Rok pomeren zbog tehničkih razloga

Ministarstvo odložilo evidentiranje prethodnog poreza na SEF-u

PoreziSrbija

10.10.2024 12:43 Autor: Ljiljana Begović 2

Ministarstvo odložilo evidentiranje prethodnog poreza na SEF-u Ministarstvo odložilo evidentiranje prethodnog poreza na SEF-u
Korisnici Sistema elektronskih faktura (SEF) iz tehničkih razloga neće vršiti elektronsko evidentiranje prethodnog poreza za poreski period septembar 2024. godine. Iz Ministarstva finansija navode... Ministarstvo odložilo evidentiranje prethodnog poreza na SEF-u

Korisnici Sistema elektronskih faktura (SEF) iz tehničkih razloga neće vršiti elektronsko evidentiranje prethodnog poreza za poreski period septembar 2024. godine.

Iz Ministarstva finansija navode da će se elektronsko evidentiranje poreza na dodatu vrednost obračunatog u prethodnoj fazi prometa, odnosno plaćenog pri uvozu dobara, u Sistemu elektronskih faktura vršiti počev od poreskih perioda koji su započeti 1. oktobra 2024. godine.

Poreski savetnik Aleksandar Trifunović iz kompanije TYB Consulting kaže da, što se tiče prošlog meseca, sve evidencije su morale biti evidentirane na SEF-u, osim evidencije prethodnog poreza.

“Pošto nema tehničkih mogućnosti da se sprovede evidencija, što se tiče pravilnika i drugih akata, za sada nisu izvršene izmene, pa tako i dalje stoji da je obaveza evidentiranje prethodnog poreza na SEF-u”, ističe naš sagovornik.

Od 1. septembra 2024. godine u Srbiji je na portalu SEF (Sistem elektronskih faktura) uvedena nova obaveza – evidencija prethodnog PDV-a. Preduzeća su obavezna da vode ovu evidenciju prema različitim vrstama računa, uključujući elektronske fakture, fiskalne račune i druge račune (primljene u papirnom obliku ili putem e-maila).

Foto: Freepik

Podaci se unose zbirno, prema prometu, korekcijama osnovice, avansima i smanjenju avansa. Posebno se evidentira iznos PDV-a koji može biti odbijen u skladu sa važećim zakonima. Rok za evidentiranje je do 10. dana po isteku poreskog perioda, dok su korekcije moguće do isteka roka za podnošenje PDV prijave.

Trifunović objašnjava da je ključni faktor za evidentiranje prethodnog PDV-a datum prijema fakture, kao i njen status na dan isteka roka za evidentiranje. Ovo uključuje fakture koje su prihvaćene, odbijene ili pregledane.

Elektronske fakture se preuzimaju automatski, dok se podaci za avanse i prethodni porez unose ručno.

Evidencija na SEF-u obuhvata pet glavnih kategorija, uključujući promet novoizgrađenih objekata i uvoz, dok su ispravke prethodnog poreza takođe deo ove evidencije. Fiskalni računi se uvek evidentiraju za period kada je izvršen promet, a korekcije su obavezne ukoliko se faktura dostavi nakon roka, ali je pravo na odbitak PDV-a postojalo u prethodnom periodu.

Važno je napomenuti da dokumenti koji nisu predmet PDV-a ili su oslobođeni ovog poreza ne ulaze u ovu evidenciju, a nova evidencija ne ukida obavezu podnošenja redovne PDV prijave.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.