Loš signal i ukidanje kanala dovoljni razlozi za raskid bez ikakvih dodatnih troškova

Kako bez penala raskinuti ugovor sa kablovskim operatorom?

AnalizaPoslovanjeSrbijaU fokusu

20.1.2022 15:14 Autor: Marija Jovanović 15

Kako bez penala raskinuti ugovor sa kablovskim operatorom? Kako bez penala raskinuti ugovor sa kablovskim operatorom?
Kada su u pitanju usluge kablovskih operatora, potrošači u Srbiji uglavnom se žale na nesaobraznost koja se ogleda u čestim prekidima i gubljenju signala,... Kako bez penala raskinuti ugovor sa kablovskim operatorom?

Kada su u pitanju usluge kablovskih operatora, potrošači u Srbiji uglavnom se žale na nesaobraznost koja se ogleda u čestim prekidima i gubljenju signala, dok se drugi tip žalbi uglavnom odnosi na ukidanje određenih kanala.

U oba slučaja, bar prema tvrdnjama korisnika usluga, operatori često pokušavaju da obmanu potrošače i da im ne dozvole raskid ugovora.

Raskid ugovora treba razlikovati po uzroku, objašnjava za Biznis.rs predsednik Udruženja potrošača “Efektiva” Dejan Gavrilović. Ako potrošač jednostavno želi da raskine saradnju kako bi, na primer, promenio operatora, a potpisao je ugovor sa minimalnim rokom trajanja od dve godine, moraće da plati penale ukoliko želi raskid nakon godinu dana bez prethodnih primedbi na uslugu.

“Penali se ogledaju u tome da potrošač operatoru mora da plati razliku popusta koje je dobio na početku ili preostale rate do kraja ugovorne obaveze, u zavisnosti od toga šta mu je povoljnije. Može da se dogodi da mu je ostalo tri meseca do kraja ugovora, pa mu je jeftinije da plati tri rate, nego godinu dana popusta”, ističe naš sagovornik.

Sasvim suprotna situacija je kada dođe do izmene ugovornih uslova – kada operator menja programsku šemu ili kada je u pitanju nesaobraznost, primera radi kada operator garantuje signal, a dolazi do čestih prekida.

“U tom slučaju potrošač ulaže reklamaciju i ukoliko se ništa po tom pitanju ne popravlja, odnosno opet se javljaju isti problemi, on zbog nesaobraznosti ima pravo na raskid ugovora jer to nije usluga koju je tražio”, kaže Gavrilović.   

Drugi razlog zbog kog potrošač po istom principu može da zahteva raskid ugovora bez plaćanja penala je promena programske šeme.

Foto: Freepik.com

“To se odnosi na ukidanje određenih kanala. Recimo, potrošač je uzeo neki paket baš zbog određenog kanala koji gleda i posle tri meseca kablovski operator ga ukine. I u prvoj i u drugoj varijanti potrošači po zakonu imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja penala jer to nije njihova krivica, već kablovskog operatora”, napominje Gavrilović.

Ukoliko postoji neki uređaj koji je uzet uz paket on mora da se otplati u vrednosti koja je preostala, ali rate koje se odnose na samu uslugu se ne plaćaju, niti se plaća razlika popusta, dodaje on.

“Ko nije uzeo nikakav uređaj jednostavno raskida ugovor, ne plaća nista i može da pređe kod nekog drugog operatora.”

Čime se služe kablovski operatori kako bi izbegli raskid ugovora

Kablovski operatori često lažnim informacijama pokušavaju da zadrže postojeće korisnike nezadovoljne uslugom.

“Prvo što uglavnom rade je da ljudima kažu da nemaju pravo na raskid ugovora i da se oni nisu obavezali striktnom programskom šemom, već samo brojem kanala, što je suludo. Potrošač uzme određeni paket u kom ima 100 kanala, među kojima su sportski ili filmski kanali, i operatori ih zamene i pozivaju se na broj koji je ostao isti. Ako ne postoji ono zbog čega je potrošač potpisao ugovor, recimo ukinut je neki kanal, onda nije reč o broju kanala već o programskoj šemi i sadržaju. Tada građani imaju pravo na raskid ugovora”, kaže naš sagovornik.

