Šta se menja sa novim cenama tehničkog pregleda?
AnalizaAutomobiliLifestyleSrbijaU fokusuVesti
11.2.2022 16:51 Autor: Marija Jovanović 21
Vlada Srbije donela je odluku o određivanju cena tehničkog pregleda vozila kojom se određuje najniža i najviša cena redovnog godišnjeg tehničkog pregleda, kao i najviša cena vanrednog i kontrolnog pregleda.
Tako, najniža cena sa PDV-om za putnička vozila za tu uslugu iznosi 3.070 dinara, a najviša 6.020 dinara. Za motocikle, mopede i traktore cena tehničkog pregleda sa PDV-om iznosiće od 2.120 do 4.120 dinara, a za autobuse, teška teretna i priklјučna vozila od 6.020 do 11.920 dinara. Kada se tehnički pregled za teretna i priklјučna vozila vrši na poligonu najviša cena može biti uvećana za dodatnih 2.000 dinara.
“To smo i očekivali. Smatram da je ova odluka za korisnike dobra, jer mogu da biraju gde će da odu na tehnički pregled i svuda će dobiti ujednačenu uslugu. Sa druge strane, država će moći da kontroliše poreze i sve ostalo što se odnosi na obaveze tehničkih pregleda”, kaže za naš portal Slobodan Valdevit iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP).
Iako je dobro da automobili budu 100 odsto ispravni, statistika pokazuje da u saobraćajnim nezgodama tehnička neispravnost u samom uzroku ne učestvuje ni sa tri odsto, navodi za Biznis.rs profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić.
“Ne slažem se sa ovako rigoroznim tehničkim pregledom. Ako na tehnički pregled dođete sa pneumaticima koji nisu dimenzije koje je proizvođač stavio kada vam je isporučio auto, onda vam ne dozvoljavaju da ga registrujete. Problem je ako ste stavili halogene sijalice u farove, ali niste ugradili prskalice… Bezbroj je stvari koje su propisane tehničkim pregledom, a to nikakve veze sa bezbednošću nema”, kaže Vujanić.
Ukoliko otkažu kočnice, upravljač, vozilo će biti opasno u saobraćaju, kao bomba, ukazuje naš sagovornik. Međutim, ovde, kako ističe, nisu u pitanju tri vitalna parametra kao što su signalizacija, upravljanje i kočenje.
“Od toga zavisi kako će se vozila ponašati, a ne od hiljadu drugih stvari zbog kojih danas ne može da se prođe tehnički pregled. U tom smislu mislim da je u pitanju preterivanje”, dodaje on.
Sa druge strane, kako ocenjuje Vujanić, do pre dve godine tehnički pregled koštao je simbolično jer su svi koji vrše tehnički pregled dobijali procenat od osiguravajućih kuća čije polise prodaju.
Pročitajte još:
“Dobijali su od 25 do 50 odsto, u zavisnosti od toga koliko je koja osiguravajuća kuća plaćala. Onda je država ukinula tu mogućnost, a novac koji su davali onima koji prodaju polise ostajao je osiguranju. To su ogromne sume novca, a osiguravajućim kućama ne pada na pamet da finansiraju bezbednost, dok u isto vreme oni najviše zarađuju kada je bezbednije jer ne isplaćuju štete. I znači, osim države, onaj ko je najveći profiter bezbednog saobraćaja ne finansira bezbednost. Pošto sada oni koji se bave tehničkim pregledom ne mogu da dobiju novac od polisa koje prodaju, naplaćuju više od korisnika”, ističe profesor Saobraćajnog fakulteta i pita se šta smo dobili na samom tržištu.
“Dobili smo da se automobil snima kamerama. Zašto? Da policija ne bi morala da bude prisutna. Onoga ko se bavi tehničkim pregledom obavezala je da ima kamere i da dostavlja snimke, a oni jednostavno kad hoće mogu da pogledaju da vide da li je to dobro uradio”, zaključuje Vujanić.
Maša
11.2.2022 #1 AuthorJos malo tehnicki ce moci da prodju samo ovi sto voze auto iz salona
SNEZANA
11.2.2022 #2 AuthorVoziti automobil ce uskoro postati luksuz nazalost…
JANA
11.2.2022 #3 AuthorPonovo udar na džepove vozača..
SANJA
11.2.2022 #4 AuthorVau opet skacu cene,ne mogu da verujem
SANJA
11.2.2022 #5 AuthorVauuu,opet skacu cene,ne mogu da verujem.
GOCA BG
11.2.2022 #6 AuthorNocna mora za vozace,stvarno preteruju…
NATI29
11.2.2022 #7 AuthorJel ovo neko novo poskupljenje prosle godine od 1.7.su vec podigli cene
IVAN
12.2.2022 #8 AuthorVec je luksuz
ZVE84
12.2.2022 #9 AuthorTakvi zakoni se ne primenjuju apsolutno nigde osim kod nas. Stvarno sramota!
LJUBIŠA
12.2.2022 #10 AuthorE stvarno preteruju.
Zorica S.
12.2.2022 #11 AuthorMere uopste nisu rigorozne neku su vozaci neodgovorni i bahati,trebaju jos vece mere da uvedu.
Nenad
14.2.2022 #12 AuthorVi sigurno niste vozač…
Vockica
12.2.2022 #13 AuthorStresno je sto kontstnto skacu cene svega.
PEPE007
12.2.2022 #14 AuthorMenja se to da ce narod jos vise da padne u ponor i katastrofu, jer 99% cena ide gore, u konstantnom rastu.
KACA
12.2.2022 #15 AuthorMenja se to da su novčanici sve manji, ne samo zbog tehničkog, nego zbog apsolutno svega! Danas kupim ulje 190 sutra ujutru je 200din.
JOVANA
12.2.2022 #16 AuthorPreterivanje…
Kao da ljudi u Srbiji svi voze automobile koji su iz salona..
GAGA
12.2.2022 #17 AuthorSa ovim cenama i ovakvim preterivanjem, ja svoju staru suzicu mogu samo da bacim u Dunav. A ispravan je i bezbedan…
LUKA
13.2.2022 #18 AuthorDokle vise rast cena?
Anonimni
14.2.2022 #19 AuthorGule i kozu sa ledja
Lazar
15.2.2022 #20 AuthorSramota..radi prskalice ili brave..i more sitnica..NE BITNIH za sigurnost u Saobračaju…vračaju te sa tehničkog…koji ji ovo MOZAK izmislio…..stvarno sramota….Mozgovi…ublažite ove mere…
BOJANA
16.2.2022 #21 AuthorMenja se količina novca u našim džepovima.