Deonica saobraćajnice duga 18 km deonice brze saobraćajnice

Kod Sombora predviđeno šest nadvožnjaka i sedam mostova

BiznisInfrastruktura

12.12.2022 09:10 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Kod Sombora predviđeno šest nadvožnjaka i sedam mostova Kod Sombora predviđeno šest nadvožnjaka i sedam mostova
JP Putevi Srbije je u toku 2021. godine započelo sa aktivnostima na realizaciji projekta izgradnje brze saobraćajnice na području AP Vojvodine, od graničnog prelaza... Kod Sombora predviđeno šest nadvožnjaka i sedam mostova

JP Putevi Srbije je u toku 2021. godine započelo sa aktivnostima na realizaciji projekta izgradnje brze saobraćajnice na području AP Vojvodine, od graničnog prelaza sa Mađarskom (Bački Breg) do graničnog prelaza sa Rumunijom (Nakovo).

U drugoj fazi na teritoriji Grada Sombora planirana izradu tehničke dokumentacije od ukrštaja sa državnim putem IB 12 za Suboticu na izlazu iz Sombora do administrativne granice opštine Kula. Ukupna dužina ove deonice je 18,12 km, prenosi eKapija.

U ovu svrhu, a sa ciljem da se obezbedi zakonski okvir za izradu tehničke dokumentacije, JP Putevi Srbije su za navedenu deonicu započeli istovremenu izradu urbanističkog projekta čiji je obrađivač JKP Prostor iz Sombora.

Prostornim planom Grada Sombora planirane su obilaznice oko grada Sombora, te naseljenog mesta Kljajićevo. Izabrana trasa deonice brze saobraćajnice je objedinila severni deo planirane obilaznice oko Sombora sa obilaznicom oko Kljajićeva.

Deonica je sastavni deo saobraćajnice koja povezuje Republiku Mađarsku od graničnog prelaza (Bački Breg), preko Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja i Kikinde sa Republikom Rumunijom (kod Nakova), pa zbog trase koja poprečno preseca Vojvodinu praktično povezuje sve putne pravce u Pokrajini.

Privredno društvo MHM-projekt iz Novog Sada je, u okviru izrade urbanističkog projekta za izgradnju državnog puta IB reda na teritoriji grada Sombora-deonica: od ukrštanja sa postojećim državnim putem IB reda broj 12 kod mesta Sombor do administrativne granice sa opštinom Kula kod mesta Kljajićevo, bilo angažovano na istraživanju i definisanju trase brze saobraćajnice i izradilo je projektno tehničku dokumentaciju koja je sastavni deo urbanističkog projekta.

Trasa brze saobraćajnice se pruža po ravničarskom terenu i u horizontalnom i vertikalnom smislu ima vrlo povoljne i blage elemente, čime je usklađena sa okolnim terenom. Brzu saobraćajnicu karakterišu opruženi i horizontalni i vertikalni elementi.

Niskogradnja
Foto: Pixabay.com

Deonica brze saobraćajne je predviđena za brzinu kretanja vozila od 100 km/h.

Predmetna deonica započinje na km 22+725 i predstavlja nastavak trase obrađene prethodno izrađenim urbanističkim projektom koji počinje neposredno nakon graničnog prelaza Srbije sa Mađarskom. Na ovoj deonici nema predviđenih ukrštanja u nivou već su sva ukrštanja sa postojećim putevima projektovani kao denivelisani.

Na projektovanoj trasi brze saobraćajnice projektovano je ukupno 27 putnih objekata, od kojih je 12 propusta, šest nadvožnjaka, sedam mostova i dva podvožnjaka.

Duž trase odnosno obe kolovozne trake brze saobraćajnice predviđene su niše za prinudno zaustavljanje vozila u slučaju iznenadne potrebe, na 19 lokacija, kao i prekidi razdelnog pojasa sa ostvarivanjem veze između obe kolovozne trake na 10 lokacija, za slučaj zatvaranja jednog od kolovoza za kanalisano preusmeravanje saobraćajnih tokova na drugi kolovoz.

Kao najpovoljnija lokacija odmorišta, a u skladu sa sadržajem duž trase i planiranim objektima, može se planirati na potezu nakon petlje „Kljajićevo“ pa sve naselja Sivac, gde počinje opština Kula (od 35 do 40 km).

Od projektovanih šest nadvožnjaka pet povezuje atarske puteve i servisne saobraćajnice, a jedan je deo petlje Kljajićevo.

Za potrebe izgradnje „brze saobraćajnice“ kao i nadvožnjaka iznad nje (radi uspostavljanja komunikacija prekinutih izgradnjom saobraćajnice), planira se eksproprijacija zemljišta u javnu svojinu i administrativni prenos javnog zemljišta.

Urbanistički projekta će biti izložen na javnoj prezentaciji do 16. decembra.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...