Najviše korisnika iz marketinške i konsultantske industrije

Softver koji online istraživanje transformiše u bazu znanja za poslovne timove

Hi-techInovacijePreduzetnikU fokusu

26.9.2022 14:04 Autor: Julijana Vincan 5

Softver koji online istraživanje transformiše u bazu znanja za poslovne timove Softver koji online istraživanje transformiše u bazu znanja za poslovne timove
Na ideju za Collabwriting Sandra Iđoški je došla tokom rada na prethodnom poslu, gde je vodila marketing tim. Kako su tada bili usmereni na... Softver koji online istraživanje transformiše u bazu znanja za poslovne timove

Na ideju za Collabwriting Sandra Iđoški je došla tokom rada na prethodnom poslu, gde je vodila marketing tim. Kako su tada bili usmereni na kreiranje sadržaja, to je značilo da dobar deo svog radnog vremena provode istražujući online i učeći o predstavnicima industrije kojoj su se obraćali.

„Ovde sam primetila da postoji neefikasnost u tome kako delimo i čuvamo informacije koje nađemo. Dovoljno je da se podeli nekoliko linkova među kolegama, sa komentarima i napomenama, i ceo taj proces već postaje haotičan. Takođe, sve ove podatke je teško posle ponovo pronaći i činilo se kao da mora da postoji bolji način da se ovaj deo posla organizuje. Nakon nekoliko neuspešnih potraga za rešenjem, kolega iz tadašnjeg tima Ivan Ralić i ja odlučili smo da sami napravimo prvu verziju Collabwritinga“, priseća se naša sagovornica.

Njihov proizvod je softversko rešenje koje korisnicima omogućava da svoje online istraživanje transformišu u bazu znanja za sebe i svoj tim.

Sam softver se sastoji od ekstenzije za pretraživače (Chrome, Edge) koja olakšava prikupljanje podataka i kontrolne table (dashboard) koja olakšava organizaciju i pruža bolju preglednost“, objašnjava Iđoški u razgovoru za Biznis.rs.

Koristeći ekstenziju korisnici mogu da označe, sačuvaju ili prokomentarišu bilo koji online pisani sadržaj. Ove informacije se dalje čuvaju i korisnici imaju lak pristup u bilo kom trenutku.

Sandra Iđoški i Ivan Ralić / Foto: Collabwriting

Prvi rezultati već posle nekoliko meseci

Podršku u razvoju startapa su na samom početku dobili od Fonda za inovacionu delatnost i Naučno-tehnološkog parka Beograd. Njihovi programi Smart Start i Raising starts su im omogućili da dobiju inicijalna sredstva za razvoj firme, ali i mentorsku podršku koja im je bila potrebna u početnim fazama.

Kako Fond za inovacionu delatnost ima različite programe, u zavisnosti od faze razvoja preduzeća, kompanija Collabwriting koja je u tom momentu pravila prve korake dobila je podršku u iznosu od 35.000 evra. Program Raising Starts podržao ih je iznosom od 10.000 švajcarskih franaka.

„Na razvoju ideje smo počeli da radimo u decembru prošle godine, a potpuno smo se posvetili Collabwritingu pre šest meseci. Dosad smo najviše bili usmereni na definisanje pravog tržišta za naš proizvod i učenje od samih korisnika. U poslednja dva meseca primećujemo sve veći rast broja korisnika besplatne verzije ekstenzije (više od 80 korisnika na Edge Addons i Chrome Webstore-u), a uskoro ćemo lansirati i plaćenu verziju“, istakla je naša sagovornica.

Sandra Iđoški i Ivan Ralić / Foto: Collabwriting

Trenutno najviše korisnika imaju iz marketinške i konsultantske industrije. Njihovi korisnici su geografski dosta rasprostranjeni, ali im je najveći fokus na tržištima Severne Amerike, Velike Britanije i Evropske unije.

„Konkurencija su nam primarno besplatni alati koje ljudi trenutno koriste kako bi što lakše organizovali proces online istraživanja. Ovde, recimo, spadaju Google Docs i Google Sheets alati, a pored njih za sličnu namenu korisnicima služe i Notion i Evernote. Najveća razlika između Collabwritinga i pomenutih rešenja leži u tome što su ovo opšta rešenja koja ne podržavaju sam proces timskog online istraživanja u celosti“, naglasila je Iđoški u razgovoru za Biznis.rs.

Mogućnost prikupljanja korisnih informacija sa bilo kog pisanog sadržaja online, jednostavna kolaboracija i intuitivnost su ono što, prema njenim rečima, izdvaja njihovo rešenje od drugih.

Biznis plan u osnovi ostao isti

Iđoški navodi da je centralna ideja njihovog biznisa ostala ista, a to je da su od samog početka želeli da olakšaju proces online istraživanja i saradnje tokom njega. Ono što se menjalo je način na koji pristupaju rešenju problema neefikasnosti tokom ovog procesa.

„Povratne informacije od strane korisnika su nas usmerile i pomogle da postavimo prioritete kad je u pitanju dalji razvoj proizvoda. Najveći izazov je uskladiti sve obaveze vezane za razvoj startapa sa jedne strane, i operativne svakodnevne obaveze, koje sva preduzeća imaju. Često je fokus preduzetnika na povećanju prodaje, zapošljavanju ili širenju na nova tržišta, međutim birokratske prepreke mogu da budu značajan kamen spoticanja ukoliko se ne reše na vreme“, zaključila je Iđoški.

  • MIŠKOVIĆ

    26.9.2022 #1 Author

    Korisni alati. Treba zaštititi poslovanje

    Odgovori

  • kaćica

    26.9.2022 #2 Author

    Bas napreduje tehnologija.

    Odgovori

  • Anna

    26.9.2022 #3 Author

    Odločan alat za one koji se bave marketingom.

    Odgovori

  • VOJKAN

    26.9.2022 #4 Author

    Tehnologija je baš brzo napredovala

    Odgovori

  • GOCA BG

    27.9.2022 #5 Author

    Tehnologija napreduje i olaksava poslovanje…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...