INDUSTRIJA ZABAVE U PROTEKLOJ GODINI Jednima svanulo, drugima se smrklo

AnalizaKulturaLifestyleSvetU fokusuVesti

3.1.2021 11:05 Autor: Marko Miladinović 0

INDUSTRIJA ZABAVE U PROTEKLOJ GODINI Jednima svanulo, drugima se smrklo INDUSTRIJA ZABAVE U PROTEKLOJ GODINI Jednima svanulo, drugima se smrklo
U industriji zabave, baš kao i u drugim privrednim oblastima, oni segmenti koji su se tokom 2020. godine prevashodno oslanjali na online ponudu ostvarili... INDUSTRIJA ZABAVE U PROTEKLOJ GODINI Jednima svanulo, drugima se smrklo

U industriji zabave, baš kao i u drugim privrednim oblastima, oni segmenti koji su se tokom 2020. godine prevashodno oslanjali na online ponudu ostvarili su natprosečne zarade, dok su najviše stradale tradicionalne izvođačke kategorije.

To je vidljivije nego bilo gde drugde na muzičkoj sceni, gde su pevači i bendovi koji su najvidljiviji na striming platformama i društvenim mrežama ostvarili dobre prihode, dok su oni koji su se oslanjali na sviranje po turnejama, festivalima ili – ukoliko su manje poznati – po lokalnim pabovima, ostali kratkih rukava. Primera radi, UK Music, esnafsko udruženje britanskih muzičara, izračunalo je da su muzički izvođači u Ujedinjenom Kraljevstvu u ukupnom zbiru 2020. godinu završili ostvarivši tek trećinu svoje zarade iz 2019.

Foto: Wikimedia Commons

Najveća muzička dobitnica u protekloj godini bila je Tejlor Svift (Taylor Swift), čiji najnoviji album je pobrao izuzetne kritike i pobrojao najviše legalnih internet preuzimanja, što se posledično odrazilo i na bankovnom računu mlade pevačice. Časopis Forbes je procenio da se njeno bogatstvo za 12 meseci uvećalo sa 90 na 365 miliona dolara.

Kada je reč o filmskoj produkciji, godinu je najviše obeležio dalji rast Netflixa, koji je i zvanično postao najvrednija svetska kompanija u industriji zabave, sa oko 235 milijardi dolara. Netflix proizvodi sopstvene igrane i animirane sadržaje, ali i otkupljuje nove materijale na međunarodnom tržištu. Pored toga, na njegovoj meti za kupovinu su svi veliki filmski studiji kojima je zbog smanjenja poslovanja usled pandemije dodatno pala cena, a pride gradi ogroman studijski kompleks od milijardu dolara u Novom Meksiku.

Svakako su gubitnici u ovoj kategoriji filmski festivali, bioskopi i bioskopska publika. Veliko je pitanje da li će se publika ikada vratiti u zatamnjene dvorane u istoj meri. Američki servis BoxOfficeMojo, koji je prikupkjao i prikazivao zaradu svih bioskopskih filmova u SAD i ostatku sveta do u poslednji cent, pronašao je novog vlasnika i ujedinio se sa IMDB online filmskom bazom podataka.  

Foto: Pixabay.com

Nasuprot njima, gejming industrija je dodatno uzjahala na talasima pandemijskog zatvaranja u kućne okvire. Ostvarila bi ona popriličan rast i da se korona virus nije pojavio, ali rezultat od gotovo 160 milijardi dolara ostvaren tokom 2020. godine svakako je vredan pažnje i dubljih analiza. Video igre odavno više ne igraju samo dokoni tinejdžeri, već sada postoji raslojena žanrovska ponuda za svaki uzrast i pol.  

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...