Zbog svega toga “Efektiva” savetuje potrošače da se kablovskim operatorima obrate isključivo u pisanoj formi, putem mejla ili direktno u nekoj od njihovih poslovnica.

“Ukoliko svoju izjavu predaju u poslovnicu, to obavezno čine u dva primerka. U samoj izjavi navode razloge raskida ugovora i pozivaju se na član 107 Zakona o elektronskim komunikacijama. Ukoliko njihov zahtev bude odbijen žalbu upućuju Ministarstvu trgovine – Odeljenju za zaštitu potrošača ili Inspekciji elektronskih komunikacija i RATEL-u, a ako i to ne prođe, onda sledi tužba, mada se u većini slučajeva sve završi pre tužbe”, zaključuje predsednik Udruženja potrošača “Efektiva” Dejan Gavrilović.

  • STRELAC

    20.1.2022 #1 Author

    Prave problem i kada ne zelite da produzite ugovor nakon isteka 2 godine.Navodnopostoji otkazni rok od 30 dana i korisnik je duzan da im se licno obrati,podnese zahtev za raskid ugovora i vrati opremu.A naravno to ti niko ne kaze kad sklapas ugovor,tada sve moze.

    Odgovori

    • Sl

      22.3.2022 #2 Author

      Ja sam najavio raskid pre isteka od 2 godine,pre toga sam zvao na početku jer nije bio signal,dobar,no nema veze sa ičim.Nego sam još bio 2 puta nosio opremu da vratim i platio račun do isteka od 2 godine.Da bi mi oni produžavali na svoju ruku neće da prime opremu,te račune dok ne istekne kao rok,opomenu pred utuženje.Kaznene poene od 8000 din plus 28000 za opremu,kao ugovor je na neodredjeno,izmišljanja laži i prevare…E nećete ga majci…

      Odgovori

  • Anonimni

    20.1.2022 #3 Author

    U svakom slučaju korisnik mora nešto da doplaćuje.

    Odgovori

  • DANIJELA

    20.1.2022 #4 Author

    Dosli smo u situaciju da biramo koji je manje losiji, na zalost, jer je mrtva trka.

    Odgovori

    • Masa

      21.1.2022 #5 Author

      Ko hoce nadje nacin 🤷‍♀️

      Odgovori

  • BIJUTI27

    20.1.2022 #6 Author

    Svi do jednog su banda belosvetska!

    Odgovori

  • GOCA BG

    20.1.2022 #7 Author

    Da imaju vecu konkurenciju,potrudili bi se da im korisnici ne odlaze….

    Odgovori

  • ZOKA

    20.1.2022 #8 Author

    Ni sa promenom operatera, ne dobija se nissta bolje. Isprobala. 😁

    Odgovori

  • BRANA19

    21.1.2022 #9 Author

    Ne zna se ko je od koga gori , samo nesto izmisljaju..

    Odgovori

  • DANA

    21.1.2022 #10 Author

    Sve su to lopovi.

    Odgovori

  • Vladimir

    21.1.2022 #11 Author

    Ja sam sa SBB pre dve godine vodio e-mail rat kad su ukinuli određene kanale, ali bez uspeha. Pozivao se na razne članove zakona, pokazivao mišljenje Ministarstva da imam pravo na raskid ugovora bez penala, ali uzalud. Očigledno su bili spremni da idu na sud. Odustao sam, nisam želeo da ih tužim. U svakom slučaju, moj novac više neće videti nikad, a bio sam kod njih od 2006.

    Odgovori

  • Lolek

    21.1.2022 #12 Author

    Odselis se

    Odgovori

  • MAJA

    21.1.2022 #13 Author

    Siszem eliminacija

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    22.1.2022 #14 Author

    Nista se apsolutno ne resava ako si nezadovoljan u obavezi si da platis to sto si dogovorio i cao….uzasss

    Odgovori

  • milun

    24.1.2022 #15 Author

    samo sto vise operatera,zdrava konkurencija,najbolje za korisnike.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...