Nekada voće i stoni tenis, danas beskamatne pozajmice i penzijski fondovi

Kompanijske beneficije – odraz kompanijske kulture, ali i potreba i želja zaposlenih

Bolji posaoMoja firmaPoslovanje

27.4.2024 16:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 15

Kompanijske beneficije – odraz kompanijske kulture, ali i potreba i želja zaposlenih Kompanijske beneficije – odraz kompanijske kulture, ali i potreba i želja zaposlenih
Piše: Anja Tokić, HR business partner u Infostudu Beneficije su postale jedan od ključnih elemenata stategije za privlačenje, zadržavanje i motivisanje zaposlenih. One nisu... Kompanijske beneficije – odraz kompanijske kulture, ali i potreba i želja zaposlenih

Piše: Anja Tokić, HR business partner u Infostudu

Beneficije su postale jedan od ključnih elemenata stategije za privlačenje, zadržavanje i motivisanje zaposlenih. One nisu samo dodatak na platnu listu već predstavljaju suštinski deo radnog iskustva i imaju izuzetan uticaj na zadovoljstvo zaposlenih, njihovu produktivnost i dugoročnu lojalnost prema kompaniji.

Međutim, nije tako jednostavno implementirati beneficije koji oslikavaju vrednosti kompanije, a da su sa druge strane zaposlenima zaista vredne i korisne.

Kako raste kompanija, napreduje i sistem beneficija

Prilagođavanje beneficija kompanijskoj kulturi je suptilan, ali izuzetno bitan proces koji zahteva pažljivo razumevanje vrednosti, ciljeva i identiteta same kompanije. To je preduslov da one postanu integralni deo ukupnog radnog iskustva i doprinose angažovanosti zaposlenih.

Na primer, ukoliko organizacija teži inovacijama i kreativnosti, beneficije bi trebalo upravo to da podstiču kroz podršku za obuke ili razvojne programe. Sa druge strane, ako je kompanijska kultura fokusirana na timski rad i saradnju, beneficije mogu biti usmerene ka aktivnostima koje podstiču zajedništvo, poput tim bilding događaja. Takođe je važno uzeti u obzir potrebe i preferencije zaposlenih. To je moguće uraditi kroz anketiranje, istraživanja zadovoljstva zaposlenih, otvorene razgovore, kao i kroz fokus grupe. Na taj način, kompanija dobija dragocen uvid kako da beneficije zaista prilagodi interesovanjima i potrebama svojih ljudi.

Kako firma raste i menja se, tako i beneficije treba da idu u korak sa tim razvojem, i da prate promene u poslovanju, potrebama zaposlenih, ali i da uzimaju u obzir konkurenciju na tržištu rada. Dok su nekada sto za stoni tenis ili voće u kancelarijama oslikavali inovativnost kompanije, danas to nije nešto po čemu će se istaći, a mesto su zauzele nove opcije poput beskamatnih pozajmica, učešća u akcijama kompanije ili ulaganja u privatne penzione fondove.

Mladi imaju sastanak
Foto: Pixabay

A kako smo mi to radili – filozofija beneficija u Inspira grupi

Inspira grupa je oduvek prepoznavala značaj beneficija za zaposlene, i trudili smo se da kroz tu oblast povećamo zadovoljstvo zaposlenih, ali i da pratimo trendove. Međutim, kako je postojao veliki broj opcija, ali su se i i želje zaposlenih razlikovale, shvatili smo da nam je potrebna vodilja, odnosno filozofija beneficija u našoj kompaniji.

Na početku procesa bilo nam je važno da benefiti podržavaju misiju i viziju kompanije, naše vrednosti i kulturu, kao i da odgovaraju različitim ciljnim grupama u okviru sistema. Ipak, odlučili smo da se ne vodimo samo osećajem, već da detaljno pristupimo procesu kako bismo što bolje pogodili suštinu.

Kroz razgovor sa menadžmentom došli smo do toga šta oni misle da je važno da postignemo beneficijama. Zatim, analizirali smo trenutno korišćenje postojećih pogodnosti, a onda, kao najvažnije, organizovali smo seriju fokus grupa sa zaposlenima kako bismo dobili njihov uvid. Nije nam prioritet bio samo da saslušamo želje, već da uhvatimo suštinu njihovih potreba i segmenata života gde bi im beneficije značile.

Iz svih podataka, došli smo do naše vizije beneficija.

