Ukidanje kanala i promena programske šeme nisu dovoljan razlog

Raskid ugovora sa kablovskim operatorima nemoguća misija

Srbija

19.10.2022 17:20 Autor: Marija Jovanović 21

Raskid ugovora sa kablovskim operatorima nemoguća misija Raskid ugovora sa kablovskim operatorima nemoguća misija
Kablovski operator SBB obavestio je svoje korisnike da će od 28. oktobra ukiniti TV Prva, TV B92, kao i njihov kablovski potfolio iz svoje... Raskid ugovora sa kablovskim operatorima nemoguća misija

Kablovski operator SBB obavestio je svoje korisnike da će od 28. oktobra ukiniti TV Prva, TV B92, kao i njihov kablovski potfolio iz svoje ponude. Programska šema biće obogaćena sa pet novih TV kanala – Nova Max, Nova Series, Grand Nostalgija, Insta TV i France 24.

“Oduvek smo bili lider inovacija, a naša najveća snaga ste uvek bili vi, naši lojalni korisnici, kao i naši zaposleni koji se trude da vam omoguće najbolji servis. Upravo zbog toga ne želimo da pristanemo na ucenjivačku i potpuno neprimerenu ponudu vlasnika Prve, koja je u odnosu na prethodni period saradnje uvećana za čak 1.000 odsto, pri čemu je zanemarena činjenica da je reč o televizijama kojima po svim parametrima merenja gledanosti opada rejting, dok najpoznatija TV lica napuštaju ove medije”, navodi se u obaveštenju SBB-a.

I dok je izbor jednog od kablovskih operatora na građanima, sa druge strane se od korisnika često može čuti da je gotovo nemoguće pre vremena raskinuti ugovor sa nekim od njih, jer uvek postoji stavka kojom su sebe zaštitili. Tako su potrošači prinuđeni da plate različite vrste penala. Na kraju, većina njih shvati da im takve opcije nisu isplative, pa čekaju istek ugovora kako bi se opredelili za drugog operatora.

“Ova tema nije nova jer mi imamo istoriju ukidanja kanala zbog međusobnih ratova, u kojima obično potrošači plate cenu’. U ovom slučaju imamo problem koji je evidentan jer nikada nigde u bilo kom ugovoru koji zaključujemo sa kablovskim operatorima nije tačno naveden naziv kanala, čak ni njihov broj. Korisnik ima trenutno raspoložive kanale i vidi trenutnu ponudu”, kaže za Biznis.rs potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Zoran Nikolić.

Ovo je problem ako potrošač želi da raskine ugovor zbog ukidanja određenih programa. Ipak, postoje određene odredbe u zakonu koje ga i u ovim slučajevima štite. Na primer, ako u samom ugovoru postoji zahtev korisnika za određenim kanalima, a oni budu ukinuti, potrošač ima pravo da raskine ugovor bez penala.

Netflix
Foto: Pixabay.com

“Postoje određena isključenja u zakonu koja propisuju da ugovor može da se raskine bez penala ukoliko je trgovac unapred znao za posebnu potrebu koja je potrošaču neophodna. Šta to znači? Kada hoćete da zaključite ugovor sa nekim kablovskim operatorom i navedete da vam trebaju određeni kanali jer imaju sadržaj koji vam je neophodan, a u određenom trenutku tih kanala nema, onda imate pravo da raskinete ugovor bez penala. Ali – to negde mora da stoji! To nije tako čest slučaj u praksi i ne znam da li bi kablovski operatori dozvolili, ali postoji kao mogućnost u zakonu”, ističe Nikolić.

Najveći probem za potrošače, kada je reč o kablovskim operatorima, je to što ne postoji konkurencija i što svi manje-više funkcionišu po istim principima.

Potrošač ima pravo na izbor, ali se postavlja pitanje gde da ode kada nema konkurencije i kada svi rade isto. Faktički, sve se svodi na dva vodeća operatora i konkurencija ne postoji, ali bez obzira na to oni bi trebalo malo više da vrednuju potrošače. Najveća konkurencija je u mobilnoj telefoniji i ona je školski primer kako sistem treba da funkcioniše, gde je borba za svakog korisnika”, smatra Nikolić.

Preveremeni raskid ugovora uvek uz plaćanje penala

Sva objašnjenja o prevremenom raskidu ugovora gotovo da padaju u vodu u praksi, jer je on nemoguć bez plaćanja ikakvih penala. Sve se svodi na to da potrošači mogu da promene operatora bez dodatnog troška jedino kada im istekne ugovorna obaveza.

“Potrošači uvek mogu da raskinu ugovor pre vremena, ali u tom slučaju postoji obaveza prema operatorima u vidu plaćanja benefita koje su ostvarili. To nisu nužno samo preostale rate, već mogu da budu i popusti koje je potrošač ostvario, recimo za prvih deset meseci kada je uslugu koja košta 2.500 dinara plaćao jedan dinar”, objašnjava potpredsednik NOPS-a Zoran Nikolić.

