Polovni automobili u Srbiji skuplji za 23 odsto u odnosu na period pre pandemije
AnalizaAutomobiliBiznisLifestyleSrbijaU fokusuVesti
1.12.2021 15:34 Autor: Redakcija Biznis.rs
Prodaja polovnih automobila u Srbiji veća je ove godine za oko 10 odsto u odnosu na 2020, a polovnjaci su skuplji za 23 odsto u odnosu na period pre pandemije, zaključci su ankete i analize koju je u sredu predstavio sajt Polovni automobili.
Prema mišljenju prodavaca automobila, najveći izazov na tržištu polovnjaka predstavlja njihova manja ponuda i veća cena. Analiza prosečnih cena automobila oglašenih na sajtu Polovni automobili otkriva da je cena polovnjaka veća za 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
U ovoj anketi o uticaju pandemije na tržište polovnih automobila učestvovalo je 4.456 kupaca i 302 trgovca automobilima.
Za prodavce manjak ponude uslovljen pandemijom najveći je izazov za poslovanje, dok kupci u najvećem broju smatraju da je ponuda polovnih automobila nepromenjena.
Kako je rečeno, akteri ovog tržišta očekuju da će se efekti pandemije osećati u prodaji i kupovini polovnih automobila još neki vremenski period.
Više od 85 odsto anketiranih trgovaca smatra da pandemija i dalje ima uticaj na njihovo poslovanje, dok je daleko manji broj onih koji veruju da se njen uticaj ne oseća još od ukidanja vanrednog stanja ili čak iznose da nikada nije ni bio značajan.
O značajnim promenama uzrokovanim pandemijom i potrebnom vremenu za stabilizaciju tržišta svedoči i podatak da gotovo 60 odsto prodavaca automobila smatra da će njeni efekti biti vidljivi duže od godinu dana. Zanimljivo je da su prodavci u aprilu 2020. godine, kada je na snazi bilo vanredno stanje, imali drugačija predviđanja koje su izneli u okviru ankete koju je sajt Polovni automobili tada sproveo, kada je svega 22 procenta njih navelo da smatra da će osećati uticaj pandemije duže od šest meseci.
Kada su u pitanju prodajni rezultati, većina prodavaca automobila, gotovo 60 odsto, očekuje pad prodaje u odnosu na prethodnu godinu, ali i u odnosu na period pre pandemije. Ipak, nešto manje od 30 procenata njih predviđa rast.
Ovakve prognoze povezane su sa manjom ponudom polovnih automobila na inostranom tržištu, koju čak 37 odsto anketiranih prodavaca izdvaja kao najveći izazov za njihovo poslovanje. Pored manje ponude, značajan broj anketiranih (28,5 procenata) smatra da je rast cena polovnih automobila na inostranom tržištu predstavlja glavni izazov, a značajan broj ispitanika (15,2) navodi i smanjenu potražnju.
Pročitajte još:
Kada je reč o novcu koji se izdvaja za polovnjaka, najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra (24,4 odsto), zatim od 2.000 do 3.000 evra (15,6) i 5.000 do 7.000 evra (14,7 odsto).
Nepobedivi lider na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Volkswagen, dok ga redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault.
Kada je reč o modelima polovnih automobila, najviše su se prodavali Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Fiat Punto, Volkswagen Polo, Opel Corsa, Opel Astra, Audi A4, Renault Clio, Citroen C3 i BMW serije 3.