1. Želimo da olakšamo zaposlenima život u važnim momentima u različitim oblastima. Drugim rečima, želimo da budemo uz naše zaposlene u bitnim trenucima i segmentima njihovih života i da znaju da na kompaniju mogu da računaju.

Za početak, fokus nam je bio na porodici i partnerstvu, pa smo obezbedili novčanu podršku za rođenje deteta, dotacije za jaslice, slobodan dan za roditelje đaka prvaka, rad na pola radnog vremena za pun iznos plate nakon povratka sa porodiljskog.

Bilo nam je bitno da podstaknemo kolege da se bave i brinu o svom zdravlju tako da su uvedeni paketi za privatno zdravstveno osiguranje, sportski i wellnes programi, ali i bolovanje bez doznake u trajanju do pet dana i 100 odsto plaćeno bolovanje do 30 dana.

Kao što delimo lepe trenutke, želimo da budemo podrška i oslonac i u onim najtežim momentima, kao što je u slučaju gubitka užeg člana porodice.

2. Bitno nam je da omogućimo zaposlenima da prošire svoja iskustva, izađu iz zone komfora i konstatno pomeraju svoje lične granice.

Zato često organizujemo i odlaske na ekskurzije gde se destinacija bira kroz anketu među zaposlenima. Koliko naši ljudi ovu opciju shvataju kao mogućnost da dožive nešto drugačije i novo govori i to što da se često putuje na neobična mesta kao što su Jordan ili Azerbejdžan, koje tako lako ne bismo samostalno posetili. Idemo i na maratone i osvajavamo planinske vrhove, ali i kroz koučing i psihoterapiju imamo priliku da otklonimo blokade i zaista pomerimo lične granice.

3. Pored toga, važno nam je da se kontinuirano razvijamo, pa zato podstičemo zaposlene da odlaze na konferencije i obuke u zemlji i inostranstvu, posećuju platforme za online učenje, biblioteku, a obezbedili smo i dodatne slobodne dane za studente koji odlaze na ispite.

4. Kroz različite oblike rada želimo da omogućimo zaposlenima što veću fleksibilnost i lakšu organizaciju i u poslu i u privatnom životu. Inspira grupa daje mogućnost svim seniorima da rade sa bilo koje lokacije dve nedelje godišnje. Pored toga, zaposleni imaju opciju da izaberu da li će početi svoj radni dan u periodu od 7 do 9 časova ujutru, ali imaju i mogućnost da određenim danima rade od kuće.

  • SABRINA

    28.4.2024 #1 Author

    Sistem beneficije je veoma važan za zaposlene.Sto je sistem bolji,zaposleni će biti zadovoljni a samim tim i produktivniji kompaniji.

    Odgovori

  • JEKSICA25

    28.4.2024 #2 Author

    Tako i treba

    Odgovori

  • KIMCHI

    28.4.2024 #3 Author

    Menjaju se potrebe, samim tim i beneficije poslodavaca

    Odgovori

  • HANA

    28.4.2024 #4 Author

    Nova vremena, nove potrebe…

    Odgovori

  • Grocka

    28.4.2024 #5 Author

    U srbiji nema toga, pravilo je cuti i radi

    Odgovori

  • BLIZANAC

    28.4.2024 #6 Author

    Menja se vreme a sa njima i beneficije

    Odgovori

  • VALERIJA

    28.4.2024 #7 Author

    Samram da su zaposleni najbažnije karika u sistemu.

    Odgovori

  • LAV

    28.4.2024 #8 Author

    Sve je dobro dok se slusaju zelje zaposlenih.

    Odgovori

  • ZELJKA

    28.4.2024 #9 Author

    Korisne informacije

    Odgovori

  • mile

    28.4.2024 #10 Author

    Treba osluskivati zaposlene

    Odgovori

  • PIKSI

    28.4.2024 #11 Author

    Nista bez zaposlenih

    Odgovori

  • ELLA

    28.4.2024 #12 Author

    Ko ceni zaposlene visestruko mu se vrati

    Odgovori

  • ZVEZDA

    29.4.2024 #13 Author

    Jako zanimljive informacije

    Odgovori

  • SANJA91

    4.5.2024 #14 Author

    Dobra korporativna kultura je odraz kontinuiranog osluškivanja potreba zaposlenih, što značajno doprinosi većoj produktivnosti i beneficijama.

    Odgovori

  • Anonimni

    6.5.2024 #15 Author

    Šta je to beneficija? Neka korist, koju zaposleni može da iskoristi, Bojim se, da ću biti proglašena nesposobnom osobom!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...