  • Jovana24

    19.10.2022 #1 Author

    Nigde ne kaze da se ugovor prema opstim pravilima moze raskinuti usled izmenjenih okolnosti i razloga mnogo ozbiljnijih od nemanja odredjenog kanala… Ali ovde se placaju penali iako to po zakonu ne treba i niko nista ne preduzima po tom pitanju,

    Odgovori

  • Dea

    19.10.2022 #2 Author

    Takodje mozete kupiti usluge daljinskim,ali da odjavite iste morate zahtev u poslovnici podneti

    Odgovori

  • GOCA BG

    19.10.2022 #3 Author

    Kod nas i ako zelite da rasinete ugovor npr SBB-om,kada je predvistekom,mora da se zbog raskida plati jos jedam mesec,sto je cist bezobrazluk i neprofesionalno,jer nema konkurencijre i moze im se…

    Odgovori

  • Anna

    19.10.2022 #5 Author

    Ništa novo u zemlji Srbiji.

    Odgovori

  • BRANA19

    20.10.2022 #6 Author

    I oni ce da nadju 101 razlog zašto da ne raskinete ugovor , i zasto trebate prvo da platite Jos nesto, da bi ste raskinuli ugovor…

    Odgovori

  • MARKO7

    20.10.2022 #7 Author

    Pa tu je uvek bio rat sa operaterima oko toga

    Odgovori

  • Mike

    20.10.2022 #8 Author

    Pa u ovoj Srbiji, sve što je po zakonu malo teže ide kada je običan smrtnik u pitanju….

    Odgovori

  • kaćica

    20.10.2022 #9 Author

    Postoje i ljudi koji ne gledaju tv,cisto gubljenje vremena

    Odgovori

  • DUSICA

    20.10.2022 #10 Author

    Moze da se raskine ugovor sa SBB-om ali mora da se iscimas posto su sve uradili da ti otezaju to samo mesec dana pre isteka ugovora podeneses zahtev i to je to jedino sto moras da odes u poslovnicu kod njih

    Odgovori

  • JANA

    20.10.2022 #11 Author

    Za raskid ugovora nisam sigurna ali kada istekne potpisani ugovot najnormalnije mozete promeniti kablovskog operatera ,svako dobro ..

    Odgovori

    • Dunja5

      20.10.2022 #12 Author

      Ne treba se obavezivati na sve strane, to je ključno. 😅😆

      Odgovori

  • Zoran

    21.10.2022 #13 Author

    A da se nisu Prva i B 92 malo precenile, kao u onom vicu „đevojko skuvaj mi kafu slatku kao ti. Đevojko a da se nisi ti malo precjenila?“

    Odgovori

  • Milorad Topalovic

    23.10.2022 #15 Author

    Posta NET ubedljivo najveci olosi po pitanju raskidanja ugovora… Cak i kada ugovor istekne, i zakonski moze da se zatrazi prekid koriscenja usluga, traze otkazni rok od, ni manje ni vise, tri meseca!

    Znaci, od dana podnosenja zahteva za prekid koriscenja usluga, treba im placati jos tri meseca, koristio ne koristio.

    Odgovori

  • Lelica

    23.10.2022 #16 Author

    Pa dobro tesko je naravno raskinuti ugovornu obavezu,zato je i tako napravljena da bi postojala obaveza na odredjeni vremenski period. Zakonski im se moze.

    Odgovori

  • VERA

    23.10.2022 #17 Author

    Koja je svrha raskidanja ugovora ako placas penale.

    Odgovori

  • Luka

    24.10.2022 #18 Author

    Sada kada su ukinuli i Happy TV nemam apsolutno razloga da raskidam ugovor sa SBB- on, lično se nadam da će ukinuti i Pink.

    Odgovori

  • Sneki

    24.10.2022 #19 Author

    Hvala sto ih gasite, N1 i Ns vrede vise nego kao deset Prve i B 92…
    Zavozali se pa digli cene u nebesa…
    Ne menjam ja moj SBB 😊

    Odgovori

  • Lucky

    24.10.2022 #20 Author

    Ahahahahahahagagagagagaagagaghahahahahh….
    Samo ne placajte ,sami ce da vas isjljuce a troskive preko suda ce da naplate malo sutra! Cim vas iskljuce a mozete i pre ,angazujte drugog operatera! Iskljucuju za oko 2 meseca internet a za oko 4 meseca tv . Kad iskljuce nemaju oravo da naplacuju za dalje vec samo da potrazuju dug a on ne moze biti preko 15 000 ,za manje ne moze da tuze!

    Odgovori

  • Ceca

    30.10.2022 #21 Author

    Napravili su cirkus oko svega toga

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...