugovor ako se ne slaže s tim izmenama, donela je propis kojim građani mogu da promene banku samo odlaskom u novu banku i davanjem ovlašćenja novoj banci da obavi sve procedure prenosa dokumentacije umesto njega (dakle bez njegovog donošenja nove papirologije.
Кada je reč o korisnicima koji su se ugovorom o kreditu obavezali da imaju račun kod banke koja im je isplatila kredit (što je bio uslov za dodelu kredita ili za nižu kamatnu stopu), NBS je obavestila sve banke o ograničenjima koje su dužne da primenjuju prilikom eventualnih izmena naknada za održavanje računa tih korisnika.
Pročitajte još:
Najzad, u saopštenju se navodi i da je građanima od zakonskih izmena u 2018. godini dostupan i račun sa osnovnim uslugama koji su banke dužne da imaju u ponudi i koji bi trebalo da sadrži sve osnovne elemente za obavljanje platnih transakcija prosečnog građanina. Takođe, dodaje se i da su troškovi u vezi sa ovim računom najniži i građani bi trebalo da uzmu u obzir ovaj račun prilikom donošenja odluke o izboru paketa usluga u banci.
„Takođe, građani bi trebalo da očekuju i od udruženja koje pretenduje na to da ih štiti u vezi sa finansijskim uslugama više praktičnih saveta pri odabiru usluga u bankama koje najviše odgovaraju njihovim potrebama, umesto neodgovornih i neosnovanih izjava usmerenih prema institucijama koje upravo svojim merama štite građane i privredne subjekte“, zaključuje se u saopštenju NBS.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.