Briga o reputaciji kompanije kao poslodavca ne sme da stane
InovacijeIzdvajamoMoja firmaPoslovanjeSrbija
3.9.2023 12:34 Autor: Redakcija Biznis.rs 12
Piše: Sonja Ćetković, direktorka Infostuda
Pre nekoliko godina, u uslovima kada se na srpskom tržištu rada počeo osećati deficit radne snage, poslodavci su bili prinuđeni da razmišljaju o tome kako da privuku kandidate, kako da unaprede sve ono što im nude, ali kako i da im predstave sve što nude i pokažu da imaju (ili kako da izgrade) dobru reputaciju i dobar brend poslodavca.
S obzirom na to da je situacija bila nova, javila se potreba za novim znanjima i veštinama unutar kompanija i za potrebom da se kombinuju marketing i HR znanja i pravi sinergija unutar ovih timova. Brzo je postalo jasno da se dobar brend poslodavca ne može izgraditi preko noći (iako se može izgubiti preko noći) i da je neophodno da se investira na duži rok, kontinuirano, kako bi se videli rezultati.
Poslodavci koji su prvi stekli ove uvide i počeli ozbiljnije da se bave svojom reputacijom na tržištu rada, prvi su ostvarili prednost nad drugima i privlačili i veći broj kandidata, ali i one kvalitetnije, po starom dobro poznatom principu: „ko prvi devojci…“
Zanimljivo je ipak ispratiti reakcije svetske i domaće privrede sada kada smo ušli u period stagnacije po pitanju novih zapošljavanja, ali i period povećane aktivnosti kandidata usled njihove povećane potrebe da uslovima globalne i lokalne neizvesnosti traže pouzdanije poslodavce, sigurnije luke.
Kriza nije usporila employer branding (EB) aktivnosti – ni globalno ni lokalno
Koliko je globalno rad na brendu poslodavca prepoznat kao top prioritet, koji direktno utiče na privlačenje talenata, ali i na zadržavanje i angažovanost zaposlenih, pa posledično i na ukupne kompanijske rezultate, govore i rezultati globalnog Universumovog istraživanja The World’s Most Attractive Employers (WMAE).
Naime, uprkos ekonomskom usporavanju za 78 odsto poslodavaca, pitanje EB ostaje Top prioritet. Pritom ovaj trend se ne odnosi samo na velike kompanije, već i na srednja i mala preduzeća. Kako prenosi i Universum, gotovo polovina anketiranih kompanija navelo je da se njihovi budžeti koji se tiču marketinga za regrutaciju uvećavaju, što potvđuje njihovo strateško opredeljenje da se investira u EB.
Da ovaj trend nije zaobišao ni Srbiju, potvrđuju rezultati istraživanja Puls srpske HR zajednice, koje je Infostud sproveo krajem 2022. godine, pa su kompanije navele da su najveći izazovi za njih u 2023:
– kako privući kandidate
– kako zadržati zaposlene
– fluktuacija zaposlenih
– kako motivisati zaposlene
Iako godinama unazad raste broj kompanija koji investira u svoj brend poslodavca, postavljanje ove teme u strateške okvire kompanije se u većoj meri dešava tek sada, jer kako pokazuju rezultati istraživanja, kompanije koje posluju u Srbiji sada intenzivno razmišljaju o izgradnji svoje employer branding strategije.
Zašto EB ne sme da stane?
Da li i zašto sada, kada se ipak malo lakše dolazi do kandidata, kompanije planiraju da investiraju u svoj brend poslodavca? Da li ipak sačekati period intenzivnijeg zapošljavanja?
Evropa se godinama unazad bori sa rastućim deficitom radne snage. Isti scenario je pred nama. Uz to, periodi stagnacije ili krize jesu pravo vreme za preispitivanje i konsolidaciju, kao i za pripremu za period kada se iz krize izađe. Turbulentnije godine, poput ove, mogu malo da ublaže taj deficit i da stvore privid da će u budućnosti biti lakše. Ali, s obzirom na činjenicu da posle svake krize sledi oporavak tržišta i rast ekonomske aktivnosti, tada se potreba za novim kandidatima višestruko uvećava.
Kada se to desi (a hoće vrlo uskoro) biće prekasno tada otpočinjati sa građenjem reputacije poslodavca. Uz to, brzi razvoj tehnologija zasnovanih na veštačkoj inteligenciji, drugačija očekivanja mladih generacija koje stupaju na tržište rada uvećaće izazove za poslodavce.
Pročitajte još:
Jak brend poslodavca koji kontinuirano evoluira spram potreba tržišta pravi je odgovor na globalne izazove. Čekanje je luksuz koji nemamo.
Pravovremenim ulaganjem u prave aspekte svog brenda poslodavca, kompanije ne samo da će biti u mogućnosti da lakše privuku kvalitetne kandidate za otvorene pozicije u narednim godinama, već da grade dugoročne odnose sa svojim zaposlenima, motivisane i angažovane timove koji će doprinositi boljim poslovnim rezultatima i bržem rastu kompanija.
Bellica
3.9.2023 #1 Authorsve je vise losijih firmi
VALERIJA
3.9.2023 #2 AuthorSlažem se u potpunosti, trebalo bi da bude normala.
SHALIMAR
3.9.2023 #3 AuthorTrebalo bi svima da bude top prioritet
HANA
3.9.2023 #4 AuthorSvaka normalna kompanija vodi računa,
čak imaju i sektore koji se usključivo time i bave.
MAXMAD
3.9.2023 #5 AuthorReputacija je koplexan proces.
DUCA
3.9.2023 #6 AuthorTreba motivisati radnike posebno zaradom.
ZVONČICA
3.9.2023 #7 AuthorTako je,reputacija je od kljucnog znacaja
SENSEI
4.9.2023 #8 AuthorReputacija mora postojati i kod nadređenih ali i kod svih ostalih zaposlenih
LENA
4.9.2023 #9 AuthorReputacija je kljucan i odlucujuci faktor u poslovanju.
DOBRILA
5.9.2023 #10 AuthorReputacija svakako jeste bitna..
BIJUTI27
18.11.2023 #11 AuthorMnogo je i diskriminacije
Stasa
26.4.2024 #12 AuthorReputacija svakako jeste bitna