Završena studija o proceni uticaja na životnu sredinu

Most kod Ade Huje dobio zelenu dozvolu za izgradnju

Infrastruktura

15.1.2024 08:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Most kod Ade Huje dobio zelenu dozvolu za izgradnju Most kod Ade Huje dobio zelenu dozvolu za izgradnju
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (MGSI) Goran Vesić izjavio je da je Ministarstvo zaštite životne sredine dalo saglasnost na Studiju o proceni uticaja na... Most kod Ade Huje dobio zelenu dozvolu za izgradnju

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (MGSI) Goran Vesić izjavio je da je Ministarstvo zaštite životne sredine dalo saglasnost na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta – izgradnja mosta preko Dunava kod Ade Huje, sa pristupnim petljama i delom Višnjičke ulice.

Reč o „zelenoj dozvoli“ dok će građevinsku dozvolu izdati Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastruktrue.

Vesić je naglasio da most mora da bude završen pre kraja izgradnje auto-puta Beograd – Zrenjanin kako bi sav saobraćaj koji dolazi sa tog puta preko Dunava prelazio novim mostom, a ne preko Pančevačkog koji je i sada preopterećen, piše RTS.

Ministar je objasnio da će se graditi i pristupne saobraćajnice od novog mosta kod Ade Huje do petlje Lasta i da će se tako povezati leva obala Dunava odnosno auto-put Beograd – Zrenjanin – Novi Sad sa autoputem E-75 odnosno Beograd – Niš.

Pančevački most
Foto: Pančevački most / Wikimedia Commons

Lokacija novog mosta planirana je na 2,6 kilometara nizvodno Dunavom od Pančevačkog mosta. Ukupna dužina mosta sa šest traka u oba pravca, kao i biciklističkom i stazom za pešake, biće 3.498 metara, a širina 32,5 metara.

Vesić je rekao i da se izgradnjom mosta kod Ade Huje kao i povezivanjem sa auto-putem steći uslovi da grad Beograd „ako želi izgradi pre više decenija planiranu unutrašnju obilaznicu oko Beograda“.

Predviđeno je da ona polazi od Mosta na Adi, oko Topčiderskog parka, zatim Bulevarom patrijarha Pavla, Pere Velimirovića, kroz Borsku, Crnotravsku, Save Maškovića, do petlje Lasta prema Malom Mokrom Lugu, iza Mirijeva, do mosta na Adi Huji.

Dodao je da Vlada Srbije neće raditi taj deo unutrašnje obilaznice već samo do auto-puta Beograd – Niš kao i da će se izgradnjom novog mosta kao i mosta na Dunavu kod Vinče u okviru „sektora C“ obilaznice oko Beograda steći uslovi da se pristupi potpunoj rekonstrukciji ili izgradnji novog mosta na mestu sadašnjeg Pančevačkog mosta koji nikada nije bio projektovan za obim saobraćaja koji se sada odvija preko njega.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.