Karte s popustom za Money Motion dostupne do kraja meseca

Na kasi sve češće posežemo za mobilnim i fizičkim karticama, ali i loyalty aplikacijama

ManifestacijeRegionU fokusu

13.3.2025 11:03 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Na kasi sve češće posežemo za mobilnim i fizičkim karticama, ali i loyalty aplikacijama Na kasi sve češće posežemo za mobilnim i fizičkim karticama, ali i loyalty aplikacijama
Kartice su preuzele gotovinu. Udeo gotovinskih transakcija pao je sa 79 odsto na 52 odsto u poslednjih deset godina samo na području eurozone. Dok... Na kasi sve češće posežemo za mobilnim i fizičkim karticama, ali i loyalty aplikacijama

Kartice su preuzele gotovinu. Udeo gotovinskih transakcija pao je sa 79 odsto na 52 odsto u poslednjih deset godina samo na području eurozone. Dok smo nekada na kasama brojali sitan novac, provlačili kartice, čistili magnetne trake na debitnim karticama ili čipove, danas sve više ljudi ni ne pokušava izvaditi novčanik kada vide račun. Radije okrenu telefon kako bi skenirali svoju loyalty karticu, a zatim ga prislone uz POS uređaj kako bi platili putem mobilnog novčanika.

Pojednostavili smo proces, kako sebi kao potrošačima, tako i trgovinama. Plaćanje karticama, bilo da su fizičke ili digitalne, brže je, jednostavnije i, na kraju dana, lakše za praćenje putem mobilnog bankarstva ili loyalty aplikacija. Loyalty programi na tržištu su prisutni već dvadesetak godina, ali su tek nedavno doživeli pravi procvat. Tržišne prognoze pokazuju da njihovo vreme tek dolazi – trgovine širom Evrope delom oslanjaju rast svog poslovanja upravo na njih, dok neprekidna inflacija motiviše potrošače da kroz njih smanje svoje troškove.

Ova značajna promena uspostavila je potpuno novu dinamiku između potrošača i trgovaca, a podaci o kupovnim navikama različitih profila kupaca, njihovim potrebama i prioritetima, nikada nisu bili važniji. Prigodne nagrade, personalizovane ponude, sakupljanje bodova i ostvarivanje popusta kroz različite modele gejmifikacije postali su svakodnevica mnogim građanima.

Koju ulogu u svemu tome ima FinTech industrija i na koji način vodeće tehnološke, kartične i platne kompanije sarađuju s retail brendovima, otkriće brojni stručnjaci na trećem izdanju konferencije Money Motion, koja će se održati 27. i 28. marta na Zagrebačkom velesajmu, pod pokroviteljstvom vodećih regionalnih brendova u industriji – Mastercard, Monri, ASEE, OTP banka, A1 Hrvatska, Croatia osiguranje i LAQO.

Robert Penezić suosnivač je konferencije Money Motion

„Svaka deseta transakcija na POS terminalu u Hrvatskoj u 2024. godini plaćena je putem digitalnog novčanika, umesto fizičkim karticama. Ovaj podatak, koji dolazi iz analize Monrijevog platnog prometa, jasan je pokazatelj da mobilni novčanici više nisu samo prolazni trend, već su postali sastavni deo savremenih platnih rešenja. Upravo će digitalni novčanici biti jedna od glavnih tema na ovogodišnjoj Money Motion konferenciji. Posebno me raduje što po prvi put ugostimo i vodeće aktere maloprodajnog sektora i otvaramo dijalog o tome kako digitalna i inovativna rešenja mogu unaprediti korisničko iskustvo, ne samo u domenu plaćanja, već i optimizovati poslovanje trgovaca“, poručuje Robert Penezić, suosnivač konferencije Money Motion i član Uprave Monri Payments.

Među vodećim maloprodajnim lancima koji će se pridružiti Money Motion sceni ove godine je i Studenac, najbrže rastući i najrasprostranjeniji trgovački lanac u Hrvatskoj. Na retail panelu, zajedno sa drugim stručnjacima, učestvovaće Nina Mimica, članica uprave za inovacije i digitalizaciju, dok će Studenac upravo na Money Motionu predstaviti svoja najnovija tehnološka rešenja i kako kroz pametno prikupljanje i upravljanje podacima stvara konkretne vrednosti – kako za kupce i zaposlene, tako i za dugoročni rast kompanije.

„Već dve godine pratim kako Money Motion raste i postavlja sve više standarde u organizaciji poslovnih okupljanja. Ove godine mi je posebno drago što se program dodatno proširio, omogućavajući i maloprodajnoj industriji da podeli svoja iskustva i najbolje prakse. U Studencu snažno verujemo u moć digitalizacije i analitike podataka, koji ne samo da optimizuju poslovanje, već i direktno utiču na prihode i profitabilnost. Kroz kvalitetno prikupljanje i obradu podataka donosimo ključne odluke – od personalizacije ponude za kupce do strateškog planiranja širenja naše mreže. Na primer, pomoću naprednih analitičkih alata odlučujemo gde ćemo otvoriti svoju sledeću prodavnicu, osiguravajući da svaka nova lokacija od početka odgovara potrebama zajednice i jača naš jedinstveni kvartovski koncept“, kaže Tatjana Spajić, direktorka korporativnih komunikacija Studenca.

Expo zona Money Motiona prostire se na više od 2000 kvadrata

A s tim se slažu i u Nexi grupi, vodećem PayTechu u Evropi, koji sarađuje s više od 2 miliona trgovaca i ugostitelja i dnevno procesuira čak 1,5 miliona transakcija. Nexi prati Money Motion već treću godinu zaredom kao jedan od vodećih brendova i lidera industrije.

„Zahvaljujući tehnologiji i inovacijama, naši omiljeni dućani postali su pravi čarobnjaci u razumevanju naših potreba. Personalizovane preporuke na osnovu prethodnih kupovina, posebne akcije i popusti koji se pojavljuju baš kada nam nešto treba – to su sve načini na koje nas prodavnice ‘čitaju’ poput otvorene knjige. Svakom posetom osećamo se kao da nas neko poznaje i ceni naš ukus. Tu su i aplikacije koje nas obaveštavaju o novim proizvodima i trendovima koji nam se sviđaju. U tom smislu, prodavnica je postala naš partner u uživanju“, poručuje Renata Devčić, direktorka rešenja za trgovce u Nexi Croatia.

Jasna Fumagalli, članica uprave Nexi Croatia, kao moderatorica na Money Motion 2024

Za nova inovativna rešenja u vezi sa potrošačkim i platnim trendovima, ali i drugim izazovima u industriji, prijave za Money Motion Startup takmičenje otvorene su do kraja februara, a pobednici će podeliti nagradni fond vrednosti veće od 50.000 evra. Deset najboljih timova predstaviće svoja rešenja pred stručnim žirijem sastavljenim od šest menadžera, mentora i investitora tokom prvog dana konferencije, dok će pobednici biti proglašeni na kraju drugog dana.

Od početka marta u prodaji su karte po ceni od 375 evra, a jedna ulaznica omogućava pristup dvodnevnom programu konferencije, kao i pratećem sadržaju u večernjim satima tokom trajanja događaja. Sve informacije o konferenciji možete pronaći na zvaničnim stranicama Money Motiona, a svoju ulaznicu potražite na platformi Entrio.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.